[kj] Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Har nå fått passaten min i hus, og her er da luftfilterboksen min most. Har fått sjekket priser på ett ramair filter.Har søket endel her på forumet etter div. luftfilter, og det er noen som prater om luftmengdemåler som ryker etc. den bilen som filteret skal på er en vw passat 90mod 2l. hva skjer med div overflådige slangene? skal de bare henge der og dingle?? ;) har vell en misjon de også.. filteret jeg har fått anbefalt er ett ramair JS103\108 setter pris på svar folks :rolleyes: Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seric Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Overflødige slanger? Hvor mange slanger er det orginalt inn til luftfilterboksen? Kjøpte meg et k&n induksjons kit til min escort, og der var det bare to slanger som skulle kobles på: Luft og veivhusventilasjon. Har enda ikke merka noe til at luftmåleren skal være skada. Vurderer å sette i den orginale boksen, kjøpe en lengre slange, så jeg kan ha filteret i boksen, og feste rør så lufta fra bakken kommer opp og inn i boksen. Haynes sier dette om induksjons filter: "It's best if the fuel system is set up professionally after fitting, otherwise the results could be disappointing." Siter x '94 Escort 1.6 16v I love deadlines. I like the wooshing sound they make as they go by. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterJacobsen Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Er vel egentlig bare luftmengdemåleren i nyere vag biler som ikke tåler olja i filteret. Jeg kjørt med KN filter i min 93 Golf i flere år og med masse olje( viste ikke bedre den gang...) og den fungerte som den skulle. Og hvis det er noen tynne vakumslanger som blir til overs, så er det bare å plugge de igjen. De åpner bare en ventil inne i luftmassemåleren som slipper inn varm luft.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Er egentlig luftMASSEmålere som snakkes om at tar skade. Men egnetlig er det vel bare fordi folk tar på for mye olje på filterene sine og olja brenner luftmassemåleren. Luftmengdemåler har jeg aldri hørt at skal ta noe skade, og kan ikke se noen grunn til at den skal gjøre det. Alle vakumslager må du såklart koble opp igjen på noen måte, samme med veivhusventilasjonen hvis den gikk til filterboksen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Februar 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 skal ta noen bilder etter på jeg, men har jeg varmluftslange, type grov! og en hyltyn vakumslange vaffal.. men skal knipse noen bilder jeg - så ere lettere for dere og svare.. Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Har ikke denne bilen KE-Jetronic da? Da får du ikke konfilter som passer, hvis du ikke gjør som dette Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Februar 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 aner ikke... jetronic??? hva vil det si..?? forklar?? sitter en 2l 8v i min, 115hk Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterJacobsen Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Ok, bytta om mengde og masse jeg da. Er det 2E motoren du har? Jeg hadde 2.0 8v 115hk i Golfen min med KN konfilter. Hvis det er den motoren jeg tror det er, så er det bare å fjerne det grove røret som går fra eksosen. Det fører bare varm luft til motoren når det er kaldt. Funker fint uten! Vakumslangen kan bare plugges. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Originally posted by [kj] skal ta noen bilder etter på jeg, men har jeg varmluftslange, type grov! og en hyltyn vakumslange vaffal.. men skal knipse noen bilder jeg - så ere lettere for dere og svare.. Mekanisk sprut, med elektronisk styring av tenningen. Fatterns '90 Audi 80 2,0L 115 hk har dette. Lett å se om det er det eller Motronic sprut. KE-jet har stålomspunne slanger som går fra "luftfilterboksen" til toppen Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Negativt ? De renser luften elendig... kjør på en tørr grusvei og kikk inne i røret ettet filteret..huff! Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quiet Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 mengde - masse... Er ikke det 1 og samme ting...? Siter -=Streetmeet.net=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Originally posted by Hondaen Negativt ? De renser luften elendig... kjør på en tørr grusvei og kikk inne i røret ettet filteret..huff! Hadde du glemt å ha på olje etter rens? :D Nå kjenner ikke jeg til ramair noe særlig, men K&N er jo kjent for å rense veldig bra. Quiet: Mengde = spjeld/klaff Masse = varmetråd Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Når vi er inne på temaet; er det noe særlig stor forskjell på åpent filter og vanlig replacement til eksisterende box? Om bilen ikke er særlig trimma altså... Får man fortsatt samme responsøkning/lyd? Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterJacobsen Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Hohenester bytter ikke filteret i 1.8T motoern før de passerer ca 250hk! Det orginale holder lenge, men man får ikke den tøffe dump lyden. Jeg har akkurat fått mitt optiflow kit fra BSR som jeg skal montere mitt Apexi filter i. Apexi er forøvrig et "dry" filter, dvs uten olje:) Og det renser bedre enn både KD, KN, Blitz, HKS osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Februar 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 på det siste bildet ser vi det som er av slanger... den tynne vakumslangen..?? hvor skal den på evnt. konfilter?? luftfilterboksen på 2l er ikke lik den som jeg har på dele 1.8l så er vell som noen skriver sånn jetronic da? eller?? Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.