Gå til innhold

tungstartet b230fk\et

Ranger emnet

badbug

Anbefalte innlegg

hei har en 740 turbo 86 mod. med b230fk bunn og 531 topp fra et. den er sinnsykt tungstartet og drukner i bensin. Når vi får den i gang går den bra over 3000 rpm. men virker som den drukner i suppe og har lite gass respons under 3000rpm. har byttet alt snart. og er det sånn at tomgangsventilen skal gi fra seg lyd når motor går? den er nemlig stille. og slår ikke inn samtidig med tenning. hjelp meg med forslag. på forhånd takk. komptest er tatt i dag. og alt av pakninger osv er nytt.

1966 Fiat 1100r

1987 Audi 100turbo quattro

2002 Fiat stilo

1994 mitsubishi galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki. fyra den i dag men den drukner i bensin under 3000rpm og går på 2000på tomgang. virker frisk i høye turtall og turboen virker bra. går bra men ryker sinnsykt, og har flammer ut av eksos.

1966 Fiat 1100r

2002 Fiat stilo

1994 mitsubishi galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

vi fikk den til og gå men den går mellom 1300-2500 på tomgang og vi prøvde en annen tomgangsventil som vi vet funker, men det halp ikke. alt er riktig koblet så da er det vel styring til tomgangsventilen. for hvis du struper vakum til tomgangsventil går den lavere. men hvor sitter selve styringen til tomgangsventilen.

1966 Fiat 1100r

2002 Fiat stilo

1994 mitsubishi galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem med min 740.. har akkurat samme speccs!

Finner ikke utav det jeg heller.. bruker sinnsykt mye suppe og drukner hver gang jeg starter den.. Har prøvd å rikket og gjort rein tempføleren uten hell..

Har også byttet BTR, uten hell... Bilen ryker blått på lavt turtall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes ingen vakumlekkasjer alt er trykktestet og i orden. alt av slanger er nytt. for å få den til og gå var det en koblingsfeil. tempføleren var byttet om med kaldstarten. og er 100prosent sikker på at alt er på rett plass,

1966 Fiat 1100r

2002 Fiat stilo

1994 mitsubishi galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider