johand6 Skrevet Mars 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2010 Hei, jeg har litt problemer med min 306. Overlevbart, men irreterende. Bilen er en XSI modell fra 95 og har ettermonter DTM eksospotte og åpent luftfilter. For å starte bilen må jeg gasse under tenning, gjerne også holde gassen inne en stund etter den er tent for å holde den igang. På en varm sommerdag er dette som regel ikke nødvendig men når det er kaldt, ja. Hva kommer dette av? Er det pga eksosanlegget at det ikke får "motstand"? Evt dårlig choke? I tillegg til dette så har bilen lett for å "lugge" eller "hakke" under kjøring. Jeg har prøvd å bytte plugger, rense gasspjel, bytte luftfilter, sjekke for lekk(det var det ikke). Det har hjulpet litt men ikke det helt store. Luggingen skjer ofte under normal kjøring der jeg bare siger fremover i 60-80 km/t, men også når jeg kjører sakte i 1. gir. Da kan den nøkke til noe jævlig. Kan pluggledninger ha noen innvirkning? (Har sjekket dem og de så ikke morken eller ødelagt ut) Evt, luftmengdemåler? Eller trenger jeg at motoren blir stilt inn av en fagmann? Trenger hjelp! Er helt håpløst å bytte deler i hytt og pine uten å vite hva som kan være grunnen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2010 Skifte tomgangsregulator og justere TPS kan vel gjøre litt Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johand6 Skrevet Mars 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2010 Skifte tomgangsregulator og justere TPS kan vel gjøre litt Aha, hva er TPS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johand6 Skrevet Mars 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2010 bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johand6 Skrevet Mars 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2010 Etter å ha kavet med all slags greier som skrvet over ga jeg til slutt opp og prøvde med å fylle full tank med 98 oktan og helte i kondensfjerner.. Nå går bilen som en drøm :) Flaut at det kan være så enkelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2010 Aha, hva er TPS? Throttle position sensor :) Bra du fikk ordnet problemet ditt da :) Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg