Gå til innhold

Konfilter - positivt/negativt

Ranger emnet


[kj]

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmmm hva er det som er luft..måler??

luft1.JPG

luft2.JPG

luft3.JPG

luft4.JPG

 

litt usikker på det m konfilter serru... trodde vell egentlig at det bare var og erstatte filterboksen med ett filter - men høres ut som om det er mer som skal til..?

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

 

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [kj]

hmmm hva er det som er luft..måler??

[

luft3.JPG

litt usikker på det m konfilter serru... trodde vell egentlig at det bare var og erstatte filterboksen med ett filter - men høres ut som om det er mer som skal til..?

 

Dette bildet.

 

NB!!! luftmengdemåleren er veldig følsom for vibrasjoner. Monter filter og brakett skikkelig slilk at det blir minst mulig vibrasjoner

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Dette bildet.

 

NB!!! luftmengdemåleren er veldig følsom for vibrasjoner. Monter filter og brakett skikkelig slilk at det blir minst mulig vibrasjoner

 

Skru denne delen av luftfilterboks lokket. Fest den slik den stod orginalt på luftslangen som sitter på innsuget. Monter staget som følger med i K&N settet og monter filteret på tilslutt. Vakumslangen kan du bare plugge igjen eller fjerne (den må plugges uansett!!!)

 

Luftmåleren er den som sitter skrudd i luftfilterboks lokket.

 

Ikke rør noen av det andre oppe på motoren/innsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vore skeptisk til å kjøpt nyare vag generelt :op

Men kn-filter skal rense bra når det er olja å vaska når det skal, viss ein kjøre mykje på grusveg å sånn må ein ta det oftare. Kn sei at ein skal rense for kvar 60k, men gjer det gjerne på 25-30k..

Gromscona POWER!

No: Opel Ascona B 2,2i

Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by smule

hadde vore skeptisk til å kjøpt nyare vag generelt :op

Men kn-filter skal rense bra når det er olja å vaska når det skal, viss ein kjøre mykje på grusveg å sånn må ein ta det oftare. Kn sei at ein skal rense for kvar 60k, men gjer det gjerne på 25-30k..

 

Kan man bruke andre typer rense/smøremidler til disse filtrene?

 

Det som KN har er vel ganske dyrt!?!

 

Mvh Geir

'05 Audi A6 TDI

- x '03 Audi A4 TDi Q S-Line

- x '91 Audi S2 Coupe

- x '91 mod. GMC Syclone

- x '92 BMW 520i 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men for at jeg skal få en konklusjon her da.. Hva anbefaler folket til denne bilen, er det hensiktsmessig og kjøpe konfilter? Noen som vet hvor jeg får kjøpt slik som polo clasic postet bilde om ..?

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

 

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [kj]

hva ville du ha anbefalt da..? høres jo ut som om du vet hva du snakker om da...! :)

 

JR, Jetex eller K&N, helst med avskjerming. Ikke så vanskelig å lage selv

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quiet

mengde - masse... Er ikke det 1 og samme ting...?

 

Luftmengde, dvs at måleren måler kun mengden luft som suges inn. Uansett temperatur..

 

Luftmasse, dvs at denne ikke måler mengden (da det egentlig er svært svært unødvendig) men luftmassen. Luftmassen blir tyngere, jo kaldere den blir og omvendt. Luften blir tyngere grunnet mere oksygeninnhold i en gitt mengde. En god grunn til at biler går bedre i kjølig vær en ellers. også luftfuktigheten gjør luften tyngere, fordi vann inneholder mye oksygen, og fuktig luft gir en tung luftmasse som gjør det mulig å kunne forbrenne mere bensin (dvs øke effekten)

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

også luftfuktigheten gjør luften tyngere, fordi vann inneholder mye oksygen,

 

Hvis vannet hadde blitt spaltet (noe som selvfølgelig ikke skjer...) i motoren, og frigjort alt det supre oksygenet som du skriver om. Hva tror du hadde skjedd med den dobble mengden hydrogen som hadde blitt frigjort i samma slengen?

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår