Gå til innhold

problemer med gir kasse og varsellys

Ranger emnet

OdinA

Anbefalte innlegg

i går når eg skulle kjøre av ferga så klikka plutselig girkassa (automat) på bilen og den vil ikkje gire opp og når eg kjører litt så kommer det opp et lys under klokka se bildet under av lyset. men når dette lyset slår inn vil den ikkje over 2000 rpm med mindre eg tråkker gassen hardt inn. sports knappen fungerer ikkje og alle lysa med girstanga lyser. får gira i 1 og 2 men ikkje 3 manuelt. noen som veit ka dette kan være. diselpumpa er gåen på bilen men ser ikkje at dette skal ha noe med saken og gjøre. alle filter og olja skal vøre bytta for ca 4 månder siden i følge forige eiger.

16032010122.jpg

det er snakk om ein 94mod 2,5td

Endret av OdinA

Opel Omega 2,5TD (sedan) 1994

volkswagen Polo 1,7sdi (stv) 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk sikringa først, viss den er kaputt, sjekk ledningene som går til bakluka. Har hatt to omegaer med kortsluttning baki der.

Hva har bakluka å gjøre med girkassa?

Du bør få lest ut feilkoder på den, peila olja på kassa da?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har bakluka å gjøre med girkassa?

Du bør få lest ut feilkoder på den, peila olja på kassa da?

Viss ledningene til ryggelysa er kortslutta, så går sikringa til girkassa! Jeg kjøpte senere en Omega med en "mystisk" feil på girkassa som et Opelverksted ikke fant ut av... Jeg fant samme feilen der, (uten å fortelle de det selvsagt!) Ga de ett skammbud som de godtok! :)

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka sikringer under rattet og der er alle helt i orden etter det eg har sett og dei som sitter i boksen fremme underpanseret ser helt fine ut dei også men skal sjekke dette igjen. er møkka vær ute så lite kjekt og stå eller være ute.

ledningen det er snakk om er det til ryggelys?

takker veldig for svar så langt her på posten.

Opel Omega 2,5TD (sedan) 1994

volkswagen Polo 1,7sdi (stv) 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider