Gå til innhold

740Bjørn's Volvo740Langtidsprosjekt TIL SALGS

Ranger emnet


740Bjørn

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser så mye helere og penere ut med originalt luftfilter, om du absolutt skal ha mere luft så kan jo du kjøpe deg ett K&n innsatsfilter eller sette på turbo! :D

 

forbruket ditt kommer sikkert til å endre seg også :p

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser så mye helere og penere ut med originalt luftfilter, om du absolutt skal ha mere luft så kan jo du kjøpe deg ett K&n innsatsfilter eller sette på turbo! :D

 

forbruket ditt kommer sikkert til å endre seg også :p

 

Personlig så syntest eg det blei finere med konfilter. :) Ska bygge meg brakett til luftfilteret, slik at det ser litt finere ut.

Men det orginale luftfilteret blir satt tilbake igjen om vinteren på grunn av defrosterslangen.

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarer. Godt å se at du er tilbake fra ferien i god behold. Ser ut som om du har fått ladet opp batteriene skikkelig. Tok ikke mange timene før du var i gang med bilen igjen.

 

Ser på at du har laget en tråd inne på et annet forum her inne på Bilforumet, der du spør om råd til midler for å ha på understellet i forhold til overflaterust. Har du ikke hatt på begalakk og arcanol der da? Fungerte det ikke som du tenkte?

 

Det du spør om i den andre tråden har også en stor interesse for meg. Også på min bil har det komme en del overflaterust som må behandles. Jeg tenkte å ha på midler før jeg får jeg får bilen tectylert på understellet, og får behandlet aller hulrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarer. Godt å se at du er tilbake fra ferien i god behold. Ser ut som om du har fått ladet opp batteriene skikkelig. Tok ikke mange timene før du var i gang med bilen igjen.

 

Ser på at du har laget en tråd inne på et annet forum her inne på Bilforumet, der du spør om råd til midler for å ha på understellet i forhold til overflaterust. Har du ikke hatt på begalakk og arcanol der da? Fungerte det ikke som du tenkte?

 

Det du spør om i den andre tråden har også en stor interesse for meg. Også på min bil har det komme en del overflaterust som må behandles. Jeg tenkte å ha på midler før jeg får jeg får bilen tectylert på understellet, og får behandlet aller hulrom.

 

Arcanol og bengalakk er vell greit å bruke, men der eg ikkje kjem til med vinkelsliper for å fjerne overflaterusta så funker bengalakk og arcanol dårlig for det legger seg bare oppå rusta, slik at det ruster under malinga. Så tenkte derfor å ha på Brunox der eg ikkje får slipt rusta ned, for Brunox oksyderer med stålet og fjerner rusta. :)

 

Men eg får sjå, kanskje finnes det bedre stoff som går ann å bruke. :)

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arcanol og bengalakk er vell greit å bruke, men der eg ikkje kjem til med vinkelsliper for å fjerne overflaterusta så funker bengalakk og arcanol dårlig for det legger seg bare oppå rusta, slik at det ruster under malinga. Så tenkte derfor å ha på Brunox der eg ikkje får slipt rusta ned, for Brunox oksyderer med stålet og fjerner rusta. :)

 

Men eg får sjå, kanskje finnes det bedre stoff som går ann å bruke. :)

 

Hm. På de plassene hvor du ikke kommer til med vinkelsliper, kan du bruke en punktsandblåser for å få bort rusten. Selv har jeg brukt en minisliper (Biltema) ala dremel på kronglete plasser. Har fungert det også.

 

Når det gjelder Brunox så har jeg hørt begge deler om dette. Noen sier at det fungerer veldig bra, mens andre sier at dette ikke fungerer så bra. Mener å ha hørt at Brunox trenger veldig lang tørketid, og derfor må bilen stå veldig lenge før en kan bruke den. Uansett om du velger å bruke Brunox bør du vel få fjernet lakk og rust. Ellers virker det vel ikke som det skal.

 

Hva som kan fungere best for å ta være på understellet på en bil vet jeg faktisk ikke. Men hvis du tar kontakt med et antirust senter så kan du få verdifulle tips der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arcanol og bengalakk er vell greit å bruke, men der eg ikkje kjem til med vinkelsliper for å fjerne overflaterusta så funker bengalakk og arcanol dårlig for det legger seg bare oppå rusta, slik at det ruster under malinga. Så tenkte derfor å ha på Brunox der eg ikkje får slipt rusta ned, for Brunox oksyderer med stålet og fjerner rusta. :)

 

Men eg får sjå, kanskje finnes det bedre stoff som går ann å bruke. :)

 

Har au Owatrol ;)

Bakakselen på min bil pussa eg over med vanlig stålbørste og smørte inn med Owatrol, hadde planer om å legge på et lag svart benga, men hang den på bilen før eg rakk det:tannløs:

 

Godt og ha deg te bake, har savna oppdateringer på bilen.. E ein a dagens små høydepunkt det å kikke innom denna tråden her(følger med på vccn au):thumb

-1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI

 

PSN: Mr67Mopar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. På de plassene hvor du ikke kommer til med vinkelsliper, kan du bruke en punktsandblåser for å få bort rusten. Selv har jeg brukt en minisliper (Biltema) ala dremel på kronglete plasser. Har fungert det også.

 

Når det gjelder Brunox så har jeg hørt begge deler om dette. Noen sier at det fungerer veldig bra, mens andre sier at dette ikke fungerer så bra. Mener å ha hørt at Brunox trenger veldig lang tørketid, og derfor må bilen stå veldig lenge før en kan bruke den. Uansett om du velger å bruke Brunox bør du vel få fjernet lakk og rust. Ellers virker det vel ikke som det skal.

 

Hva som kan fungere best for å ta være på understellet på en bil vet jeg faktisk ikke. Men hvis du tar kontakt med et antirust senter så kan du få verdifulle tips der.

 

Har sandblåsingsutstyr, men veit ikkje om eg gidder å gå i gang med noko så omfattende som sandblåsing.

Trur eg skal prøve meg på Brunox. Ein kvart liter med Brunox er dyrt, men eg har stort sett bare hørt positive ting om det. :)

 

Kanskje eg skal ta ein telefon til det lokale antirustsenteret for å få noen verdifulle tips som du sier. :)

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har au Owatrol ;)

Bakakselen på min bil pussa eg over med vanlig stålbørste og smørte inn med Owatrol, hadde planer om å legge på et lag svart benga, men hang den på bilen før eg rakk det:tannløs:

 

Godt og ha deg te bake, har savna oppdateringer på bilen.. E ein a dagens små høydepunkt det å kikke innom denna tråden her(følger med på vccn au):thumb

 

Hyggelig å høre Turbo-Am :) Bare å følge med videre for flere nye updates utover sommeren og høsten :D

Hvordan fungerer egentlig Owatrol? Oksyderer det med metallet slik at rusten forsvinner? Vil du anbefale det? :)

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår