Gå til innhold

chrysler stratus 98 mod

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

hei.hvordan får man ut dør hånd taka på bilen.streva noe jævelig men fikk det ikke til.fikk det bare litt ut men så sitter det bom fast.en annen ting også.når jeg trykker inn gassen så går motor tregere på tomgang.noen som vet hva det kan være? en annen ting også.passer et 55amp optima yellow top til bilen? har ikke sett hvordan batteriet ser ut ennå eller hvordan det er festet.hilsen kim

Endret av kimafro

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen bilder av bateriet og litt forkjellige her i denne forum det står på spansk :) men bare spør om du lurer på noe :)

proyecto "pure passiv"

døra har noen skruer som er gjem unde noen små firkantede tapper. inne i dør åpnere, inni i dør håndtakket, en skrue foran mot dør karmen/A stålpen. Ellers om du har høyttalere må du også ta av dekslen og fjerne skruene som holder elementen på plass da dette er skrud fast i en plastik ramme som igjen er skrud i blekket på døra -husker ikke om jeg har bilder av det men skal se etter. eller kan jeg ta noen bilder imorgen ;)

Endret av matador

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har jeg fått av.jeg fikk bytta lås i døra.men var et hælvete.lurte egentlig hånd taka fra utsia.har skrudd av di 2 skruene som er der fra før av.men får ikke av hele driten.hilsen kim

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei....

mener å huske at den har en lås som er en slags plate som går rundt deler av håndtaket på insiden -du ser en flatt metal tapp på toppen og hvis du bruker en stor flatt skrutrekker kan du prøve å vippe litt frem og tilbake inntil den slepper da den har sikker rustet noe fast etter mange år -vanskelig å forklare men det samme type lås brukes i låsen til koffertlokket i ganske mange biler, altså en metal platte som går inn i en spor på godsett til låsen på baksiden og den platen er noe buet så den låser stikket til underlaget... dette har jeg aldri tatt bilder av heller gitt -men skal se om bagasjelåsen :)

edit: nei, hadde ikke bilder av dette men jeg demonterte sist kofferlokkets låsen og mener å huske at det var lignende i døra. Hva feilet låsen egentlig? det er en potmeter som kan gi mange feil og åpne/låse dørane/sentrallåsen i tid/utid... ;)

Endret av matador

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.takker for all hjelp.forrige eier hadde hatt inbrudd i bilen.sjekka litt ut i dag.fant ut at den sensor greia som man setter innpå lås sylinderen må værer gåen.sentral låsen fungerer topp fra pass side men ikke fra fører side.fikk også med ny lås til bilen men måtte snu den om for den var tatt fra feil dør.har skifta låsen.men var et hælvette med banning å svetting og litt klemming så gikk det greit.hehe.tenkte jeg skulle skifte ut alle låsene så jeg kun har en nøkkel.bagasje roms låsen er ikke god den heller.prøvde å smøre den opp men ikke noe hell.men det er ikke noe big deal.er ikke store omkostninger når man henter sånne små ting fra hogger n.er egentlig en liten prosjekt bil.er litt som må gjøres med den.første prioritering er at den skal værer i teknisk go stand.når jeg er ferdig med det så blir det nye sommer felger og dekker.og så ANLEGG.hehe.tror bilen har go potensiale til å få bra lyd i.hehe.en annen ting.bilen har drivd å tappet seg for støm di siste 2 ukene.har lada batteriet opp og neste dag så er det tomt over natta.ingen ting lyser eller noe sånt.og fra i går til i dag så har ikke batteriet tappet seg.men da låste jeg bilen fra pass side og ikke der sentral låsen ikke fungerer helt som den skal.jeg får låst der men ikke låst opp alle fra fører side.kan dette væere problemet til at batteriet muligens tapper seg?og en annen ting når jeg tar opp hånd brekket med nøkkelen ute så lyser hånd brekk lampa.dette kan vel ikke være normalt?hilsen kim

Endret av kimafro

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kikka litt på prosjektene dine matador.imponerende må jeg si.virker som du har en go del peil på elektronikk.har en eldre magnat 4 kanals forsterker liggende og den ene transistoren eller kondensatoren eller hva det heter til inngangen er brent.hadde den inne til reperasjon 1 gang for lenge siden åpnet den opp for morro skyld for å se om jeg kunne se hva di hadde byttet.ser jo ekstremt lett ut å bytte.vet du om noen nett sider som selger sånt?hadde vert morrå å fått den opp og gå igjen,var jo tross alt den første forsterkeren jeg kjøpte.hehe hilsen kim

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, "litt" muligheter for å få ekstrem god lyd bilde foran faktisk... :) fikk veldig høy med poeng i en emma konkurranse for lyd bilde en gang -uten særlig mye justerig på tidskompensering :)og deltok i pure passiv med en 1erste plass i emma finalen, men i stratusen til kona er ren 4 veis aktiv deling.

Ang døra så er det som sagt en potmeter som er i enden av den elkontakten i låsen -den skal stå midt på total verdien, feks hvis den er på 100Kiloohm så skal stå på 50K- da skal det minke til 100-200ohm får å låse eller åpne eller mulig omvendt -altså øke mye mer enn fraa midtpunktet :) hold på med det da jeg skulle finne ut av sentral låsen og desuten hadde jeg en feil som av og til gik låsene opp eller ned plutselig -kalibrerte potmeteren så ble det bra -men den har jeg koble helt ut for å forhindre at alle dørane åpnes om en lås aktiveres...alarmen styrer alle låsene isteden :) men det er nok her feilen i din bile ligger: når låsen vris så skal vri også potmeteren som igjen sentral låse enheten oppfater og åpner/låser alle andre dørane.

Denne enheten ligger under ratte bak sikrings og en blå eller gult ledning er selve styringen -jeg koblet meg inn på den + litt andre funksjoner ;) er meningen å få alle vinduene til å heise seg opp når dørane låses og alarmen aktiveres med "fjærten" :)

forresten "trunklåsen" er veldig utsatt for veisalt, så den får en masse dritt i løpet av vinteren :) derfor måtte jeg demontere og lot den ligge i whit sprit til neste dag, da løsnet al dritten som var inne, smørte og satt på plass og siden har fungert 100% -det er den som har den bayonett lås eller hva den heter :)

Endret av matador

Lenke til kommentar
Del på andre sider