Gå til innhold

Da var jeg uten lappen noen år...

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

Originally posted by Robert

Gikk fort for seg i natt... Purken kom inn på motorveien ved fløyfjellstunellen, og startet måling.. når de kom rundt svingen var jeg i enden... Problemet var at jeg ikke holdt gass videre... Så han tok meg igjen... Ajajaj... Speedometeret mitt bunner på litt over 3000rpm\120mph. Jeg kjørte den litt mer enn det kan man si.. tipper nærmere 150mph.... ¨

 

 

 

Begynte å le når jeg så målingen på under 140 da :)

 

 

Godtok ingenting, untatt at de tok lappen min. Kontakter advokat snart.. Hvilke muligheter har jeg?

 

regn med ca 18 mnd. uten lappen, og min. 21 dager ubetinget. men ikke noe bot..

 

Jeg fikk dette: 16 mnd inndragning, 21 dager på Hof pallesnekker kurs. Jeg ble målt i 188 km.t fra Bomstasjonen i sanne (E18) til Drammen (snitt hastighet) (da tok snuten meg igjen).. kjørte ca 60 000km i løpet av de 16 mnd, og det uten å bryte en eneste regel...

 

Lykke til !!!

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes det er så jævli stusselig med bilintresserte folk som faen ikke tørr å bruke bilene sine, sier ikke at det skal kjøres streetracing i 30-sona utenfor barnehagen, men man må skjønne forskjellen på det, og å kjøre fort i en tunnel midt på natta på rettstrekke. Begynner seriøst å lure på om noen er her KUN for å diskutere og kverrulere, ikke å bidra med noe positivt til alle oss som faktisk ER bilinteresserte. Går det ikke an å vise litt medfølelse for en som har utøvd lidenskapen sin, og uheldigvis blei tatt for det? Hans egen skyld? Ja, men det går da an å komme med noe positivt for det. Tror ikke akkurat han trenger en haug med dritt om hvor dum han var som kjørte fort, det vet man selv i det øyeblikket man trår ned gasspedalen. Er man med på leken, må man som sagt tåle steken. Personlig regner jeg alltid med at jeg kan miste lappen når jeg bryter fartsgrensa, og at det kun er min egen skyld, hvis jeg blir tatt. Sånne bedrevitere som Kai Fred styrer jeg langt unna. Hvis du aldri bryter grenser, så kos deg med A4-livet ditt, det er isåfall like firkanta som politiets prioriteringer og statens vegvesen sin håndheving av forskriftene om registrering av kjøretøy.

 

Kai Fred: Forresten, du har glemt å slå på lyset i glorien din aneglsmili

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind.H

BILINTERESSE HAR INGENTING MED GRISEKJØRING Å GJØRE!!!

Lei deg en bane hvis det er så viktig for deg å kombinere bilinteresse med grisekjøring.

 

 

Takk til Vantage for trådens glupeste uttalelse.

:rolleyes: :usuck:

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind.H

BILINTERESSE HAR INGENTING MED GRISEKJØRING Å GJØRE!!!

Lei deg en bane hvis det er så viktig for deg å kombinere bilinteresse med grisekjøring.

 

 

Takk til Vantage for trådens glupeste uttalelse.

 

det å kjøre fort på en tom vei midt på svarte natta er ikke grisekjøring.. grisekjøring er når du ligger lavt midt på lyse dagen rett utenfor en skole eller lignende det.. eller når du står og svir av blårøyk mitt i storgata klokka 14:30 en mandags ettermiddag.. da akn man kalle det for grisekjøring!!

 

så Vantage hadde et glupt innlegg han!

 

ROBERT: vi som deler din entusiasme for bil her inne, ve er med deg!

 

lol lev nå,lev fort lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vel benytte denne anledningen til å utdype at det finnes flere innfallsvinkler for interesse av en sak.

 

Noen er interessert i å kjøre fort. Andre i at det skal se pent ut. Og resten i å bare eie i det hele tatt og kunne behandle "objektet" som det skal behandles.

 

Slutt å skriv på måfå og bruk hodet til å tenke gjennom det som blir sagt.

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaCk

Jeg vil vel benytte denne anledningen til å utdype at det finnes flere innfallsvinkler for interesse av en sak.

 

Noen er interessert i å kjøre fort. Andre i at det skal se pent ut. Og resten i å bare eie i det hele tatt og kunne behandle "objektet" som det skal behandles.

 

Slutt å skriv på måfå og bruk hodet til å tenke gjennom det som blir sagt.

 

Enig med deg her ^Rack^

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaCk

Jeg vil vel benytte denne anledningen til å utdype at det finnes flere innfallsvinkler for interesse av en sak.

 

Noen er interessert i å kjøre fort. Andre i at det skal se pent ut. Og resten i å bare eie i det hele tatt og kunne behandle "objektet" som det skal behandles.

 

Slutt å skriv på måfå og bruk hodet til å tenke gjennom det som blir sagt.

 

jaja, jeg tror ikke det :) (ikke for å kverulere)

 

De fleste her inne er virkelig interessert i modifiseringer, specs, skyline,supra,s2000,turboer og alt som går og eller kan gjøre at bilen går fortere og eller bedre :) det er jeg også...

 

Les igjennom trådene her en times tid, så ser du at 90% er interessert i raske biler og å dra på Gatebil for å kjøre dekka varme og slitne!! ikke for å cruise rundt banen i 60 km.t.. Og i mellomtiden (mellom treffa) så varmer "vi" opp på øde landeveier og laaaaaaange tuneller.. klart det er sinnsykt forbanna idiotisk djevelsk fettesugende totalt meningsløst av Politiet å blande seg inn i sånnt mitt på svarte natta.......

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind.H

BILINTERESSE HAR INGENTING MED GRISEKJØRING Å GJØRE!!!

Lei deg en bane hvis det er så viktig for deg å kombinere bilinteresse med grisekjøring.

 

 

Takk til Vantage for trådens glupeste uttalelse.

 

 

Vær så god! For meg har heller ikke bilkjøring med grisekjøring å gjøre, jeg kjører aldri fort i tettbebygget strøk, nær skoler, eller der veien tilsier at det ikke er forsvarlig å kjøre fort. Jeg står ikke og burner i byen, eller sladder og herjer.

 

Men når jeg kjører oppover lierbakkene på natta, da forbinder jeg ikke det jeg gjør med å kjøre gris, at jeg tråkker flatt jern og bruker bilen min det den er god for. Hvis jeg blir tatt, så tar jeg støyten for det, helt greit, men hvis jeg ikke blir tatt, gjør jeg det igjen og igjen og igjen..

 

Hvis du sammenligner bilinteresse med å stå å polere, gnukke og gni på en 95 Golf III 1.4 med full rieger-styling, så gjerne for meg. For meg er effekten viktigere enn utseendet, jeg liker å bruke bilen det den orker, uten å måtte bekymre meg over å hellakkere fordi jeg har fått to steinsprut på panseret. Når jeg har mulighet for å kjøre på bane, gjør jeg det, men nå bor jeg milevis unna nærmeste bane, så det gjør det litt vanskelig å få ut trangen til å kjøre fort. Innen jeg kommer frem til banen, har jeg trolig kjørt av meg det verste.

 

Jeg respekterer din (antatte, ut ifra hva du skriver) defensive kjørestil, så kan du prøve å akseptere min aggressive. Jeg har aldri vært borti hverken andre biler eller mennesker, og alle mine utforkjørsler har vært på skogsveier langt fra bebyggelse. Er jeg en farlig billist? Jeg bruker masse tid på å lære å kjenne bilen, og å gjøre den bedre. Lære å kjøre den, lære å reparere den, lære hvor mye den tåler.

Hvis det er å kjøre gris, å finne grensene for bilen på en lite trafikkert vei, så får det være, kall meg gjerne idiot da. Jeg har fått bruk for mye av det jeg lærer av å bruke tid på å kjenne bilen, og de gangene jeg har avverget kollisjoner jeg kunne vært innvolvert i langs veien, har det aldri vært min skyld.

Bilkjøring handler mye om oppmerksomhet, og reaksjonsevne. Når jeg kjører sakte, blir ikke kjøringen noe krevende, jeg slapper av og får dermed nedsatt oppmerksomhet, og lengre reaksjonstid. Når jeg kjører fortere, skjerper jeg meg, skrur av musikk, blir mer oppmerksom på alt som skjer rundt meg, på hvordan bilen oppfører seg.

Jeg hadde vært en farligere billist, hvis jeg hadde kjørt etter(eller under) fartsgrensene hele tida, og det tror jeg gjelder for mange andre her også.

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa. Tolket det du skrev dithen at bilinteresse hang direkte sammen med bl.a. å kjøre for fort.

I dette tilfellet gjaldt det nærmere 240km/t, og selv om en eventuell kollisjon i første omgang kun vil gå utover en selv, skal du ikke se bort ifra at det brukes endel skattepenger på hendelsen. I tillegg kan du tenke deg alle menneskene som blir berørt av ulykken (tenker på nær familie osv.).

Den andre tilfellet jeg ikke likte i denne tråden var en som uttalte at han/hun hadde kjørt i 140km/t i 50 sone.

Å trykke litt ekstra på gassen der forholdene tillater det har jeg ikke vært imot, men det er de ekstreme tilfellene som får meg til å reagere.

Jeg vet at hvis jeg og morra mi hadde havna i en farlig situasjon på veien, ville jeg reagert tusen ganger mer kontrollert og ville helt sikkert kunne gjort det mye bedre enn henne da hun ikke vet hvordan bilen oppfører seg.

Men hvorfor har det seg da at hun (og de fleste andre jeg kjenner som kjører defensivt) aldri har kollidert, dratt av veien e.l., når flere av de jeg kjenner som har god bilkontroll har dratt av veien/skadet bilen et utall ganger? Fordi de mye sjeldnere havner i farlige situasjoner!

Ingen vits i å prøve å være verdensmester når det ikke trengs. Du er helt sikkert mer konsentrert når du gir litt ekstra på, men for det første bør du ikke kjøre bil hvis du er trøtt/ukonsentrert, og ikke bruke "råkjøring" som en måte å holde seg konsentrert på.

For det andre øker ulykkesfaren ganske dramatisk når du begynner å gi på. Det går i tillegg ann å kjøre aggresivt uten å ligge i 240km/t i 80 sone. Bare gi motoren litt turtall, ta noen raske filskift, forbikjøringer der forholdene tilsier det o.l.

De fleste uttalelsene mine er basert på egne erfaringer. De færreste unge menn klarer å lære "the easy way" og må helst dra av veien et par ganger og gjerne krasje før de begynner å få respekt for hva bilkjøring kan forårsake om man ikke tar med seg huet inn i bilen.

Jeg kan kjøre agressivt jeg og, hvis jeg har dårlig tid, og når folk eksempelvis sniker i køen e.l. tenner jeg på alle plugger. Men råkjøring som det har vært snakk om i denne tråden tar jeg sterkt avstand fra. Jeg har mistet for mange til råkjøring. Man vet aldri hva som venter rundt neste sving, bedre føre var enn etter i rullestol??

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind.H

Ingen vits i å prøve å være verdensmester når det ikke trengs. Du er helt sikkert mer konsentrert når du gir litt ekstra på, men for det første bør du ikke kjøre bil hvis du er trøtt/ukonsentrert, og ikke bruke "råkjøring" som en måte å holde seg konsentrert på.

For det andre øker ulykkesfaren ganske dramatisk når du begynner å gi på. Det går i tillegg ann å kjøre aggresivt uten å ligge i 240km/t i 80 sone. Bare gi motoren litt turtall, ta noen raske filskift, forbikjøringer der forholdene tilsier det o.l.

De fleste uttalelsene mine er basert på egne erfaringer. De færreste unge menn klarer å lære "the easy way" og må helst dra av veien et par ganger og gjerne krasje før de begynner å få respekt for hva bilkjøring kan forårsake om man ikke tar med seg huet inn i bilen.

Jeg kan kjøre agressivt jeg og, hvis jeg har dårlig tid, og når folk eksempelvis sniker i køen e.l. tenner jeg på alle plugger. Men råkjøring som det har vært snakk om i denne tråden tar jeg sterkt avstand fra. Jeg har mistet for mange til råkjøring. Man vet aldri hva som venter rundt neste sving, bedre føre var enn etter i rullestol??

 

selv om dine erfaringer begrenser deg til å kjøre slik "vi" som kan det gjør, så hjelper det null å kritisere ved å bruke den erfaringen som grunn..

 

Jeg synes det er sinnsykt morsomt å legge bredt i opp mot 200 km.t på våt asfalt, spesielt i svingete veier!! kunne skrivd mye om min kjørestil, for jeg er avhengig av å ligge bredt og kjøre fort når sjansene byr seg... derfor så gir jeg min fulle støtte til han som startet denne tråden, har jo selv opplevd å miste førerkortet en del ganger... og har også betalt kanskje 100k i bøter siden jeg fikk førerkortet.. Til sist: jeg har aldri skadet noen, bortsett fra æren til enkelte som jeg har frakjørt :) hehehe

 

foresten så er dere som driver med agresiv kjøring i tett trafikk de som er farligst på veien, og som regel så vet dere null om hva bilen dere kjører tåler... min mening etter omtrent 800 000 km. på veiene..

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår