Gå til innhold

Konfilter - positivt/negativt

Ranger emnet


[kj]

Anbefalte innlegg

Har nå fått passaten min i hus, og her er da luftfilterboksen min most. Har fått sjekket priser på ett ramair filter.Har søket endel her på forumet etter div. luftfilter, og det er noen som prater om luftmengdemåler som ryker etc. den bilen som filteret skal på er en vw passat 90mod 2l.

 

hva skjer med div overflådige slangene? skal de bare henge der og dingle?? ;) har vell en misjon de også.. filteret jeg har fått anbefalt er ett ramair JS103\108

 

setter pris på svar folks :rolleyes:

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

 

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Overflødige slanger? Hvor mange slanger er det orginalt inn til luftfilterboksen? Kjøpte meg et k&n induksjons kit til min escort, og der var det bare to slanger som skulle kobles på: Luft og veivhusventilasjon.

 

Har enda ikke merka noe til at luftmåleren skal være skada. Vurderer å sette i den orginale boksen, kjøpe en lengre slange, så jeg kan ha filteret i boksen, og feste rør så lufta fra bakken kommer opp og inn i boksen.

 

Haynes sier dette om induksjons filter: "It's best if the fuel system is set up professionally after fitting, otherwise the results could be disappointing."

x '94 Escort 1.6 16v

 

I love deadlines. I like the wooshing sound they make as they go by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel egentlig bare luftmengdemåleren i nyere vag biler som ikke tåler olja i filteret. Jeg kjørt med KN filter i min 93 Golf i flere år og med masse olje( viste ikke bedre den gang...) og den fungerte som den skulle.

 

Og hvis det er noen tynne vakumslanger som blir til overs, så er det bare å plugge de igjen. De åpner bare en ventil inne i luftmassemåleren som slipper inn varm luft....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig luftMASSEmålere som snakkes om at tar skade.

Men egnetlig er det vel bare fordi folk tar på for mye olje på filterene sine og olja brenner luftmassemåleren.

Luftmengdemåler har jeg aldri hørt at skal ta noe skade, og kan ikke se noen grunn til at den skal gjøre det.

 

Alle vakumslager må du såklart koble opp igjen på noen måte, samme med veivhusventilasjonen hvis den gikk til filterboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, bytta om mengde og masse jeg da.

 

Er det 2E motoren du har? Jeg hadde 2.0 8v 115hk i Golfen min med KN konfilter.

 

Hvis det er den motoren jeg tror det er, så er det bare å fjerne det grove røret som går fra eksosen. Det fører bare varm luft til motoren når det er kaldt. Funker fint uten!

Vakumslangen kan bare plugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [kj]

skal ta noen bilder etter på jeg, men har jeg varmluftslange, type grov! og en hyltyn vakumslange vaffal.. men skal knipse noen bilder jeg - så ere lettere for dere og svare..

 

Mekanisk sprut, med elektronisk styring av tenningen.

 

Fatterns '90 Audi 80 2,0L 115 hk har dette. Lett å se om det er det eller Motronic sprut. KE-jet har stålomspunne slanger som går fra "luftfilterboksen" til toppen

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

Negativt ?

 

De renser luften elendig... kjør på en tørr grusvei og kikk inne i røret ettet filteret..huff!

 

Hadde du glemt å ha på olje etter rens? :D

 

Nå kjenner ikke jeg til ramair noe særlig, men K&N er jo kjent for å rense veldig bra.

 

Quiet: Mengde = spjeld/klaff

Masse = varmetråd

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohenester bytter ikke filteret i 1.8T motoern før de passerer ca 250hk! Det orginale holder lenge, men man får ikke den tøffe dump lyden.

Jeg har akkurat fått mitt optiflow kit fra BSR som jeg skal montere mitt Apexi filter i.

Apexi er forøvrig et "dry" filter, dvs uten olje:) Og det renser bedre enn både KD, KN, Blitz, HKS osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMGA0177.JPG

IMGA0180.JPG

IMGA0170.JPG

 

på det siste bildet ser vi det som er av slanger... den tynne vakumslangen..?? hvor skal den på evnt. konfilter?? luftfilterboksen på 2l er ikke lik den som jeg har på dele 1.8l så er vell som noen skriver sånn jetronic da? eller??

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

 

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår