Gå til innhold

740Bjørn's Volvo740Langtidsprosjekt TIL SALGS

Ranger emnet

740Bjørn

Anbefalte innlegg

Owatrol fjerner ikkje rusta, men stopper rusta, så det ikkje ruster meir;)

Men smører du det inn med Owatrol, kan du ikkje sparkle over etterpå.. Smørte inn innertaket på eine gamlebilen te pappa, og så svart benga etterpå:tannløs:

-1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI

PSN: Mr67Mopar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Owatrol fjerner ikkje rusta, men stopper rusta, så det ikkje ruster meir;)

Men smører du det inn med Owatrol, kan du ikkje sparkle over etterpå.. Smørte inn innertaket på eine gamlebilen te pappa, og så svart benga etterpå:tannløs:

Okei. Greit å høre med folk som har vore borti de forskjellige stoffa. :)

Valget står nå mellom enten Brunox eller Owatrol. Tror nesten eg går for Brunox, skal prøve meg på ein kvart liter med det. :)

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp heller justerbart senkesett du ;) Spar opp penger til det, istedet for å kappe senkefjører :p hehe.

Tror ikkje det finnes justerbart senkesett til 740 desverre. Veit at det finnes til 240, men ikkje til 740 :( Men det at bilen blir høyere etter montering av senkesett er bare noko eg har høyrt då, kan jo bare være tull. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått fuga opp sveisen som er ved batterikassa og ved spylervæskebeholderen i dag :) Var nødvendig for det hadde begynt å samle seg masse dritt og vatn nedi der. Neste blir å maskere rundt og tectylere selve plata nedi batterikassa og kassa som spylervæskebeholderen sitter i. :)

Bilder:

Batterikassa:

Oppdatering004-14.jpg

Kassa der spylervæskebeholderen sitter:

Oppdatering002-18.jpg

Kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg likte det du har gjort i forhold til den siste oppdateringen. Må si at du har gjort et godt stykke arbeid. Hva brukte du for å fuge i batterikassen?

Det blir i alle fall spennende å se hvor holdbart det blir på de plassene du skal bruke Brunox. Hvor lenge det går før eventuelt rusten kommer tilbake. Men jeg håper at det blir holdbart og ikke kommer rust tilbake på de plassene hvor Brunox skal brukes. Du får holde meg oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg likte det du har gjort i forhold til den siste oppdateringen. Må si at du har gjort et godt stykke arbeid. Hva brukte du for å fuge i batterikassen?

Det blir i alle fall spennende å se hvor holdbart det blir på de plassene du skal bruke Brunox. Hvor lenge det går før eventuelt rusten kommer tilbake. Men jeg håper at det blir holdbart og ikke kommer rust tilbake på de plassene hvor Brunox skal brukes. Du får holde meg oppdatert.

Alle sveiser der det er sjanse for at det samler seg dritt og lort bør vell fuges opp med ein gang etter sveisinga, men eg har vore litt sløv og har ikkje fått dette gjort før nå. :) Brukte Tec-7 fugemasse.

Trur eg går for Brunox, for det trur eg vil gi best resultat for meg om middelet oppfører seg slik som folk sier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få med at biltema sin rustgrunning fungerer like bra som å smøre på saltvann... Så ikke bruk den under noen omstendigheter :)

Hehe, skjønner. :) Men rustgrunning fra Biltema høres ganske tvilsomt ut i utgangspunktet då. :tannløs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sveiser der det er sjanse for at det samler seg dritt og lort bør vell fuges opp med ein gang etter sveisinga, men eg har vore litt sløv og har ikkje fått dette gjort før nå. :) Brukte Tec-7 fugemasse.

Trur eg går for Brunox, for det trur eg vil gi best resultat for meg om middelet oppfører seg slik som folk sier. :)

Glad i Tec7 du. Tec7 tørker ca.1 mm pr døgn. Har du på for tykkt lag så tørker den ikke i det hele tatt.....

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår