Gå til innhold

740Bjørn's Volvo740Langtidsprosjekt TIL SALGS

Ranger emnet

740Bjørn

Anbefalte innlegg

• Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Driver du og leker rally og sladder litt i svingene og lager merker i grusen? :D :D

Kjenner at bakakselen slipper og spinner litt når eg gassar på i svingane og i oppoverbakkane, fy fanken så gøy! :D

Artig følelse det å kjenne den sladde litt i svingene og spinne litt i oppoverbakkene når eg gir litt ekstra gass! :thumb

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant eit bilde som illustrerer litt korleis eg vil ha basskassen min når eg skal bygge ny. :D

basskasse2.jpg

(Henta frå Google.)

Dårligt bilde, men viser vertfall korleis eg vil ha basskassa mi. Ein rektangulærforma kasse som passer rett inn mellom hjulbuene bakerst i bagasjerommet. :) Trur det blir ei slik kasse når eg skal bygge meg ny.

Endret av 740Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

Har fått laga meg ein skillevegg til baskassen og montert den i dag:

Oppdatering007-1.jpg

Tatt ut elementene. :)

Oppdatering011.jpg

Skrudde i ei skrue slik at den satt fast, og tetta med Sica-Flex. :D

Oppdatering010.jpg

Oppdatering012.jpg

Måtte kutte av plata litt slik at det blei plass til terminalen.

Oppdatering006-2.jpg

Lite stemningsbilde av Volvoen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. Bilen blir bare mer og mer strøken. Håper at basskassen fungerer som den skal etter at du "delte den i to". Men jeg tror at det blir bedre lyd hvis en kler inn dempermatter innvendig i basskassen. Tror at en tar bort mye vibrasjoner i lyden da. Samtidig tror jeg at klangen blir bedre.

Når det gjelder mitt "rustprosjekt" så kommer jeg til å bruke sprayboks for å lakke over der jeg skal fjerne rusten. Jeg var på en fargehandel og fikk tak i lakk og nødvendig utstyr i dag. Der fikk jeg gode råd på hvordan jeg skulle gå frem for å lakkere etter at forbehandlingen var gjort. Fargehandleren skrev sågar opp en oppskrift på et papir for meg som viste hvordan jeg skulle gå frem. Kjempegod service. Har planlagt å starte på denne jobben i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. Bilen blir bare mer og mer strøken. Håper at basskassen fungerer som den skal etter at du "delte den i to". Men jeg tror at det blir bedre lyd hvis en kler inn dempermatter innvendig i basskassen. Tror at en tar bort mye vibrasjoner i lyden da. Samtidig tror jeg at klangen blir bedre.

Når det gjelder mitt "rustprosjekt" så kommer jeg til å bruke sprayboks for å lakke over der jeg skal fjerne rusten. Jeg var på en fargehandel og fikk tak i lakk og nødvendig utstyr i dag. Der fikk jeg gode råd på hvordan jeg skulle gå frem for å lakkere etter at forbehandlingen var gjort. Fargehandleren skrev sågar opp en oppskrift på et papir for meg som viste hvordan jeg skulle gå frem. Kjempegod service. Har planlagt å starte på denne jobben i morgen.

Ja, blir bedre og bedre nå vettu. :D

Skal bli spennende å få montert basserane igjen i morgon for å kjenne på forskjellen frå heil kasse til delt kasse.

Men nå gidder eg ikkje jobbe meir på den stygge kassen der, skal heller kle den nye basskassa med dempermatter når den tid kommer. :D

Så bra at du blei hjelpen, eg hadde og føretrekt sprayboks forran bengalakk. Bengalakken blir liksom ikkje det samme som skikkelig billakk... Du får ha lykke til med rusta, håper reprasjonen blir vellykka! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, gjør som jeg gjorde.. Slengte inn isolasjon inn i kassa ;) Bassen ble MYE bedre hos meg hvertfall :thumb

jeg kutta bare opp en gammal madrass :D

Hehe, funker sikkert det! :D Men nå gidder eg ikkje fikse meir på denne drittkassen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Kommer med ei lita oppdatering her eg. :D

Har fått laga meg stag til tusenmetringane inni grillen i dag, endelig. :D Så nå slipper dei å snurre rundt i svingane.

Brukte slike avstivere for tusenmetringar kjøpt på Mekk som eg modifiserte litt, festa først i lykta og så i rammevangen ved festene til støtfangeren på kvar side. Blei bra nå. :D

Skulle egentleg ut å ta bilde, men regnet kom så får heller fikse bilde i morgon. :thumb

Endret av 740Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk som sagt festa staga i går, så i dag blei det litt kobling og montering av ny sikringsholder. :)

Den gamle sikringsholderen skal stå på strømforsyninga til tusenmetringene tok kvelden, så eg kjøpte meg ein sånn slags sikringsholder med inntak for inntil 4 sikringer på Biltema, og fekk montert opp den og kobla opp strømforsyninga på nytt. Blei mykje ryddigare, og når eg eventuelt skal koble på tåkelys så er det jo bare å koble rett innpå sikringsholder nr. 2 på den holderen! :D

Bilder:

KonfirmasjontilMathiasogVolvo048.jpg

Blei tøff med lys inni tusenmetringene inni grillen! :D

KonfirmasjontilMathiasogVolvo049.jpg

KonfirmasjontilMathiasogVolvo050.jpg

KonfirmasjontilMathiasogVolvo051.jpg

KonfirmasjontilMathiasogVolvo052.jpgNy sikringsholder montert! :D

KonfirmasjontilMathiasogVolvo054.jpg

Blei veldig bra lys!

KonfirmasjontilMathiasogVolvo055.jpg

Slik ser motorrommet ut nå.

KonfirmasjontilMathiasogVolvo056.jpg

KonfirmasjontilMathiasogVolvo058.jpg

Har forresten bestilt prøveskilter til konfirmasjonen til helgo nå! :D

Kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår