badbug Skrevet Mars 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2010 hei har en 740 turbo 86 mod. med b230fk bunn og 531 topp fra et. den er sinnsykt tungstartet og drukner i bensin. Når vi får den i gang går den bra over 3000 rpm. men virker som den drukner i suppe og har lite gass respons under 3000rpm. har byttet alt snart. og er det sånn at tomgangsventilen skal gi fra seg lyd når motor går? den er nemlig stille. og slår ikke inn samtidig med tenning. hjelp meg med forslag. på forhånd takk. komptest er tatt i dag. og alt av pakninger osv er nytt. Siter 1966 Fiat 1100r 1987 Audi 100turbo quattro 2002 Fiat stilo 1994 mitsubishi galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badbug Skrevet Mars 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2010 og er det det samme hvor man jorder dysene? hvor skal de opprinnelig sitte jordet sammen Siter 1966 Fiat 1100r 1987 Audi 100turbo quattro 2002 Fiat stilo 1994 mitsubishi galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2010 Defekt BTR? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badbug Skrevet Mars 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2010 vil bilen drukne i suppe hvis trykkregulatoren er gåen da? Siter 1966 Fiat 1100r 1987 Audi 100turbo quattro 2002 Fiat stilo 1994 mitsubishi galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2010 vil bilen drukne i suppe hvis trykkregulatoren er gåen da? http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/EnginePerformanceSymptoms.htm#PoorPerformanceRichMixtureSmellFaultyFPR Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Mars 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2010 er ikkje vitts og pumpe på gasspedalen, eller holde den inne under start fasen.. blir bare værre.. men akkoratt når den fyrer kan du gi litt gass. men høres ut som du sku ha bytta tomgangs ventilen.. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badbug Skrevet Mars 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2010 pumper ikke med gassen. men skal dysene ha 12 volt med tenninga på for det har de og de drukner motoren med bensin. så er noe med dysene som ikke er som det skal. Siter 1966 Fiat 1100r 1987 Audi 100turbo quattro 2002 Fiat stilo 1994 mitsubishi galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2010 Hjernen kontrollerer jordingen til dysene, så det vil alltid være strøm der med tenningen på. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badbug Skrevet Mars 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2010 oki. fyra den i dag men den drukner i bensin under 3000rpm og går på 2000på tomgang. virker frisk i høye turtall og turboen virker bra. går bra men ryker sinnsykt, og har flammer ut av eksos. Siter 1966 Fiat 1100r 1987 Audi 100turbo quattro 2002 Fiat stilo 1994 mitsubishi galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badbug Skrevet April 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2010 vi fikk den til og gå men den går mellom 1300-2500 på tomgang og vi prøvde en annen tomgangsventil som vi vet funker, men det halp ikke. alt er riktig koblet så da er det vel styring til tomgangsventilen. for hvis du struper vakum til tomgangsventil går den lavere. men hvor sitter selve styringen til tomgangsventilen. Siter 1966 Fiat 1100r 1987 Audi 100turbo quattro 2002 Fiat stilo 1994 mitsubishi galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet April 2, 2010 Rapporter Share Skrevet April 2, 2010 Du har vakumlekkasje en plass, eller så lukker ikke gasspjeldet skikkelig. Er heller ikke dumt om du skriver hva som måtte til for å få bilen til å gå igjen. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
navlelo Skrevet April 2, 2010 Rapporter Share Skrevet April 2, 2010 Jeg har samme problem med min 740.. har akkurat samme speccs! Finner ikke utav det jeg heller.. bruker sinnsykt mye suppe og drukner hver gang jeg starter den.. Har prøvd å rikket og gjort rein tempføleren uten hell.. Har også byttet BTR, uten hell... Bilen ryker blått på lavt turtall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badbug Skrevet April 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2010 finnes ingen vakumlekkasjer alt er trykktestet og i orden. alt av slanger er nytt. for å få den til og gå var det en koblingsfeil. tempføleren var byttet om med kaldstarten. og er 100prosent sikker på at alt er på rett plass, Siter 1966 Fiat 1100r 1987 Audi 100turbo quattro 2002 Fiat stilo 1994 mitsubishi galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet April 2, 2010 Rapporter Share Skrevet April 2, 2010 Altså, når gasspjeldet er lukket kontrolleres åpningen i tomgangsventilen av ECU-en basert på turtallet til motoren. Om motoren ikke går i nødmodus, så skal motoren stoppe om du klemmer igjen slangen til tomgangsventilen. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badbug Skrevet April 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2010 gasspjeldet lukker seg helt det er sjekket i dag. så da er vel ecu defekt for er vel den som styrer ventilen Siter 1966 Fiat 1100r 1987 Audi 100turbo quattro 2002 Fiat stilo 1994 mitsubishi galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.