Power 68 Skrevet August 28, 2011 Rapporter Share Skrevet August 28, 2011 Jeg også har fått rust på bærebruene, hjulopphenget og stabstagene på bilen min. Jeg har tenkt å slipe bort rusten og å legge på Arcanol og bengalakk oppå der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet August 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2011 Får satse på det da :) Jada :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet August 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2011 Jeg også har fått rust på bærebruene, hjulopphenget og stabstagene på bilen min. Jeg har tenkt å slipe bort rusten og å legge på Arcanol og bengalakk oppå der. Slettest ikke dumt :) Er veldig slitesterkt så passer bra til slike områder. Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet August 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2011 Fått sprøyta rammevangene innvendig med flytende tectyl og tectylert litt her og der i dag! :) Bilder: 740 uten støtfanger :) Sprøyta tectyl inni begge rammevangene. Tectylert under radiatoren :) Kommentarer? Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TeeRje Skrevet September 3, 2011 Rapporter Share Skrevet September 3, 2011 begynner og komme seg veldig denne bilen din nå! :) den har kommet til et godt hjem ;) stå på videre, dette blir bra! kjør stil, opel uten tvil! Min tråd med forlatte Opler: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/ascona/276395-forlatte-ascona-ber.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet September 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2011 begynner og komme seg veldig denne bilen din nå! :) den har kommet til et godt hjem ;) stå på videre, dette blir bra! Ser ikkje så alt for galen ut no nei, men den skal bli bedre :D Bare å vente på gass til sveiseapparatet så skal jeg få sveist resten av rusta, så skal det til med senking, felger, soting etc. :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet September 4, 2011 Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 Se der ja. Prosjektet går framover med stormskritt ser jeg. Alt som er unnagjort er velgjort. Når det gjelder mitt mini rustprosjekt så falt valget på Hammerite direct to rust lakk. Den har jo 3 funksjoner i ett. Før jeg la på Hammeriten så brukte jeg stålbørste på drillen og fjernet overflaterusten. Har tenkt å ha på 3 lag. Til slutt har jeg tenkt å ha på tectyl. Men jeg er usikker på om tectylen på Biltema vil holde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sorvik94 Skrevet September 4, 2011 Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 Noe jeg trur hadde sett fett ut er mattsvart panser! ^^ Chrysler neon 97 mod 2.0i - http://www.bilforumet.no/bilmerker/chrysler/neon/292464-sorviks-neon-trad-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet September 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 Se der ja. Prosjektet går framover med stormskritt ser jeg. Alt som er unnagjort er velgjort. Når det gjelder mitt mini rustprosjekt så falt valget på Hammerite direct to rust lakk. Den har jo 3 funksjoner i ett. Før jeg la på Hammeriten så brukte jeg stålbørste på drillen og fjernet overflaterusten. Har tenkt å ha på 3 lag. Til slutt har jeg tenkt å ha på tectyl. Men jeg er usikker på om tectylen på Biltema vil holde. Høres bra ut det. Men i utgangspunktet så er eg litt skeptisk til Hammerite. Den er silikonbasert og går ikke ann å lakke over. Biltema tectylen holder i massevis. :) Er like kurant som andre typer tectyl. :) Noe jeg trur hadde sett fett ut er mattsvart panser! ^^ Hadde sikkert blitt bra det, men det blir nok neppe på denne 740'en, hehe :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet September 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2011 Jau, så var det tid for ein liten oppdatering. Har ikkje skjedd så veldig masse utenom at eg har fått montert listverket rundt frontruta og konstatert at bilen er tett! :D Veldig deilig med tørr bil innvendig :) Slenger ut nokre bilder av bilen eg: Står å venter på videre prosjektering nå. :) Men sjølv om bilen har stått stille eit par dagar, så har eg hatt nok å gjera på i garasjen. Går mest i skruing på mopeden no for tio. Bytta drev, kjede og anna småtteri i helga, så er vell det tida mi har gått med i :) Tsx'en :D Kommentarer? :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet September 5, 2011 Rapporter Share Skrevet September 5, 2011 Ser som vanlig veldig bra ut dette :) Du kan jo bygge anlegg i vinter da vettu ;) hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet September 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2011 Ser som vanlig veldig bra ut dette :) Du kan jo bygge anlegg i vinter da vettu ;) hehe Takk for det :D I vinter skal det sveises rust, så skal jeg demontere bakakslingen og overhale den :) Så det blir nok å gjøre i vinter, anlegg får vi ta til neste sommer igjen, hehe :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet September 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2011 Satser på å få sandblåst litt til helga. Skal få tatt den siste rusta under bilen, så da tenkte eg at det kunne la seg gjøre å få prøvd ut sandblåsingsutstyret til pappa :) Har også litt småplukk som må ordnes, som f.eks. dugg i lykta, gåent blinklys etc. :) Har endelig fått litt arbeidslyst nå, så venter bare på at det faller mot helg :D Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet September 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2011 (endret) Nei, nåå har jeg bare lyst å gi opp hele dritten ass! :( Atter en gang kommet vatn og rust i gulvet på bilen, så nå er jeg på kanten til å bare gi opp hele 740'en! Fikk lyst å begynne å grine når eg fekk sjå alt vatnet i gulvet og nå har eg mista alt som heiter arbeidslyst på bilen! :( Endret September 10, 2011 av 740Bjørn Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet September 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2011 Heldigvis komt på bedre tanker nå, så det ser nok ut til at jeg beholder kjerra og gjør det beste ut av det :) Var HELDIGVIS ikkje komt rust der fukta var, bare malinga som tok kvelden. Så i morgon skal eg ta ut seta og alle deksela til dasjbordet, så skal eg få sjekka kor den lekkasjen kjem frå. Meldt nokre skikkelige regnbyger nå, så det er jo en gylden sjangse for å sjå kvar vatnet kjem frå. Kom forresten nett til å tenka på at mattene kanskje ikkje var skikkelig tørre når eg satt dei inn igjen etter forrige gang, kanskje det kan være noen forhåpninger om at det bare er det som er skylden i fukta i gulvet? Er lov å håpe, men det vil vise seg :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg