Polo Classic Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Ta av hele luftfilterboksen fra Luftmengdemåleren, sett på aluadapteren som følger med i settet du kjøper, og monter filteret på denne Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Februar 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 hmmm hva er det som er luft..måler?? litt usikker på det m konfilter serru... trodde vell egentlig at det bare var og erstatte filterboksen med ett filter - men høres ut som om det er mer som skal til..? Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Originally posted by [kj] hmmm hva er det som er luft..måler?? [ litt usikker på det m konfilter serru... trodde vell egentlig at det bare var og erstatte filterboksen med ett filter - men høres ut som om det er mer som skal til..? Dette bildet. NB!!! luftmengdemåleren er veldig følsom for vibrasjoner. Monter filter og brakett skikkelig slilk at det blir minst mulig vibrasjoner Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterJacobsen Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Originally posted by Polo Classic Dette bildet. NB!!! luftmengdemåleren er veldig følsom for vibrasjoner. Monter filter og brakett skikkelig slilk at det blir minst mulig vibrasjoner Skru denne delen av luftfilterboks lokket. Fest den slik den stod orginalt på luftslangen som sitter på innsuget. Monter staget som følger med i K&N settet og monter filteret på tilslutt. Vakumslangen kan du bare plugge igjen eller fjerne (den må plugges uansett!!!) Luftmåleren er den som sitter skrudd i luftfilterboks lokket. Ikke rør noen av det andre oppe på motoren/innsuget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Februar 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 hmmm driver og vurderer og kjøpe ramair filter nå... siden det ikke bruker olje..?? noen fler invendinger?? gode råd er gull vært;) Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterJacobsen Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Det er samme hva slags filter du kjøper til den bilen. Jog overolja filteret mitt (det drypte olje når jeg monterte det...) og det skjedde ingen ting med bilen min. Man burde ikke overdrive med olja, men jeg hadde ikke vært redd for å kjøpe K&N. Til nyere VAG hadde jeg derimot vært skeptisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smule Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 hadde vore skeptisk til å kjøpt nyare vag generelt :op Men kn-filter skal rense bra når det er olja å vaska når det skal, viss ein kjøre mykje på grusveg å sånn må ein ta det oftare. Kn sei at ein skal rense for kvar 60k, men gjer det gjerne på 25-30k.. Siter Gromscona POWER! No: Opel Ascona B 2,2i Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Februar 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 =) Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SyClOnE Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Originally posted by smule hadde vore skeptisk til å kjøpt nyare vag generelt :op Men kn-filter skal rense bra når det er olja å vaska når det skal, viss ein kjøre mykje på grusveg å sånn må ein ta det oftare. Kn sei at ein skal rense for kvar 60k, men gjer det gjerne på 25-30k.. Kan man bruke andre typer rense/smøremidler til disse filtrene? Det som KN har er vel ganske dyrt!?! Mvh Geir Siter '05 Audi A6 TDI - x '03 Audi A4 TDi Q S-Line - x '91 Audi S2 Coupe - x '91 mod. GMC Syclone - x '92 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Februar 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 men for at jeg skal få en konklusjon her da.. Hva anbefaler folket til denne bilen, er det hensiktsmessig og kjøpe konfilter? Noen som vet hvor jeg får kjøpt slik som polo clasic postet bilde om ..? Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Burde vel være mulig å få tak i flere steder til din bil. Powerzone, Kollevold, osv........ Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Februar 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 hva ville du ha anbefalt da..? høres jo ut som om du vet hva du snakker om da...! :) Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Originally posted by [kj] hva ville du ha anbefalt da..? høres jo ut som om du vet hva du snakker om da...! :) JR, Jetex eller K&N, helst med avskjerming. Ikke så vanskelig å lage selv Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilteknikeren.com Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Originally posted by Quiet mengde - masse... Er ikke det 1 og samme ting...? Luftmengde, dvs at måleren måler kun mengden luft som suges inn. Uansett temperatur.. Luftmasse, dvs at denne ikke måler mengden (da det egentlig er svært svært unødvendig) men luftmassen. Luftmassen blir tyngere, jo kaldere den blir og omvendt. Luften blir tyngere grunnet mere oksygeninnhold i en gitt mengde. En god grunn til at biler går bedre i kjølig vær en ellers. også luftfuktigheten gjør luften tyngere, fordi vann inneholder mye oksygen, og fuktig luft gir en tung luftmasse som gjør det mulig å kunne forbrenne mere bensin (dvs øke effekten) Siter Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Originally posted by Bilteknikeren.com også luftfuktigheten gjør luften tyngere, fordi vann inneholder mye oksygen, Hvis vannet hadde blitt spaltet (noe som selvfølgelig ikke skjer...) i motoren, og frigjort alt det supre oksygenet som du skriver om. Hva tror du hadde skjedd med den dobble mengden hydrogen som hadde blitt frigjort i samma slengen? Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.