740Bjørn Skrevet Mars 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2011 Har funnet ut korleis speedometeret er kobla opp så da blir det ordnings i helga! :D Ellers hadde eg tenkt og tectylere litt på bilen i helga, der med bagasjerom osb. :) Ellers skjer det svært lite i vekene. Mvh. Bjørn. :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mars 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2011 Legger ut eit bilde av undertegnede og bilen! :D :D :D :D Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercedesW124 Skrevet Mars 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2011 Legger ut eit bilde av undertegnede og bilen! :D :D :D :D Bilen ser egentlig ikkje så høy ut på det bildet, du ser det best frå sida alacocaina MVH Christian RIbe Mercedes-Benz 1222 NG `85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mars 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2011 Stemmer! :D Kanskje bilen ser lav ut fordi eg e høg? xD Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercedesW124 Skrevet Mars 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2011 Stemmer! :DKanskje bilen ser lav ut fordi eg e høg? xD Jepp, fant ut av det no :D MVH Christian RIbe Mercedes-Benz 1222 NG `85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mars 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2011 Heisann! :) Klarte selvfølgelig ikkje å halde bilen komplett så lenge, det klødde litt i fingrane etter å skru, så eg gjekk laus på litt ''Rustleiting''. :D Har i kveld vore ute å skrudd litt. Jekka opp bilen bak og fekk den på bukker, målet var at eg skulle behandla overflaterusten i dag og tectylere i morgon, men det blei litt endring i planane. Begynte å skrape over litt av overflaterusta, og det var det nokre hål der gitt. Men som sagt blir bakakselen plukka sund og då blir det god plass til å få sveist disse hola. Fant to hol i dag, eit på kvar sida av reservehjulsbrønnen ved festene til tilhengerfestet. Hadde litt bengalakk over dette området bare for å beskytte litt, liksom. Fant ut at det er sånne ''lag'' med plater på dette området (?), hvorfor er det slik? Så gjekk eg over til overflaterusta som ikkje gjekk gjennom metallet, og her behandla eg med eit vidunderstoff som pappen hadde med seg heim frå jobben. Så da blir det tectyl på disse områda eg har hatt dette stoffet på i morgon. :) Tectylerer alle plassar der det ikkje er rust og områdene som er blitt behandla, så sveiser eg heller dei områda som er gjennomrusta når eg plukker sondt bakakselen og får då god plass til sveising. :) Bilder: Her ser dåke så vidt da eine hålet. Hadde som sagt over litt bengalakk så det ikkje blir verre til eg får tatt det skikkeleg. :) Vidunderstoffet ser ut til å funke! :D Ser hol nr. 2 litt nede på bildet. :) Da blir det tectyl i morgon! :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj-vega Skrevet Mars 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2011 Blir virkelig inspirert av den techtyl behandlingen din. Skal jo etterhvert gjøre det samme med gliset mitt. Men er lite rust på bilen min... Kun to plasser som skal sveises. To små hull i kanales. Som forøvrig ikke er bærende. Men det var vel biltema sin understellsmasse du bruker? Hvor lenge holder en boks? eller et spann. Mvh dj-vega Prosjekt; Kia Sportage 95` <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mars 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2011 Blir virkelig inspirert av den techtyl behandlingen din. Skal jo etterhvert gjøre det samme med gliset mitt. Men er lite rust på bilen min... Kun to plasser som skal sveises. To små hull i kanales. Som forøvrig ikke er bærende. Men det var vel biltema sin understellsmasse du bruker? Hvor lenge holder en boks? eller et spann. Hei ja, kult å høre at du blir inspirert! :D Blir litt tectylering i dag, så tar nokre bilder seinare når eg har fått gjort det. Heldig du som har så lite rust, er så alt for masse rust på bilen min, men tenker det lar seg fikse bare eg legger litt tid i det. :D Bruker Biltema sin understellsmasse i spann. Når det er kaldt ute så er det hardt i begynnelsen men etter kvart så blir det litt meir medgjørlig. Selvfølgelig er det best å smøre på når garasjen er litt varm :) Boksen har holdt til halve bilen min pluss heile understellet til Pv'en til pappa. :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimme Skrevet Mars 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2011 Hei du! Kjempe artig å lese prosjektloggen din, Har søtte med den ei god stund nå og lest hele:) er selv 15 år og hatt 1 fiat croma før og nå så har jeg en opel kadett b som er et breddingsprosjekt og en volvo 945 tic som er et rust prosjekt. Du ga meg iallefall arbeidslyst i lange baner :D Har vært volvogutt hele livet og det kommer jeg til å være resten av livet, skulle nesten ønske jeg ble lagd i en volvo :lol: Bilen din mangler svarte helskinnseter og anlegg, senk og felger! Da blir den hel rå!! Du skal iallefall ha lykke til videre, dette blir skikkelig : ) Legg meg gjerne til på msn for mere volvo jabbing :D : bimm-bamm@hotmail.com Ruben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mars 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2011 (endret) Hei du! Kjempe artig å lese prosjektloggen din, Har søtte med den ei god stund nå og lest hele:) er selv 15 år og hatt 1 fiat croma før og nå så har jeg en opel kadett b som er et breddingsprosjekt og en volvo 945 tic som er et rust prosjekt. Du ga meg iallefall arbeidslyst i lange baner :D Har vært volvogutt hele livet og det kommer jeg til å være resten av livet, skulle nesten ønske jeg ble lagd i en volvo :lol: Bilen din mangler svarte helskinnseter og anlegg, senk og felger! Da blir den hel rå!! Du skal iallefall ha lykke til videre, dette blir skikkelig : ) Legg meg gjerne til på msn for mere volvo jabbing :D : bimm-bamm@hotmail.com Ruben Kult med sånn respons! :D Bredda Kadett er ho skamrått og 945'en blir nok sikkert konge med litt sveising! :D Er volvofyr eg og, kunne ikkje tenkt meg ein anna bil, Volvo er rett og slett konge! :volvsmile Bilen min trenger absolutt det du skriver, men må først få gjort det nødvendige for å få den Eu-godkjent, men etterpå blir det å skaffe det du skriver! :D Har faktisk eit anlegg for hånd nå, så eg venter bare på at eg kan begynne i sommarjobb! :D -Jobber med ny oppdatering nå- Endret Mars 12, 2011 av 740Bjørn Skrivefeil Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mars 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2011 (endret) I dag har eg teke litt rust og begynt på tectyleringa. På grunn av at eg behandla litt rust så blei eg litt forsinka med tectyleringa og så blei det kveld så eg blei ikkje heilt ferdig. :) Behandla rusta med å skrape vekk dritt og møkk, så hadde eg på rustbehandling. :) Og når det kommer på Tectyl utenpå så blir det bra. :D Bilder så langt: Etter behandlig av overflaterust! :) Så langt kom eg med tectylen. :D Kommentarer er gøy :D Endret Mars 12, 2011 av 740Bjørn Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimme Skrevet Mars 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2011 Blir skikkelig dette :D Lykke til videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mars 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2011 Takk det samme! :D Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercedesW124 Skrevet Mars 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2011 Bra :D Korleis er lyden i eksosen no då ? :d Volvo er konge men det blir ein god nr. 2 etter Mercedes :D MVH Christian RIbe Mercedes-Benz 1222 NG `85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mars 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2011 Bra :D Korleis er lyden i eksosen no då ? :d Volvo er konge men det blir ein god nr. 2 etter Mercedes :D Lyden uten siste lyddemper er feit nok den! :D Hehe, stemmer! :) Mercedes er jo gromt det og da! :D Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg