Gå til innhold

740Bjørn's Volvo740Langtidsprosjekt TIL SALGS

Ranger emnet

740Bjørn

Anbefalte innlegg

Fekk gjort litt i garasjen i dag også gitt :)

I dag når eg kom ut i garasjen hadde pappa fuga renna over frontruta til meg, så nå håper eg at det vil bli slutt på alle lekkasjene rundt frontruta :D

Så tok eg å vaska og reingjorde den plata som sitter under motoren, og monterte den. Etterpå fjerna eg forsikrig restene etter teipen som satt over frontruta når det regna med whitesprite. :)

Bilder:

Oppdatering006-25.jpg

Dårlig mobilbilde av den nyvaska plata under motoren. :)

308404_10150764076610234_881495233_20292784_6515318_n.jpg

Etter fuging av renna over frontrute:

Oppdatering007-17.jpg

Oppdatering008-17.jpg

Oppdatering009-14.jpg

Oppdatering010-13.jpg

Slenger bare ut eit lite bilde av motorrommet :D

Oppdatering011-8.jpg

Kommentarer?

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Demontert dynamo i dag for bytte til orginalt reimhjul etterfulgt av lakkering av reimhjul og kjøleskive for dynamo :) Grunnen til at eg skal bytte tilbake til orginal skive er fordi det gamle reimhjulet stakk litt lengre ut enn det orginale som gjorde at det blei eit par millimeter forskjell frå spora på reimhjulet på dynamoen og reimhjulet på vannpumpa. Så ved å bytte tilbake til det gamle reimhjulet blir det beint igjen. :)

Også fått lakkert stabilisatorstaget og alle delene som hører til blått i dag! :D

Bilder:

Oppdatering001-22.jpg

Dynamoen borte :)

Oppdatering002-25.jpg

1. stk dynamo uten reimhjul og reimskive. :)

Oppdatering003-24.jpg

Reimhjul og reimskive grunna, klart for litt svart lakk i morgon :)

Oppdatering004-18.jpg

Stabilisatorstag lakkert/malt :D

Oppdatering005-19.jpg

Litt diverse deler til stabilisatorstaget lakkert:

Oppdatering007-15.jpg

Oppdatering008-14.jpg

Oppdatering009-12.jpg

Oppdatering010-11.jpg

Skal male eit strøk til før det blir montering. :) I samma slengen som det blir montering skal det taes litt rust på ramma til bilen.

Kommentarer? :D

Hei du. Jeg fikk lyst til å gå tilbake litt til et gammelt innlegg i denne tråden. Ser at du har lakket stabilisatorstaget og tilhørende understells deler blått. Hva brukte du til dette? Arcanol eller Hammerite? Slipte du vekk overflaterusten før du lakkerte disse delene? Tenker du å tectylere stabstagene og de andre understellsdelene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du. Jeg fikk lyst til å gå tilbake litt til et gammelt innlegg i denne tråden. Ser at du har lakket stabilisatorstaget og tilhørende understells deler blått. Hva brukte du til dette? Arcanol eller Hammerite? Slipte du vekk overflaterusten før du lakkerte disse delene? Tenker du å tectylere stabstagene og de andre understellsdelene?

Brukte bengalakk til lakking av disse delene. Blei toppers spør du meg :D

Slipte ned overflaterusta på kyllinbeina, men på stabilisatorstaget var det ingen rust. Skal nok ikke tectylere disse delene nå som de har blitt så fine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at bare med lakkering så vil det være nok til å motstå slitasjer og påkjenninger til det å kjøre på saltede vinterveier, og unngå fremtidig rustangrep?

Du har ett poeng, men eg trur det vil gå bra uansett :) Bengalakken tåler litt bank.

Endret av 740Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bil ikke det bli så mye bevegelse i krengestaget at lakken bare detter av?

Den gamle lakken som var på krengestaget holdt seg nå iallefall da :) Men bengalakken er utrolig slitesterk, så eg trur faktisk det skal gå heilt fint :D

Endret av 740Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår