740Bjørn Skrevet August 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2011 Demontert dynamo i dag for bytte til orginalt reimhjul etterfulgt av lakkering av reimhjul og kjøleskive for dynamo :) Grunnen til at eg skal bytte tilbake til orginal skive er fordi det gamle reimhjulet stakk litt lengre ut enn det orginale som gjorde at det blei eit par millimeter forskjell frå spora på reimhjulet på dynamoen og reimhjulet på vannpumpa. Så ved å bytte tilbake til det gamle reimhjulet blir det beint igjen. :) Også fått lakkert stabilisatorstaget og alle delene som hører til blått i dag! :D Bilder: Dynamoen borte :) 1. stk dynamo uten reimhjul og reimskive. :) Reimhjul og reimskive grunna, klart for litt svart lakk i morgon :) Stabilisatorstag lakkert/malt :D Litt diverse deler til stabilisatorstaget lakkert: Skal male eit strøk til før det blir montering. :) I samma slengen som det blir montering skal det taes litt rust på ramma til bilen. Kommentarer? :D Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet August 7, 2011 Rapporter Share Skrevet August 7, 2011 jeg har lik benk som deg :D den sammenklappelige :) http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet August 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2011 jeg har lik benk som deg :D den sammenklappelige :) Hehe, den er ganske god å ha til lakkering og maling av forskjellige ting ser du. :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet August 7, 2011 Rapporter Share Skrevet August 7, 2011 ja den er det faktisk, den jeg brukte når jeg lakka de delene til motoren i golfen :D http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet August 7, 2011 Rapporter Share Skrevet August 7, 2011 Har faktisk vurdert å sette golfen på bukker, og male litt understells deler :) Så det ser litt finere ut iaf :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet August 7, 2011 Rapporter Share Skrevet August 7, 2011 Har faktisk vurdert å sette golfen på bukker, og male litt understells deler :) Så det ser litt finere ut iaf :) skulle AKKURAT til og skrive det.... tror jeg skal ta hele forstillinga i oransje og blå :D http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet August 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2011 (endret) Det gjør seg med litt oppshining og lakkering av understellsdeler, løfter heilhetsintrykket på bilen med ein gong! :D Høres bra ut dette RsTurbo94 og Macgyver93 :thumb :D Endret August 7, 2011 av 740Bjørn Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet August 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2011 (endret) Fekk lakkert eit lag med svartmaling på delene til dynamoen i dag etterfulgt av montering nå i kveld :) Reimhjulet fikk endel skrammer når det skulle monteres i bilen, men pytt pytt. Bilder: Ferdig lakka :) Montert på dynamo. Ferdig montert i bilen. :D Kommentarer? :) Endret August 8, 2011 av 740Bjørn Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet August 8, 2011 Rapporter Share Skrevet August 8, 2011 Ser bra ut dette. Hvilken lakk brukte du for å lakke dynamoen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet August 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2011 Ser bra ut dette. Hvilken lakk brukte du for å lakke dynamoen? Takk for det :) Brukte vanlig lakk på sprayboks fra Europris. Grei lakk til ein billig penge spør du meg :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet August 9, 2011 Rapporter Share Skrevet August 9, 2011 Lurer på om ikke jeg også skal ta av min dynamo og lakkere den litt, ( ser helt j*vlig ut ) men spørs om jeg orker det :P hehe Ser bra ut dette Bjørn! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet August 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2011 (endret) Lurer på om ikke jeg også skal ta av min dynamo og lakkere den litt, ( ser helt j*vlig ut ) men spørs om jeg orker det :P hehe Ser bra ut dette Bjørn! :D Takk for det! :) Det er alltid de små detaljene så teller vettu :thumb Endret August 9, 2011 av 740Bjørn Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet August 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2011 Da var det tid for litt rustfjerning igjen! :) Fått fjerna litt rust på ramma framme på høgre side i dag. Slipte ned så godt eg kunne og hadde på ein eller annan syreliknande rusteter. Bilder: Opp på bukker, igjen. :) Noen bilder etter rustfjerninga: Bruker ein slags syrebasert rustfjerner som eg syntest funker gull! :) Bare smører på og lar det virke over natta og all rusten er borte. Kan for eksempel komme med eit eksempel her: Bakskjermen på mopeden: Smurte denne inn med denne rustfjerneren, og etter bare ein ettermiddag var det store forskjeller å merke :D Så håper denne holder mål til rustfjerninga på bilen min. :) Kommentarer? :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet August 9, 2011 Rapporter Share Skrevet August 9, 2011 Takk for det :)Brukte vanlig lakk på sprayboks fra Europris. Grei lakk til ein billig penge spør du meg :) Ok. Måtte du bruke klarlakk etterpå? Eller er dette en akryl lakk som en ikke trenger å lakke med klarlakk etterpå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet August 9, 2011 Rapporter Share Skrevet August 9, 2011 Hvilken rustfjerner er det du har brukt? Er det Biltema sin rustfjerner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg