Gå til innhold

740Bjørn's Volvo740Langtidsprosjekt TIL SALGS

Ranger emnet

740Bjørn

Anbefalte innlegg

• Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei. Har ikkje fått lakka endo. Har bestemt at pappen skal lakke de plassene i denne omgang for å få eit nokonlunde resultat, men når han er optatt med andre ting så blir det ikkje mykje lakking. :) Men håper på å få gjort det snarast.

Får komme med bildeoppdatering han har lakkert. :D

Mvh. Bjørn.

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vore å henta meg anlegg i dag. :D Fekk anlegget av søskenbarnet mitt for 0,00 kr! :volvsmile

Anlegget består av:

2x 12'' bassere, muligens den eine er defekt.

2x Høgtalere med delefilter.

PLS forsterker, usikker på effekt.

Har også fått eit frontsett, det også med delefilter, men har ikkje fått henta det endo. :)

Mangler også alt av kabler til anlegget, men kjøper meg eit kabelsett på Biltema til 250 kr nestegong eg er innom. :D

Har ikkje fått montert det endo, er så mykje rot i bagasjerommet. Må muligens bygge om kassa litt for å få den til å passe bakerst i bagasjerommet. Må også kanskje bygge om frontplata på kassa om den ene basseren ER ødelagt, sånn at den som funker blir midtstilt i kassa. Men skal først sjå om den faktisk er ødelagt, om den er det så skal eg sjå om eg ikkje klare skaffa ein ny. :)

Bilder:

20ijo0h.jpg

Basserne! :D

vziweh.jpg

Har ikkje fått flytta kassa bak i bagasjerommet for er så himla mykje rot der. :)

2dubigi.jpg

2939ba0.jpg

Har ihvertfall sikringen til strømkabelen fra batteriet til forsterkaren. xD

353a0ky.jpg

Høgtalere med mellomtoner. Tenkte å plassere de i bakdørene og ha frontsettet i førerdøra. :)

ioq9td.jpg

2yo71pi.jpg

Høgtalerne og mellomtonene. :)

2uj7d41.jpg

PLS forsterker. :D Fekk høre dette var en svært dyr forsterker.

106m0ar.jpg

c2lhd.jpg

Kommer flere bilder når det har blitt montert. :)

Kommentarer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det! :D Husk å skjule alle ledinger da, om du får det til ;)

oog, den sikringa til strømmen, den burde du bruke, jeg tok en forsterker fordi jeg ikke hadde det ;)

Takk! :D Blir å prøve å skjule mest mulig av kabler da, så langt som eg får det til. :D

Eg blei også fortalt at det var smart å bruke sikring på + kabelen fra batteriet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje skjedd så masse i det siste, men i dag har eg fått henta frontsettet! :D Det viser seg at dette frontsettet er skikkelige greier, skikkelig heavy duty. :D

Har også rydda i bagasjerommet, har fått ut allt skrapet som har logge der, og fått inn kassa og resten av anlegget. Resten av anlegget ligger der bare foreløpig for lagring. :) Skal ta å montere det fortløpende, men må bare få skrudd sammen interiøret igjen og få lakka litt på utsida. ''Alt handler om prioriteringer''.

Litt bilder så langt:

nqz7t1.jpg

Frontsettet. :D

hsvsdg.jpg

Blei litt meir ryddig her inne nå ja. :)

16hkd9i.jpg

Lager... :D

14kksae.jpg

207279x.jpg

Komplett med mellomtoner og høg- og lavtoner. :D

Comments? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite som skjer for tida, er optatt med andre ting... :)

Men i helga tenkte eg at eg sku ta litt rust i hjulbuene og kanskje få montert litt anlegg om eg har fått tak i ''Monteringssett'' fra Biltema.

Starta opp bilen i dag, og den gjekk som ei klokke. (Som vanlig.) :D

Tikker fælt i ventilene, noken som har erfaringer med shims fra Volvo? Går det ann å montere shims uten spesialverktøy? :) Lurer på å prøve det.

Og når det gjelder den midtkonsollen så viser det seg at det er forskjeller på dem. Putta i den blå midtkonsollen, og då blei glippem mykje mindre. Så den blå midtkonsollen blir lakkert og montert så snart som mulig. :)

Mvh. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger å se hvordan det går med den 740, Fra skrap til gliss :p får lyst til å gjøre det samme selv :p, men forsett detta så går det bra. Vil bli en strøken 740 til på vegen snart

Hey :D Kult å høre fra deg, er morsomt å få høre slikt! :D

Har trua på at det vil bli bra eg og. :D Men er langt igjen før den blir slik eg vil ha den... :)

Endret av 740Bjørn
Trykkfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår