Gå til innhold

740Bjørn's Volvo740Langtidsprosjekt TIL SALGS

Ranger emnet

740Bjørn

Anbefalte innlegg

Har fått montert bremseskjold og bremseskiver på begge sider nå og fått lakkert begge calipterane! :)

Bilder:

Oppdatering001-12.jpg

Stor aktivitet i garasjen i dag! :D

Oppdatering002-11.jpg

God plass å skru på. :D

Oppdatering003-12.jpg

Bremseskive og bremseskjold montert. Må ta å vaske bremseskivene for det er masse fett på de.

Oppdatering004-9.jpg

Venstre side. :)

Oppdatering013-2.jpg

Calipterane lakka.

Oppdatering014-1.jpg

Kommentarer? :D

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Likte den babyblå(?) fargen :) Mal noen av delene i bakstillinga også med den fargen da ;) Blir kanon! ;)

Fargen heiter signalblå. :)

Planen er å male nokre av delene i bakstillinga med denne blåfargen også ja, det trur eg også kjem til å bli bra. :D

tror det bare er maskerings tape

Maskeringstape? damndamn

Endret av 740Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje blitt lite jobbing med bilen i det siste, tida har for det meste gått i høyslått på småbruket.

Men i kveld så hadde eg meg ei lita økt på bilen. Fekk sett litt på stabilisatorstaget og demonterte begge kyllingbeina og gjorde klar stabilisatorstaget for lakk. :)

Foringene som sitter mellom stabilisatorstaget og kyllingbeina må byttes, så skal få bestilt nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt ein særs produktiv dag i dag. :)

Fått montert calipterane, lufta bremsene, vore på prøvetur og fått spylt bilen på leit etter lekkasjen.

Det fossa ut med vatn ved begge inspeksjonslukene, så då tok eg disse ut, satt ei skrue der med luka og klæsja på med Sicaflex over og under pakningen rundt begge lukene. Skruen sin funksjon er å hindre luka i å gå opp siden fjæra mangler. Fekk også fuga igjen den sprekken mellom innsuget til varmeappratet og karosseriet sio den mest sannsynleg også er ein av synderane. :)

Så nå håper vi på at synderen er tatt. :D

Bilder:

Oppdatering003-14.jpg

Oppdatering004-10.jpg

Oppdatering001-13.jpg

Prøvemonterte ein av lettmetallfelgane mine. :)

Oppdatering002-13.jpg

Trur det blei knallbra. :D

Oppdatering005-10.jpg

Oppdatering006-7.jpg

Måtte spyle av den litt støv og drit samtidig som eg leita etter lekkasjen. :)

Oppdatering007-5.jpg

Oppdatering009-3.jpg

Luka fuga igjen. :)

Oppdatering011-2.jpg

Samme på denne sida.

Så nå har eg fått ordna meg dekkomleggings-maskin, så nå skal sommerdekka frå eit sett 15'' felger eg har over på lettmetallfelgene, og stålfelgene skal bli vinterfelger. :) Så istadenfor vinterdekk på lettmetallfelgene, blir det nå sommerdekk.

Kommentarer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår