Gå til innhold

740Bjørn's Volvo740Langtidsprosjekt TIL SALGS

Ranger emnet

740Bjørn

Anbefalte innlegg

• Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir bra detta! :D

bare lurer på en ting, hvorfor lakkerte du ikke innsuget også ? :) siden du har lakkert mesteparten av de andre delene ;)

Stå på! :D

Takk! :D Grunnen til at eg ikkje lakkerte innsuget var at dysene satt som stein i innsuget, og det var ikkje håp for å få dei av heller, så eg bare monterte da uten å lakkera da. Men har da i tankane at eg ska lakkera den :D :)

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lakkere innsuget? Det er jo bare teit! Bare puss vekk evt. lort :)

Du kan heller lakkere vannpumpa rød eller svart :thumb

Men stå på! Gleder meg til å se bilen ferdig :) Synes du er flink som holder på så mye med bilen, å er bare 14 år :)

Øbergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lakkere innsuget? Det er jo bare teit! Bare puss vekk evt. lort :)

Du kan heller lakkere vannpumpa rød eller svart :thumb

Men stå på! Gleder meg til å se bilen ferdig :) Synes du er flink som holder på så mye med bilen, å er bare 14 år :)

Øbergen

Kan jo prøve og bare pusse det bort ja, takk for tipset! :D

Skal snart bytte vannpumpa, så eg får sjå :)

Takk ska du ha! Bilen blir nok aldri ferdig, men den skal bli fin til eg blir 18 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tectylerte eg rammo til bensinfilteret og pumpa :D

Så då kunne eg ikkje gjera noko meir med motoren, det var for mørkt ute til og demontere bensinslangen og eg kunne ikkje montere bensinpumpa, så då bestemte eg meg før og tectylere heile høgre side av bilen. Blei kjempebra! :D :D

21jnj2v.jpg

2iihcnn.jpg

av0j6h.jpg

2znmgzd.jpg

30df5lk.jpg

Kommentarer er ikkje dumt! :D

Endret av 740Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det tid for og demontere litt meir på delebilen. Dagens mål var og få ut bensintanken så eg kunne skru ut tankarmaturet. :D

Men det blei meir arbeid enn antatt.

Fant og ut at tankarmaturet er så rusta i toppen at eg enten må dreie meg ein ny topp til armaturet, eller rett og slett kjøpe meg ein ny topp til armaturet. :)

1rqdly.jpg

Kom ikkje lenger enn at eg fekk vridd vekk bånda som helde bensintanken på plass. Derfor står den på bukk enda. :)

2jdj82f.jpg

Mykje rust etter 400.000 km. :)

1zfu3hg.jpg

2zgdpwz.jpg

1zp5i7b.jpg

9uz22d.jpg

200fdb5.jpg

Bånda som holdt tanken på plass var ikkje noko å samle på, så eg bare vreid dei bak, ettersom skruene også var rusta fast + pipa glapp bare. :)

2n1i5gx.jpg

2dsmhyd.jpg

25quc7p.jpg

15xo8ef.jpg

Blitt juksa til med pop-nagler og ei plate. Forrige eigar fekk 2'er feil på denne rusta sjøl om det var juksa til. :)

2i0dci9.jpg

Armaturtoppen :D

3451l34.jpg

Kommentarer er gøy :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår