imloud2 Skrevet Mai 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2011 Alltid greit med litt eksta lys :) Vært inne på tanken å sette i xenon i ekstralysa? :) Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mai 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2011 (endret) Sjer bra ut detta ja Bjørn!! :-) mekka på forstillinga idag æ, skifta t polyurithan foringa, syrevaska og pulverlakkert stabstag med festa. trur d bli knaill!! ha en flott 17 mai volvo-kompis!! ;-) Takker! :D Sjå der du, blir saker det der vettu. Blir nok sikkert knallbra! :D God 17-Mai te deg og Kai! :D Alltid greit med litt eksta lys :) Vært inne på tanken å sette i xenon i ekstralysa? :) Lyser godt opp på mørke plasser ja! :D Hadde blitt bra med Xenon i ekstralysa ja, skal absolutt vurdere det. :thumb Endret Mai 16, 2011 av 740Bjørn Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet Mai 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2011 har 55watt xenon i tusenmetringene mine, funker FETT!! :-D i tilegg til bixenon i kjørelys og grøftlys ;-) Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mai 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2011 har 55watt xenon i tusenmetringene mine, funker FETT!! :-D i tilegg til bixenon i kjørelys og grøftlys ;-) Høres fett ut! :D Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mai 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2011 (endret) Gratulerer med dagen i dag alle sammen! :D Endret Mai 17, 2011 av 740Bjørn Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet Mai 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2011 Takk i like måte. :D :D Håper at dagen har vært fin. :D :D Selv har jeg kommet godt i gang med rust jobben. Jeg har tatt 2 av i alt 4 plasser som jeg har planlagt. Har slipt, pøst på anti rustmiddel (rustfjerner fra Biltema), tatt på grunning, slipt med 500 korning, vasket og lakket 3 strøk med farge. Til slutt lakket jeg 3 strøk med klarlakk. Før jeg begynte med lakkeringen våtslipte jeg rundt selve skadestedet. Der jeg våtslipte med 2000 korning lakket jeg på klarlakk. Lakkerte med farge kun litt rundt skadestedet. Jeg brukte spraylakk. Tror prinsippet kalles for smart repai Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram på de andre plassene overflaterusten gjenstår. Vurderer først å ta på rustfjerningsmiddel fra Biltema. Etter at den har fått virket så vurderer jeg å ta på Biltemas rustmjølk. Den fungerer jo også som en primer (grunning). Da tror jeg at jeg får dobbelt opp med rustbeskyttelse slik at jeg unngår mer rust på disse plassene. Når jeg er ferdig med rustjobben og lakken har fått tørket og herdet en god stund skal jeg rubbe rundt der jeg har lakkert. Ble litt fargeforskjell selv om jeg brukte bilens original lakk. Håper at rubbing skal kunne bidra litt til å minske fargeforskjellen. Til slutt må vel bilen få seg en velfortjent polering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mai 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2011 Takk i like måte. :D :D Håper at dagen har vært fin. :D :D Selv har jeg kommet godt i gang med rust jobben. Jeg har tatt 2 av i alt 4 plasser som jeg har planlagt. Har slipt, pøst på anti rustmiddel (rustfjerner fra Biltema), tatt på grunning, slipt med 500 korning, vasket og lakket 3 strøk med farge. Til slutt lakket jeg 3 strøk med klarlakk. Før jeg begynte med lakkeringen våtslipte jeg rundt selve skadestedet. Der jeg våtslipte med 2000 korning lakket jeg på klarlakk. Lakkerte med farge kun litt rundt skadestedet. Jeg brukte spraylakk. Tror prinsippet kalles for smart repai Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram på de andre plassene overflaterusten gjenstår. Vurderer først å ta på rustfjerningsmiddel fra Biltema. Etter at den har fått virket så vurderer jeg å ta på Biltemas rustmjølk. Den fungerer jo også som en primer (grunning). Da tror jeg at jeg får dobbelt opp med rustbeskyttelse slik at jeg unngår mer rust på disse plassene. Når jeg er ferdig med rustjobben og lakken har fått tørket og herdet en god stund skal jeg rubbe rundt der jeg har lakkert. Ble litt fargeforskjell selv om jeg brukte bilens original lakk. Håper at rubbing skal kunne bidra litt til å minske fargeforskjellen. Til slutt må vel bilen få seg en velfortjent polering. Der var du igjen ja, høres riktig bra ut det du har gjort med den Smart-Repair'en! :) Antirustmiddelet frå Biltema har eg hørt skal funke bra, så her kommer det nok ikkje til å komme rust på ei god stund. :D Høres veldig bra ut det du har gjort. Bruker du Biltema sitt rustfjerningsmiddel, så trur eg at eg ville ha hatt eit par lag med grunning oppå, sjølv om den skal fungere som ein slags grunning. :) Sant som du sier at du vil få dobbel rustbeskyttelse. Rubbing kan være smart etter lakkering. Rubb den gamle lakken og lakkovergangene, men på de nylakkerte områdene så bruker du voks for billakk. Det er tipset mitt. :) Hadde nok sikkert ikkje gjort viss du tok ein omgang med rubbing over heile bilen, så polere etterpå for å bevare glansen. :thumb God kveld videre. :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet Mai 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2011 Til trådstarter: Hvilken grunning ville du ha valgt å legge over Biltemas rustmjølk (rust eter)? Har sett på enkelte tråder at noen anbefaler syregrunning over en slik rustmjølk. Men som sagt, jeg er en amatør med lite kunnskap på dette området. Kanskje noen av dine lesere på prosjekt tråden din kan bidra med tips og råd på dette området. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2011 Til trådstarter:Hvilken grunning ville du ha valgt å legge over Biltemas rustmjølk (rust eter)? Har sett på enkelte tråder at noen anbefaler syregrunning over en slik rustmjølk. Men som sagt, jeg er en amatør med lite kunnskap på dette området. Kanskje noen av dine lesere på prosjekt tråden din kan bidra med tips og råd på dette området. Syregrunning er veldig bra grunning, stopper rust, men er som regel mykje dyrare enn vanleg grunning. :) Men så er jo beskyttelsen ettersom. :thumb Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2011 Fant vatn som hadde samla seg på golvmatta på passasjerside i dag når eg kom heim frå skulen. :uhhmmwhat?: Men gidder ikkje stresse med dette nå, golvmatta samler opp alt som renner ned uansett. :) Har ikkje funne ut kvar det kjem vatn i frå endo, men trur det kjem frå pakingen ved døra uten at eg skal sei dette sikkert. Det ligger liksom midt på matta, slik at det må ha komme ned i frå taket, men det var tørt der... Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2011 Det blir desverre endring i planane nå. Bilen blir behold slik den er framover, istadenfor å demontere bakakslingen som eg eigentleg hadde tenkt til denne sommaren. Grunnen til det er at pappa vil ha garasjen fri slik at han kan få lakka litt deler til Pv'en som eg deler garasje med. :) Så vi flytter heile bakakselgreia til høsten, så i sommar blir da litt småputling som tectylering, lakkering av ymse ting, bytting av bremseskjold osb. osb. :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Mai 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2011 Til trådstarter:Hvilken grunning ville du ha valgt å legge over Biltemas rustmjølk (rust eter)? Har sett på enkelte tråder at noen anbefaler syregrunning over en slik rustmjølk. Men som sagt, jeg er en amatør med lite kunnskap på dette området. Kanskje noen av dine lesere på prosjekt tråden din kan bidra med tips og råd på dette området. Syregrunningen skal rett på bart /reint metal. ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mai 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2011 Syregrunningen skal rett på bart /reint metal. :thumb Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet Mai 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2011 (endret) Syregrunningen skal rett p� bart /reint metal. Takk for svar Deltone. :) Beklager trådstarter at jeg kapret og kaprer tråden din litt nå. Men jeg har begynt med og skal fortsette på en del av rustjobben som du har gjort. Derfor hadde det vært kjekt med tips og råd fra deg og andre som leser tråden din. Du har allerede hjulpet meg mye. Men fortsatt er jeg litt usikker på en del ting. Hvordan blir det hvis jeg sliper vekk løs rust (overflaterust), vasker over med silikonfjerner, har på Ferrobet rustløser, lar det virke og eventuelt tar på flere ganger, pensler på biltemas rustmjølk, lar det virke. oppå rustmjølka har jeg tenkt å legge på epoxy grunning og oppå der slipefyller (sprøytesparkel). Spørsmålet er om jeg skal slipe litt på epoxy grunningen før jeg legger på slipe fylleren (sprøyteytesparkelet)? Eventuelt skal jeg slipe på Biltemas rustmjølk også? Kanskje er ikke Biltemas rustmjølk (rusteter) det beste å bruke direkte på rusten. Jeg må innrømme at jeg blir i veldig stor tvil hva jeg skal bruke. Noen abefaler Brunox mens andre sier at det er bare dritten. Selv vet jeg ikke. Poenget med rustbehandlingen er å stanse rusten der det har kommet slik at det ikke sprer seg videre. Derfor må jeg ta på noe som blir holdbart i mange år framover. Endret Mai 20, 2011 av Power 68 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mai 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2011 Takk for svar Deltone. :) Beklager trådstarter at jeg kapret og kaprer tråden din litt nå. Men jeg har begynt med og skal fortsette på en del av rustjobben som du har gjort. Derfor hadde det vært kjekt med tips og råd fra deg og andre som leser tråden din. Du har allerede hjulpet meg mye. Men fortsatt er jeg litt usikker på en del ting. Hvordan blir det hvis jeg sliper vekk løs rust (overflaterust), vasker over med silikonfjerner, har på Ferrobet rustløser, lar det virke og eventuelt tar på flere ganger, pensler på biltemas rustmjølk, lar det virke. oppå rustmjølka har jeg tenkt å legge på epoxy grunning og oppå der slipefyller (sprøytesparkel). Spørsmålet er om jeg skal slipe litt på epoxy grunningen før jeg legger på slipe fylleren (sprøyteytesparkelet)? Eventuelt skal jeg slipe på Biltemas rustmjølk også? Kanskje er ikke Biltemas rustmjølk (rusteter) det beste å bruke direkte på rusten. Jeg må innrømme at jeg blir i veldig stor tvil hva jeg skal bruke. Noen abefaler Brunox mens andre sier at det er bare dritten. Selv vet jeg ikke. Poenget med rustbehandlingen er å stanse rusten der det har kommet slik at det ikke sprer seg videre. Derfor må jeg ta på noe som blir holdbart i mange år framover. Går heilt fint det. :) Fyller bare tråden min så. :) Høres heilt ok ut det du ramser opp her, ville nok ha pussa med veldig fint papir på alle overflater, slik at lakken/grunninga du skal påføre henger skikkelig. Det kan være lurt å slipe litt på Epoxygrunninga ja, men eg trur ikkje det er nødvendig å slipe på rustmjølka, der går det nok bra uten. :) Prøv rusteteren ''rustmjølka'' frå Wurth. Den har gått til topps i mange tester, og det er den eg har brukt i golvet mitt. :) Angående kva du skal bruke, så ville nok eg ha brukt Brunox. Det er skikkelige saker, inneholder ikkje silikon, stopper rusta og faktisk så oksyderer den med metallet slik at rust som allerede er der blir spist. :) Bare hyggjelegt å hjelpa! :thumb Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg