Gå til innhold

740Bjørn's Volvo740Langtidsprosjekt TIL SALGS

Ranger emnet

740Bjørn

Anbefalte innlegg

• Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har mest gått i kjøring og skruing på mopeden dei siste dagane, men nå har eg fått gjort litt med bilen igjen.

I går malte eg understellet inni høgre hjulbue med arcanol, etterfulgt av eit lag med svart blank bengalakk i dag. I morgon blir det blåmaling på staga. :)

Bilder:

Oppdatering003-8.jpg

Oppdatering005-6.jpg

Oppdatering006-5.jpg

Kommentarer? :)

Se der ja. Dette blir jo veldig bra. Prosjektet ditt ser jo nesten ut som om det snart er ferdig. Hvor mye er det som gjenstår før du kan si at det er fullført?

Før du la på Arcanol og Bengalakk i hjulbuene, tok du og blankslipte bort alt sammen først (fjernet tectyl og lakk)? Hvordan blir rustbeskyttelsen i hjulbuer og understell når en lekker på Arcanol og Bengalakk før Tectyl? Blir dette holdbart i mange år før rusten på nytt kommer?

Det du har gjort så langt fungerer jo som læring for andre som står i startgropa for å starte på sitt eget prosjekt. Stå på videre. Å følge tråden din så langt har vært utrolig interessant og lærerikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. Dette blir jo veldig bra. Prosjektet ditt ser jo nesten ut som om det snart er ferdig. Hvor mye er det som gjenstår før du kan si at det er fullført?

Før du la på Arcanol og Bengalakk i hjulbuene, tok du og blankslipte bort alt sammen først (fjernet tectyl og lakk)? Hvordan blir rustbeskyttelsen i hjulbuer og understell når en lekker på Arcanol og Bengalakk før Tectyl? Blir dette holdbart i mange år før rusten på nytt kommer?

Det du har gjort så langt fungerer jo som læring for andre som står i startgropa for å starte på sitt eget prosjekt. Stå på videre. Å følge tråden din så langt har vært utrolig interessant og lærerikt.

Takk :D Ja, det blir bra nå, men eg er ikkje eingang begynna å nærme meg ferdig med bilen. Er masse igjen endo, men godkjenning nærmer seg faktisk :)

Angåande hjulbuane bare tok eg å skrapte vekk gammel rust å la på litt rustmjølk og så malte eg 3-4 lag med Arcanol over. :)

Takk for godord, bare å følge med i tråden fremover! :)

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må igjen si at jeg blir veldig imponert over pågangmotet ditt. Du har fått til utrolig mye, og likevel har du ikke stanset på prosjektet ditt, selv om du kanskje til tider har blitt ganske lei det hele.

Når det gjelder mitt rustprosjekt har jeg fått slipt de plasser der overflaterusten på venstre framdør er. Etter slipinga la jeg på Ferro Bet rust eter. Nå har jeg lagt på sparkel som står og godgjør seg. Etter at jeg har slipt ned sparkelen skal jeg legge på syregrunning. Så blir det slipefyller, litt sliping. Til sist blir det lakkering og klarlakk til slutt. En meget tidkrevende prosess må jeg si. Jeg håper virkelig ikke at rusten kommer tilbake på de plassene jeg har tatt.

Stå på videre Bjørn. Prosjektet ditt blir veldig bra til slutt. Selv om jeg ikke skriver hver dag, så er jeg ofte innom og ser på oppdateringene dine. Interessant lesning hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må igjen si at jeg blir veldig imponert over pågangmotet ditt. Du har fått til utrolig mye, og likevel har du ikke stanset på prosjektet ditt, selv om du kanskje til tider har blitt ganske lei det hele.

Når det gjelder mitt rustprosjekt har jeg fått slipt de plasser der overflaterusten på venstre framdør er. Etter slipinga la jeg på Ferro Bet rust eter. Nå har jeg lagt på sparkel som står og godgjør seg. Etter at jeg har slipt ned sparkelen skal jeg legge på syregrunning. Så blir det slipefyller, litt sliping. Til sist blir det lakkering og klarlakk til slutt. En meget tidkrevende prosess må jeg si. Jeg håper virkelig ikke at rusten kommer tilbake på de plassene jeg har tatt.

Stå på videre Bjørn. Prosjektet ditt blir veldig bra til slutt. Selv om jeg ikke skriver hver dag, så er jeg ofte innom og ser på oppdateringene dine. Interessant lesning hver gang.

Jo, takk! :D Var så og si dritt lei heile bilen og var på kanten til å gi den opp forrige sommar når eg var ferdig med rusta i golvet, men etter ein liten pause fekk eg arbeidslyst igjen så da var vi klare for motorbytte :thumb

Høres bra ut dette her. :) Sjølv blir eg blir nødt å pusse ned arcanolen på enkelte plassar på anbefaling frå ein rustbehandlar, eg har blitt råda til å ha på noko rustmjølk under før arcanolen. Så då må da ordnast. Men det er gjort på ein god ettermiddag. :)

Bare å følge med videre, blir mange videre oppdateringer utover sommaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :D Har fått gjort litt i dag.

Bilder beskriver like mykje som ord:

Oppdatering001-11.jpg

Oppdatering002-10.jpg

Fått montert bremseskjold høgre side. :)

Oppdatering003-11.jpg

Fått malt hjulopphenget på venstre side svart. Gjennstår å få litt blåfarge på stagene.

Oppdatering004-8.jpg

Bremseskivene etter ein liten shining. :D

Oppdatering005-8.jpg

Disse står for tur i morgon. Skal pusses ned å males opp med svart bengalakk. Blir ein kombinasjon med svart og grå på calipterane, noko eg trur kan bli særs tøft! :D

Oppdatering006-6.jpg

Begge calipterane grunna og klare for lakk etter tørking. :)

Oppdatering007-4.jpg

Kommentarer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår