Gå til innhold

ikke betale bot?

Ranger emnet

pussywagon

Anbefalte innlegg

klarte å få meg bot i dag,pga kjøring over sperret midtlinje.ja,jeg gjorde en feil ,og skal betale for meg.men jeg vil ikke at staten skal tjene penger på boten min.hva kan jeg gjøre for at di må arbeide for å få penger av meg.vente på purring,ringe å klage, avtale påleggstrekk?

Hvis du ikke betaler, altså venter på purring så får du et purregebyr, dermed blir det mer penger å betale.

Hvis ikke du betaler disse ender det med innkasso, altså trekk i lønn hos arbeidsgiver o.l.

Det du gjør er å ringe Innkrevingssentralen, fortell dem at du er sinnsykt fattig og at du ønsker å dele opp boten i flere innbetalinger, så små som mulig.

Du betaler ikke noen ekstra avgifter for dette og det tar lengre tid før dem får alle pengene sine, altså hvis det var det som var målet ditt.

Kan legge til jeg pådro meg en bot på 2900,- for 5år siden.

Fikk denne delt opp i avdrag på trass, betalte to avdrag på 1000,-, men flyttet så til ny leilighet, meldte flytting hos folkeregisteret osv.

10mnd senere fikk jeg trekk hos arbeidgiver på det siste avdraget på 900,- + purregebyr og innkassosalær på nærmere 3500.-

Etter flere brev til innkrevingssentralen med bevis for at dem hadde sendt regning og purring til feil adresse fikk jeg refundert gebyrene..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500kr ER minste du kan få pressa det ned til ja. Ikke noe vits at staten får pengene noe før enn de må. Du betaler heller ikke renter eller gebyrer for og dele den opp, mens de fremdelses har ekstra jobb med det :P

Og 500kr mnd er såpass lite at det ikke gjør noen store innhugg i økonomien, lettere og rettferdiggjøre de få km man ligger over da :P Risikoen for og bli tatt er uansett minimal.. Men sure penger er det nå uansett. Verdt det om man skulle være så uheldig og bli tatt? JA..

1600kr for 66 i 60 sone for et par år siden btw...

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider