spelly Skrevet Mars 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2010 Klarte å knekke røret som går inn til potten, akkurat ved inngangen til potten (dårlig sveising?) prøvde derfor å skru av potten, noe som viste seg å være umulig (ønsker ikke å borre/vinkelslipe den av) Jeg fant derfor noe på en butikk som ligner på noe lim/fuging, dette tåler opp til 100 grader, og skal visst holde ganske bra på det meste av materialer (metall, tre, stein osv…). vil dette fungere som en midletidig løsning, eller vil potten bli varmere en 100grader? Finnes det noe kjemisk metall/alternativ sveis, som jeg kan feste potten igjen? ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2010 Hvis det har rusta hull i potta, er eneste alternativ å bytte den ut. Alt annet holder bare ei lita stund, så må du gjøre det på nytt igjen. Hvorfor ønsker du ikke å bruke vinkelsliper? Det er definitivt letteste metode for fjerning av eksosanlegg, og ofte en nødvendighet siden slike skjøter ruster dønn fast etter noen år. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spelly Skrevet Mars 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2010 Det er ikke rustet hull i potten, røret som går inn går inn til potten, er knukket akuratt i sveiseskjøten mellom potte og rør. Sansyneligvis skyldes dette dårlig sveis. Jeg ønsker derfor å feste røret til potten midletidig. Jeg har skaffet en lim som kan fungere til dette formålet, problemet er at den bare tåler opp til 100grader. Jeg er usikker på hvor varm potten er, derfor spørr jeg her om det vil fungere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2010 Vil ikke funke uansett hvor høy temperatur limet tåler. Det er vibrasjoner også som vil gjøre at det knekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spelly Skrevet Mars 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2010 Lim og lim, er litt elastisk, har litt det samme konsistensens om silikon. Hvor vam blir potten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2010 (endret) Du får bare prøve. Men det kommer til å dette fra hverandre etter en kort stund. Og det er nok rust som har gjort dette. Det er ganske vanlig at det løsner i skjøten mellom rør og lyddemper. Husk på at lyddempere som regel ruster fra innsiden og ut, grunnet kondensvann som samles på innsida av potta. Derfor ser man ingenting før det plutselig er et hull, eller røret har løsna som i ditt tilfelle. Jeg har prøvd MANGE ganger å lappe på slike ting med eksospasta, lim, klemmer, silikon, rør og fandens oldemor, men det ender ALLTID på samme måte. Lekkasjen kommer tilbake, ting detter fra hverandre, og man står der og banner. Høyt trykk, høy temperatur og MYE vibrasjoner gjør at dette er håpløst. Såeehh...kjøp ny. Den er ikke dyr til golf 3 uansett. Endret Mars 17, 2010 av JChE Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg