Bilteknikeren.com Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Originally posted by Larsern Hvis vannet hadde blitt spaltet (noe som selvfølgelig ikke skjer...) i motoren, og frigjort alt det supre oksygenet som du skriver om. Hva tror du hadde skjedd med den dobble mengden hydrogen som hadde blitt frigjort i samma slengen? men fukten avkjøler luften slik at det da også er mulig å brenne mere bensin (høyere effekt).. og samtidig så vil noe av vanndapen frigjøre oksygen også... prøv dette hjemme: ta en kjele uten vann. skru platen på full guffe og vent til platen blir mørkerød drypp så en dråpe med vann på platens fordypning, og så legger du på kasserollen for å skape en forbrenningskammer.. :) lol effekten du får ut av dette lille eksperimentet er det samme som skjer i en dampmotor, en liten dråpe med vann ekspanderer 3000 ganger mere en om det var bare luft.. klart det får innvirkninger i motoren om luften er fuktig/rå... Siter Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Originally posted by Bilteknikeren.com fordi vann inneholder mye oksygen Er ikke akkurat vanndampen du sikter til her da men... Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilteknikeren.com Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Originally posted by Larsern Er ikke akkurat vanndampen du sikter til her da men... tenk litt da hr larsern: luft vann luft .. tynn luft10% luftfuktighet 20% 30% 90% 99% 100% vann ... fra vann til luft jo mere oksygen i lufta, jo tyngere blir den, siden oksygen er tyngere i seg selv.. fra 10% oksygen til 100% oksygen som er flytende og har en blåerlig farge.. derfor så oppfattes alt vann som er dypere en 4 meter som blått uansett hvor lys bunnen er... :) hele atmosfæren danner spekteret med vann som basis :) som betyr at vi likeså godt kunne kalt alt fra bunnen av havet til atmosfæregrensen for vann... Siter Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Originally posted by Bilteknikeren.com tenk litt da hr larsern: luft vann luft .. tynn luft10% luftfuktighet 20% 30% 90% 99% 100% vann ... fra vann til luft jo mere oksygen i lufta, jo tyngere blir den, siden oksygen er tyngere i seg selv.. fra 10% oksygen til 100% oksygen som er flytende og har en blåerlig farge.. derfor så oppfattes alt vann som er dypere en 4 meter som blått uansett hvor lys bunnen er... :) hele atmosfæren danner spekteret med vann som basis :) som betyr at vi likeså godt kunne kalt alt fra bunnen av havet til atmosfæregrensen for vann... tenk litt da.. luft...vann..luft..oksygen...luft ..:rolleyes: Vann er ikke oksygen. At det er bundet et oksygenatom til to hydrogenatomer betyr ikke at du uten videre kan utnytte oksygenatomet i en forbrenningsprosess. Det krevers energi for å løsrive oksygenatomet fra de to hydrogenatomene. Nettopp av den grunn så har man pr. dags dato ikke klart å lage en motor som går på vann... man må minst tilføre 50% mer energi enn man får ut. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilteknikeren.com Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Originally posted by Hondaen tenk litt da.. luft...vann..luft..oksygen...luft ..:rolleyes: Vann er ikke oksygen. At det er bundet et oksygenatom til to hydrogenatomer betyr ikke at du uten videre kan utnytte oksygenatomet i en forbrenningsprosess. Det krevers energi for å løsrive oksygenatomet fra de to hydrogenatomene. Nettopp av den grunn så har man pr. dags dato ikke klart å lage en motor som går på vann... man må minst tilføre 50% mer energi enn man får ut. du missforstår, skriver ikke at vann er oksygen.. men at flytende oksygen er blårlig i fargen.. og alt det med de atomene har jeg også lært, men samtidig så vet jo til og med forskerne at dette bare er teori ... derfor så kan en jo fritt spekulere i effektgevinsten en kan få ved å ha en høyere luftfuktighet uten at noen kan påstå 100% at jeg tar feil :) okay kan jeg rette deg litt?! : det er faktisk bundet 2 hydrogenatomer til en oksygenatom, ikke omvendt ;) (flisespikking ja jøss) Siter Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Flytende oksygen er en klar veske. Flytende oksygen er også lett magnetisk, pga plasseringen av hydrogenatomene (120grader på hverandre). Atomsfæren er heller ikke blå pga oksygennivået, det er pga nitrogenet som ikke absorberer det blå fargespekteret fra den elektromagnetiske strålingen fra solen, når strålene blir spredet i atomsfæren. Et oksygenatom bundet til to hydrogenatomer kontra to hydrogenatomer bundet til et oksygenatom. Forklar meg hva dette vil si i praksis please.. To erter bundet til en appelsin, kontra en appelsin bundet til to erter. Alle skjønner at ertene og appelsinen henger sammen og det er hele poenget. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Originally posted by Hondaen Flytende oksygen er en klar veske. Flytende oksygen er også lett magnetisk, pga plasseringen av hydrogenatomene (120grader på hverandre). Atomsfæren er heller ikke blå pga oksygennivået, det er pga nitrogenet som ikke absorberer det blå fargespekteret fra den elektromagnetiske strålingen fra solen, når strålene blir spredet i atomsfæren. Et oksygenatom bundet til to hydrogenatomer kontra to hydrogenatomer bundet til et oksygenatom. Forklar meg hva dette vil si i praksis please.. To erter bundet til en appelsin, kontra en appelsin bundet til to erter. Alle skjønner at ertene og appelsinen henger sammen og det er hele poenget. :D:D Blir morsomt å se noen prøve å knekke denne her.. Virker virkelig som du har roen på dette Hondaen!! Hva er du utdannet som? enda mer off-topic; var du på forum.hardware.no for noen år siden under samme nick og med samme avatar? synes å huske deg derifra ser du... elektronikknerd også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Originally posted by SunnyGTi2.0 :D:D Blir morsomt å se noen prøve å knekke denne her.. Virker virkelig som du har roen på dette Hondaen!! Hva er du utdannet som? enda mer off-topic; var du på forum.hardware.no for noen år siden under samme nick og med samme avatar? synes å huske deg derifra ser du... elektronikknerd også? allo.. Er elkraft ing. og jobber som befal på ubåt for tiden:) Stemmer at jeg er inne på hardware.no nettverket. Jeg er moderator der og skriver litt diverse for overklokking.no Jeg er vel en..altmulig teknisk nerd? :-D Go with godspeed =) Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilteknikeren.com Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Originally posted by Hondaen Et oksygenatom bundet til to hydrogenatomer kontra to hydrogenatomer bundet til et oksygenatom. Forklar meg hva dette vil si i praksis please.. To erter bundet til en appelsin, kontra en appelsin bundet til to erter. Alle skjønner at ertene og appelsinen henger sammen og det er hele poenget. tar vekk det første du skrev.. altså, appelinen er oksygenatomet, og den har plass til 2 elektroner.. hydrogenatomet derimot er jo erten her som bindes til apelsinen (ikke omvendt). men det er fremdeles plass til enda en hydrogenert.. okay, dette er egentlig bare "tull" fordi det er teoretisk forklaring for å kunne gi oss en mening på åssen ting "fungerer" i "praksis" .. og når en vet at alt som brenner egentlig er en kjemisk prosess hvor gass frigies grunnet varmen og oksygen tilføres.. se for deg millioner av appelsiner som suges mot varmen og det klikkes sammen masse erter til disse appelsinene (rent teoretisk pisspreik dette :) ) edit: Hondaen, svar meg på dette. kan vann gå over i gassform??? eller likestilles vann med f.eks karbondioksid??? rett meg om jeg tar feil her: pyrolysen er jo fra endoterm til eksoterm... blir ikke klok på dette med at vannets oksygen ikke lar seg frigjøre fra hydrogenet... sukk edit2: fiskene greier jo det fint med bare gjeller :rolleyes: Siter Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Februar 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 :D :D jeg vil nå bare si en ting jeg da - NOEN HER SOM HAR FULGT MED I NATURFAG/KJEMI TIMENE SINE!!! :D :D Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Originally posted by Bilteknikeren.com prøv dette hjemme: ta en kjele uten vann. skru platen på full guffe og vent til platen blir mørkerød drypp så en dråpe med vann på platens fordypning, og så legger du på kasserollen for å skape en forbrenningskammer.. :) lol Tror det er noen som blander sammen det å gå fra flytende form til gassform, med det å spalte ned bestanddelene i vannet her jeg......:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilteknikeren.com Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Originally posted by Polo Classic Tror det er noen som blander sammen det å gå fra flytende form til gassform, med det å spalte ned bestanddelene i vannet her jeg......:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: det eksemplet viser bare potensialet i vannet, husk at en dråpe vann som er så liten at du knapt kan se den med det blotte øyet, består av omtrent tre hundre trillioner (300 000 000 000 000 000 000) vannmolekyler. og H2O som er en vannmolekyl, har derfor i det eksemplet (vanndråpen) dobbelt så mange Hydrogen atomer (6 hundre trillioner).. Hydrogen er jo utrolig lettantennelig, og er ulikt fra f.eks bensin uavhengig av blandingsforhold for å få en fullbyrdet oksydasjon (forbrenning)... egentlig så er jo dette et tema som skrider seg milevis fra det trådstarteren spørte om.. ( flau ) Siter Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 faen.. blir gal i hodet av å lese den shiiiten her jo.. er som å sitte på skolebenken å høre på naturfagslæreren sin:) Kan dere ikke heller sloss istedenfor a? dere krangler alltid.. da sloss man.. den som til slutt står har alltid rett.. sånn er det :D neida:) bra dere diskuterer sånn her.. men noen ganger blir jeg sliten i hodet av å lese disse innleggene Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Super offtopic: Originally posted by Bilteknikeren.com Hydrogen er jo utrolig lettantennelig, og er ulikt fra f.eks bensin uavhengig av blandingsforhold for å få en fullbyrdet oksydasjon (forbrenning)... Hmm, synes jeg husker at det i en god gammel tråd både laget og slettet av bilteknikeren, ble skrevet oksydering om forbrenning av Hondaen. Og da ble det en aldri så liten tilt av en viss "biltekniker" som mente at det var bare tull.... Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilteknikeren.com Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Originally posted by Larsern Super offtopic: Hmm, synes jeg husker at det i en god gammel tråd både laget og slettet av bilteknikeren, ble skrevet oksydering om forbrenning av Hondaen. Og da ble det en aldri så liten tilt av en viss "biltekniker" som mente at det var bare tull.... jeg husker det godt ja, og må si at jeg lærte noe der som jeg egentlig burde kunnet :) skrev også at "noen ganger må en provosere skikkelig for å twiste ut lærerikt stoff" .. Siter Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.