Gå til innhold

Litt hjelp? Skal ha meg ny bil..

Ranger emnet

idadb

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært i kontakt med en som har en 01 modell TQ som er chippa til 230 hk. Tåler motor/girkasse så mye hester? Var 2 stiller på den chippen, regnet med det er det høyeste.

Senkesettet var ikke godkjent i vognkortet, så viss man skal godkjenne det kan man vel få problemer med BT viss man kommer med en chippa bil (viss de sjekker sånt)?

Og hva med bensinforbruket?

Håper på noen synspunkt om dette er verdt å kjøpe. Alt annet er tipptopp :)

Endret av idadb

- 07 mod. Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D

- 02 mod. Audi A6 3,0 Quattro

x 02 mod. VW Passat Highline 1,9 TDI

x 00 mod. Mercedes E200 Elegance

x 96 mod. Mitsubishi Galant 1,8 16V GLSi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så ville jeg heller kjøpt en orginal en og heller gjort det jeg hadde ønsket med den selv. En trimmet bil er sjeldent kjørt pent.

Mvh Kjetil :)

Den har kjempelav km, følgt alle servicer og har hatt kun 3 eiere. Ingenting er galt med bilen og den er veldig strøken. Kjøper den ikke pga. chippen, men pga. at alt det andre er så positivt :) For min del kan jeg stille den ned eller ta den vekk. Er ikke så nøye med alle de hestene, lurte bare på om bilen tåler de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp hvertfall en bil med sportsinteriør i stedet for flate seter. Det er som natt og dag uten skikkelige seter.

Sjekk også sinkslipp innvendig på skjermkanter , rundt skiltlys og bak skiltet på bakluka.

Kjøpte selv en 02 avant på torsdagen, og er meget fornøyd med bilen.

Kjøpte diesel selv, og med ett forbruk så langt på under 0.5L/mil er jeg veldig fornøyd.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp hvertfall en bil med sportsinteriør i stedet for flate seter. Det er som natt og dag uten skikkelige seter.

Sjekk også sinkslipp innvendig på skjermkanter , rundt skiltlys og bak skiltet på bakluka.

Kjøpte selv en 02 avant på torsdagen, og er meget fornøyd med bilen.

Kjøpte diesel selv, og med ett forbruk så langt på under 0.5L/mil er jeg veldig fornøyd.

Takk for tips :)

Skulle helst hatt sportsseter ja, men tror ikke det er det på den jeg håper jeg skal ha. Noen krav må man gi opp når man ikke har så veldig god råd :(

Grattis med ny bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kiket og kiket på Audier, og den som frister mest nå er denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21523854 Men han skriver at det er Quattro, og Meca & Mekonomen mener det er 2wd. Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har quattro, er quattro merke på hanskerommet på den også.

Sikker? Man kan vel lime på et sånt hehe. Noen anelse hvorfor det ikke står det hos Mekonomen og Meca da? Synes det var rart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker? Man kan vel lime på et sånt hehe. Noen anelse hvorfor det ikke står det hos Mekonomen og Meca da? Synes det var rart..

Ser ut som om det bare en vanlig FWD.. https://svvgw.vegvesen.no/http://timeplan.vegvesen.no/exttime/tidspunkt.aspx

Vanligvis når man sjekker ofr neste eu-godkjenning så skal det komme opp hele navnet til bilen.. Og der står det bare Audi A4.. Regner med at det bare er en FWD.. Hadde sjekka vognkortet til eieren om jeg hadde vært deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart, skjekket nettopp biln på mekonomen.no, står ikke quattro der. Skjekket min etterpå og der står det quattro. Kan være en uerlig selger, kanskje ikke samme biln som i annonsen? :)

2005 mod Audi A4 1.9Tdi Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om det bare en vanlig FWD.. https://svvgw.vegvesen.no/http://timeplan.vegvesen.no/exttime/tidspunkt.aspx

Vanligvis når man sjekker ofr neste eu-godkjenning så skal det komme opp hele navnet til bilen.. Og der står det bare Audi A4.. Regner med at det bare er en FWD.. Hadde sjekka vognkortet til eieren om jeg hadde vært deg :)

Okey. Uff liker ikke uærlige folk, men skal ikke sitte her å dømme før jeg har pratet med han i alle fall ;)

Rart, skjekket nettopp biln på mekonomen.no, står ikke quattro der. Skjekket min etterpå og der står det quattro. Kan være en uerlig selger, kanskje ikke samme biln som i annonsen? :)

Nettopp, var det jeg også oppdaget. Sammenlignet med flere quattro-er og det kom opp quattro på alle andre.. Nei jeg får vel bare høre hva han sier til sitt forsvar hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider