740Bjørn Skrevet August 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2011 Ok. Måtte du bruke klarlakk etterpå? Eller er dette en akryl lakk som en ikke trenger å lakke med klarlakk etterpå? Du kan jo bruke klarlakk, men eg brukte det ikkje for eg ville at dei delene skulle vera svart matt :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet August 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2011 Hvilken rustfjerner er det du har brukt? Er det Biltema sin rustfjerner? Det er noe skikkelige saker som pappa hadde med seg heim frå jobben. Kom på eit syltetøyglass så vanskelig å sei ka merke/type det er, men eg kan garantere at det ikkje er Biltema sin rustfjerner. :) Den lager jo rust! Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet August 9, 2011 Rapporter Share Skrevet August 9, 2011 Det er noe skikkelige saker som pappa hadde med seg heim frå jobben. Kom på eit syltetøyglass så vanskelig å sei ka merke/type det er, men eg kan garantere at det ikkje er Biltema sin rustfjerner. :) Den lager jo rust! Hm. Hvor er det din far jobber? Er dette en slags form for rustmelk der det forandrer farge når det er tørket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet August 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2011 Hm. Hvor er det din far jobber? Er dette en slags form for rustmelk der det forandrer farge når det er tørket? Han jobber på ein verkstad som tilhører kraftindustrien. :) Det er ein slags syrebasert rustmelk ja, den fjerner rusta og er overlakkbar/overmalbar. Det om at Biltemas rustfjerner ikkje er så bra, er bare noko eg har høyrt i frå andre, har ikkje vore borti dette sjølv. :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet August 9, 2011 Rapporter Share Skrevet August 9, 2011 Han jobber på ein verkstad som tilhører kraftindustrien. :) Det er ein slags syrebasert rustmelk ja, den fjerner rusta og er overlakkbar/overmalbar. Det om at Biltemas rustfjerner ikkje er så bra, er bare noko eg har høyrt i frå andre, har ikkje vore borti dette sjølv. :) Hm, da kan det kanskje være Würth sin rustmjølk da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet August 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2011 (endret) Hm, da kan det kanskje være Würth sin rustmjølk da. Kan jo forsåvidt være, men har vært borti Wurth sin rustmjølk før, så trur nok at denne her er ein anna type. :) Endret August 9, 2011 av 740Bjørn Redigering Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet August 10, 2011 Rapporter Share Skrevet August 10, 2011 Kan jo forsåvidt være, men har vært borti Wurth sin rustmjølk før, så trur nok at denne her er ein anna type. :) Kan du undersøke med din far hvilke merke denne rustmelka er? Interessant å vite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet August 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2011 (endret) Kan du undersøke med din far hvilke merke denne rustmelka er? Interessant å vite. Joda, kan høre med han om han veit ka type det er :) Endret August 10, 2011 av 740Bjørn Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet August 10, 2011 Rapporter Share Skrevet August 10, 2011 denne var jo bedre en golfen min under :O http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet August 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2011 denne var jo bedre en golfen min under :O Den har nok vært verre enn Golfen din. Mye verre. :drunk: Men nå begynner det å komme seg. Skal bare ta resten av overflaterusten så er golvet rustfritt igjen. :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet August 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2011 Malte eit lag med Arcanol i dag over området som blei slipt og innsmurt med rusteter i går. :) Bilder: Fekk også plugga to hol i innsuget :) Kommentarer? :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet August 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2011 Kommer med ei lita oppdatering her. Har ikkje blitt gjort så masse i dag, men har alikavell fått gjort litt. Fått tatt litt meir rust og malt eit lag til med Arcanol, til og med begynt så smått på tectyleringa. :) Så nå er det bare ein liten runde med avfetting i morgon så begynner tectyleringa for alvor. Får heller komme med bildeoppdatering i morgon då eg har fått gjort litt meir. :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet August 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2011 Fått tectylert store delar i dag. Blei litt lei på slutten så blei ikkje heilt ferdig + har nokre plassar som må tectylerast med tectyl frå sprayboks på grunn av dårlig tilgang for kost. :) Noen av bildene er litt dårlige, for det er ikkje heilt enkelt å ta bilder nedenifra og opp når det er så trangt under bilen, hehe :) Bildene: Koser seg i garasjen :D Bilder fra tectyleringa: Viss det er noko dåke lure på angåande tectyleringa er det bare å spør! :) Kommentarer er gøy :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet August 13, 2011 Rapporter Share Skrevet August 13, 2011 hvilken sort tectyl bruker du ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet August 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2011 hvilken sort tectyl bruker du ? Bruker tectyl på spann fra Biltema. :) Veldig enkel og fin å jobbe med. Den må pensles siden den er på spann. :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg