740Bjørn Skrevet Februar 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2011 Har jobba med bilen i heila dag. Har smurd opp alle nøkkellåsar og montert dei, montert el. vindusheisane, lagt opp ledningsnettet til dei og fått dei til å fungere! :D Funker fett!! Så har eg vore på handletur og handla meg vinyllakk, så då blir det blå dørtrekket frå delebilen lakka opp svart som resten av interiøret i bilen. :) Har aldri vore borti vinyllakk før, så det blir spanandes å sjå resultatet. Bilder fra dagens økt: Lite bilde av bilen. xD El. vindusheis! Vinduet oppe... ...Og så nede! :D Dørpanelet som hører til førerdøra, dette er så å seie strøkent, så skal bare få litt omsorg så blir det fint. :) Dette er dørtrekket på passasjerdøra eg skal lakke med vinyllakk. Ikkje bry dåke om plasten nederst på døra, den skal IKKJE brukast. Bare bytter over plasten på den andre døra. :) Trur det blir bra eg med vinyllakk, bare gjøre skikkelig forarbeid. Vinyllakk. Aldri brukt dette før, så blir spanande og sjå resultatet. :) Dårlig dørtrekk til venstre og dørtrekket eg skal lakkere til høgre. :) Tilbakemeldinger er gøy! :D Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Februar 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2011 kult! :) http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Februar 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2011 (endret) kult! :) Takk! :D Endret Februar 26, 2011 av 740Bjørn Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Februar 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2011 (endret) Dørtrekket er lakka, og det blei veldig bra, inntil eg kom heim og skulle montere det, da kom det mange stygge merker på det fordi det ikkje var skikkeleg tørt, så nå må eg pusse ned de plassane som er tatt på og lakke det på nytt. Blir så forbanna av å tenke på at viss eg bare hadde hatt tolmodighet og latt dørtrekket ligge over natta hadde ikkje dette skjedd! :( Ikkje har eg meir lakk igjen heller. Men men, enda ein lærepenge... Edit: Nå sier pappa at han skal skyte i litt pengar til ny boks med vinyllakk! :D Så da blir det ordna i morgon. Vinterferie you know! Endret Februar 27, 2011 av 740Bjørn Edit Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2011 (endret) Tok bilen ut i dag og fekk skrudd litt. :) Fekk på plass dørtrekket på førersida og lagt opp kablene fint. Fått på plass det stoffet som er på dørtrekket og. :) Så har eg klart og ødelegge panelet som går rundt knappane til el. vindusheisene og døropnaren på førerdøra, så viss nokon har ein sånn så er det bare og skrike ut. Sjå forresten bilde for utsjånad. Blei fornøgd med dørtrekket på førersida, men så var det trekket på passasjersida da, det som eg var litt uheldig med i går. Har i dag lakka opp igjen dei plassane som var dårlege og nå ska eg vera meir tolmodig og vente til i morgon med montering. :D Krysser fingrene for at det blir bra nå! :D Ellers så vil eg bli kvitt de grusomme gule framstolane mine, er så stygt når resten av interiøret er svart og disse setene er gule. Men har ikkje fått vaska trekka på de orginale setene enda, så får overleve med de fram til sommeren. :) Bilder: Dørtrekk førerdør! :D Her manglar det noko... Som sagt, treng eit slikt panel, bare venstre side. :) Har du eit liggande så rop ut! :) Slik blei dørpanelet. :) Blei ikkje så verst, heilt inntil ein viss Bjørn kom og klatta på det, hehe., Dette bildet er fra før det blei merker. Det ser ut som dette her nå etter eg har reparert merkene. :) Tilbakemeldinger er gøy! :) Endret Februar 28, 2011 av 740Bjørn Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet Februar 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2011 Ser bra ut detti! :) Må få kjøpt meg slik vinyl lakk jeg også, må gjøre oppat sidepanelene mine igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2011 Ser bra ut detti! :) Må få kjøpt meg slik vinyl lakk jeg også, må gjøre oppat sidepanelene mine igjen.. Takk! :D Vinyllakk er ein grei ting, slepp å reise på huggeren for å finne ting med riktig farge. :D Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Styling Skrevet Mars 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 Digg prosjekt ;) Don`t mistake my kindness, For weakness. Honda civic 1992 Seden oppussingsprosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 Digg prosjekt ;) Takk! :D :D Holder på med ny update nå! Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 Har dreve med litt småputtel på bilen i dag. :) Monterte dørtrekket og alle detaljer, trur det blei fint! :D Vertfall bedre enn før. Så demonterte eg framskjermane og fiksa blinklysa. Blinklysa var ikkje festa til noko, så dei bare hang og dingla. Det eine hadde knekt feste som eg lagde egen patent på (:D), og det andre, som var nytt, hadde eg ikkje montert, så nå er det gjort. Skulle egentleg fikse eksoslekkasje men tida strakk ikkje til for det var allerede blitt kveld. :) Bilder: Fått på plass blinklyset! :D Den lille firkanten med grunning nedi hjørnet av bildet skal også snart få litt lakk. :) Har fått bonevoks på listene mine, nokon så har eit godt tips til kossen å få det vekk? :) Slik blei dørpanelet! :D Skal lakke opp igjen det blå panelet når eg får tak i likt til førerdørtrekket. :) Fått nøkkellåsar til bilen! :D Kommentarer er alltid gøy! :D Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mars 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2011 Har vaska bilen i dag. Kommer med oppdatering og bilder i kveld. :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mars 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2011 (endret) Har endelig fått fingen ut og har vaska bilen. :) Måtte til med litt gaffateip øverst på frontruta slik at det ikkje kjem vatn inn i bilen under vask. Skal snart få fiksa den dårlige pakningen, men venter på penger. :) Og panseret er litt skeivt, må justere det litt. :) Her er bildene av nyvaska bil: Kommentarer nå hadde vært bra! :) Endret Mars 12, 2011 av 740Bjørn Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrijey Skrevet Mars 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2011 mangler snart berre skilt no =D -03 Golf 1,9TDI-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mars 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2011 mangler snart berre skilt no =D Kan sjå sånn ut ja, men er nok eit par ting igjen. :D Men er jo forsåvidt ikkje så lenge til! :D Bare å fikse resten av rusta. :D Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mars 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2011 (endret) Driver å kjører masse på privatvei for tida! :D Bilen går som eit skudd og går rolig og fint. :) Men ein ting som ikkje funker er speedometeret. Korleis er speedometeret kobla opp? Veit det er elektrisk speedometer, og at det ligger sensor inni bakaksel, men veit ikkje korleis den er kobla opp. Går det kabel ut i fra bakaksel og inn i bagasjerommet? Har funnet kontakt og kabel som henger løst over bakaksel, er dette kabelen som hører til speedometer? :) Ellers skjer det lite. Mvh. Bjørn Endret Mars 7, 2011 av 740Bjørn Trykkfeil Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg