Gå til innhold

740Bjørn's Volvo740Langtidsprosjekt TIL SALGS

Ranger emnet

740Bjørn

Anbefalte innlegg

har lest hele tråden din nå og må si at eg e imponert!!.;) kommer til og bli en kjempe bil! :D

Creds til deg for at du gadd lese gjennom heile tråden! :D 40 sider med stoff er en del. :)

Kult at du blir imponert, har trua eg og på at den kommer til å bli bra! :D

Men kommer til å koste mange penger og mange arbeidstimer for at den skal bli akuratt slik eg vil ha den. :D

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag kom søskenbarnet mitt med enda flere høgtalere, eit sett med diskanthøgtalere, og to poser med kabel som eg kunne få bruke i bilen min! :D Fint med snille slektninger. :) Ivrig etter å få anlegget oppegående nå, men kommer sikkert bare til å montere frontsettet, nye høgtalere i bakdørene og få basseren til å funke. :D

Bilder:

2d1nwc3.jpg

Mange høgtalere. :D

155mdfl.jpg

Disse fekk eg i dag.

2n6amvn.jpg

Disse fekk eg og.

2vspzt1.jpg

Og de her.

2iw68l.jpg

Sett med diskanthøgtalere! :D

6hj3g3.jpg

11vqwc1.jpg

Fekk med høgtalergitter til alle høgtalerene. :)

23wabmo.jpg

Fekk også med disse, men de er sprengt... :(

2cwpzs9.jpg

En jævla sprekk!

sazigy.jpg

Pose med diverse godsaker i. :D

mt11fm.jpg

28wjhtz.jpg

To poser med kabel.

rhmmh1.jpg

Lite bilde av motor. :)

Comments?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lakke sommerfelgene mine nå. Det er orginale Volvofelger stålfelger, som får holde til eg får penger til skikkelige felger, så eg skal shine opp litt.

Felgene er egentlig ganske fine, men er litt rustne og slitne. Så skal gi dem eit lag med sølvlakk. :D

Legger på eit lag med grunning og 2-3 lag med sølvfarge, er dette nok til at malingen ikkje flasser av igjen? :)

Trur det kan bli bra når de orginale Volvofelgene blir sølv igjen. :D Får ihvertfall holde denne sommeren.

Noen som har flere tips til lakkering av felger? :)

Endret av 740Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ein tur ut i garasjen i stad. :)

Fant fram felgene som skal bli lakkert, men siden de var våte på grunn av regn så bestemte eg meg for å vente med forberedelser før lakkering til i måro. Så monterte heller resten av midtkonsollen og rydda litt i garasjen. :D

Bytta også ut masse lyspærer i dæsjbordet, så har fått lys i midtkonsoll, askebeger og knappepanel ved sida av rattet.

I morgon skal eg prøve å få lakkert felgene og få lakkert opp de plassene på bilen eg hadde sparkel på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i dag fått grunna eine felgen som skal bli lakkert sølv. :)

Har bestemt meg for å ta ein og ein felg felg istadenfor alle fire på ein gong, siden alle fire felgene vil ta masse plass. Så eg begynte med den eine i dag. :) Skal ha eit lite lag til med grunning der det vart litt tynt.

Ellers så har eg rydda i litt rusk og rask i garasjen og rydda utav skroten som ligger inni delebilen, men plutselig kom det ei regnbyge, så måtte avbryte. Tar resten ein annan dag. Er veldig innstilt på å få kasta delebilen snart da den bare står å tar plass. :)

Litt bilder:

wtw2so.jpg

Ser bra ut så langt. :)

r24vmv.jpg

2m6myau.jpg

Den neste felgen. Denne ser litt vrien ut med tanke på rust, men skal nok få pussa vekk det værste og få det bra. :)

16gmiy8.jpg

Her er setetrekka som skal bli vaska og satt i bilen. Har bare trekk til den eine stolen siden det satt i uorginal stol i tillegg til den stolen disse trekka kommer fra. :) Skrik ut om du har slike setetrekk eller stol med slike setetrekk!

Kommentarer? :D

Endret av 740Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette!! :D

trenger vell ikke 2 høytalere til? :)

eller, trenger du phonokabler/signalkabler? Har et sett liggende, som du kan få om du det er ønskelig :)

(er kablen som går fra spiller til forsterker)

send pm om du vil ha det :)

Takker! :D

Nei, nå trur eg det er nok høgtalere, aner ikkje kvar eg skal plassere dei eg allerede har.. xD Men trur eg har ein liten plan om å bygge dørlommer og bygge ein slags hylle for høgtalere i bagasjerommet. :D Det trur eg kanskje kan bli bra. :)

Skal til Byen neste helg så da blir det en tur på Biltema, og da kjøper eg eit ''Monteringssett for slutttrinn'' som inneholder alt som skal til for å få lyd i bilen, og det settet inneholder slike kabler som går fra spiller til forsterker. :) Så då takker eg nei til den kabelen.

Men ellers takk! :D

Endret av 740Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, skjønner! :)

Hehe :D

Men nå folkens er vi over 600 poster, og det er nå gått litt over eit år siden tråden blei starta 19. Mars 2010! :D

Må nytte anledningen til å takke alle som har bidratt til å få tråden så bra og fyldig som den er blitt nå! :)

I will keep on going! :D

Endret av 740Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår