Mast3r Skrevet Mars 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2010 Du er 13 år og kan sviese, mekke osv? Hvor kan du alt det fra? Du e god ass :) -- Opel Kadett D 1.2S 1982 -- -- Opel Rekord E 2.0S 1977 -- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mars 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2010 (endret) Du er 13 år og kan sviese, mekke osv? Hvor kan du alt det fra? Du e god ass :) Har egentlig bare prøvd meg fram litt etter litt, starta med bil i 11-årsalderen og har hatt bil siden, hehe :) Endret November 13, 2011 av 740Bjørn Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet April 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2010 (endret) Heisann :) Har ikkje fått gjort så mykje no på ei god stund. Har heller ikkje komt i gang med sveisinga. Gjore litt i dag, tok av endepotta og begynne med og pusse rust i hjulbrønnen. Potten såg dårlg ut og må nok kjøpast ny. Håper og få sveist ligg til helgen :) Endret November 13, 2011 av 740Bjørn Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet April 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2010 (endret) Her e nokre bilete som er tekne i dag. :volvsmile Har teke av listene på denne sida for også gjere reint. 24 år med skitt og drit hadde samla seg der. Kanskje eg skal fjerne listene og fjerne listehola. Skal få eit mest mulig ''cleeant'' utseende. Ytre eksospotte som eg tok av i dag. Var så rusta at boltane blei vridd av når eg tok eit tak med latmannsarmen. :) Tatt ut baklyktene, eine baklykta var knust. for også slipe ned rusten og antirustbehandle også lakkere. Lakkeringa ligger sjølvsagt langt fram i tid. Støtfangaren måtte selvfølgelig av då. Under reservehjulsbrønn.. Litt sliping må til her, ja.. :well: Detta er altså der ytre eksospotte hang.. Litt rust og ta tak i her og, ja.. Hol bakerst i reservehjulsbrønn, nesten som det er vanligt på 740.. Enjoy! Endret November 13, 2011 av 740Bjørn Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet April 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2010 Har no tenkt og begynne litt på setene som er samensunkne og slitte. Har eit spørsmål eg håpar dåke kan hjelpa meg med; Kor mange grader skal eg vaske setetrekka som er i tøy på? Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet April 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2010 (endret) Halloen :) Har jo fått gjort litt i dag og då. Da eg har gjort i dag er at eg har teke ut bensintanken for og ikkje få nokre uhyggelige opplevelsar som for eksempel brann osv. under sveising. :) Plassen der tanken stod. Det ser desverre ut som bilen har gått mykje i saltlaken, fordi når eg skulle kople frå påfyllingsrøyret så røska eg med meg både tankmålarkopling og røyret så går til motoren. Har maskert dasjbordet fordi eg har jo planar om også kutte, slipe og sveise i golvet og vil mest mulig unngå at det kjem noko bort på det. Glas og frontrute må også maskerast, men så langt kom eg ikkje. No har eg nesten teke ut alt som er av interiørdetaljer i bilen. Skal mest sannsynleg sandblåse holromma med tida. Det var nokre rusthol i hjulbogen. Men detta er ikkje noko stort problem og er ein rask ting og sveisa. Sveiseapparatet :) Endret November 13, 2011 av 740Bjørn Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo 91 Skrevet April 7, 2010 Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 sjer det noe mer her eller?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet April 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2010 Jepp! Det har det. Har no altså skore ut det pill råtne golvet i baksetet. Blir forhåpentleg sveising til helgo. Får komma med ein oppdatering då :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djanrune Skrevet April 8, 2010 Rapporter Share Skrevet April 8, 2010 Bare og peise på med bilder da neste update kommer :D jo flere bilder jo bedre :p Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil) Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)- Opel Omega 2.0i GL (1991) ++ litt til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet April 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2010 Bare og peise på med bilder da neste update kommer :D jo flere bilder jo bedre :p Jepp, bare vent! :) Blir kjempebra når me får sveist da golvet! Kan eg endeleg begynne og kjøre littegrann ;) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djanrune Skrevet April 8, 2010 Rapporter Share Skrevet April 8, 2010 hehe :) spørs om jeg ikke skulle leigd deg til og sveise litt rust på 740ien jeg skal handle meg til helgen også hehe :) :P 13 år og så erfaren er ikke ofte jeg ser :) Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil) Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)- Opel Omega 2.0i GL (1991) ++ litt til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet April 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2010 hehe :)spørs om jeg ikke skulle leigd deg til og sveise litt rust på 740ien jeg skal handle meg til helgen også hehe :) :P 13 år og så erfaren er ikke ofte jeg ser :) Hehehe :) Kult at du og handler deg 740!! :pray Planer for bilen? Kjekt og kunne sveise vettu ;) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djanrune Skrevet April 8, 2010 Rapporter Share Skrevet April 8, 2010 Hehe ja blir gøy med 740 igjen :) fikk et stort sug etter 740 etter jeg såg denne tråden her hehe. Da kom savnet etter volvo tilbake :) Ja har da litt planer får den :) Ta all rusta også lakkere den opp igjen også bytte til A forgasser og innsug da det er K motor i den og har fått den velkjente fuskingen :p Er fult addon kit på den og effektanlegg :) Så skal nok ta og lage meg en tråd jeg også da jeg har fått hentet bilen :) Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil) Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)- Opel Omega 2.0i GL (1991) ++ litt til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet April 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2010 (endret) Hehe ja blir gøy med 740 igjen :) fikk et stort sug etter 740 etter jeg såg denne tråden her hehe. Da kom savnet etter volvo tilbake :)Ja har da litt planer får den :) Ta all rusta også lakkere den opp igjen også bytte til A forgasser og innsug da det er K motor i den og har fått den velkjente fuskingen :p Er fult addon kit på den og effektanlegg :) Så skal nok ta og lage meg en tråd jeg også da jeg har fått hentet bilen :) Så kult da! Blir nok nokre sveisetimar i garasjen på den eg har og, da dukke bare meir og meir rust opp. Men men... Eg og har K-Motor, som er gått 270.000, men forrige eigar har visst bytta forgassar på den, så no står da i ein Weberforgassar. Endret Mai 26, 2011 av 740Bjørn Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazyclomp Skrevet April 11, 2010 Rapporter Share Skrevet April 11, 2010 Dette blir bra. Du kan det du jobber med :D Biler ser jo egentlig ganske bra ut fra utsiden :) Har lik bil selv. Din er 86 modell? Hvilken lakk har du tenkt å lakke midtkonsollen med? Har rødt interiør i min, men vil ha svart :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg