xxLancerxx Skrevet September 29, 2011 Rapporter Share Skrevet September 29, 2011 Herlig! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet September 29, 2011 Rapporter Share Skrevet September 29, 2011 Heisann :) Lengesiden siste oppdatering i tråden gitt, men det lekker ennå ja. Var ikkje braketten som var feilen, det lekker gjennom en karosseriskjøt bak dasjbordet. Venter bare på bedre vær så jeg kan få retta opp i skaden :) Har lagt ut filler så ingen skade skjedd, hehe :) Hei du. :) :) Trist å høre at du ikke har fått tettet vannlekkasjen ennå. Sikkert litt irriterende at det lekker til tross for iherdig arbeidsinnsats for å få tettet dette. Men det høres veldig bra at du kanskje har funnet stedet hvor vannet kommer inn i kupeen. Hva skal du bruke for å tette vannlekkasjen? Blir det Sikaflex eller annet egnet tettingsmiddel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet September 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2011 Hei du. :) :) Trist å høre at du ikke har fått tettet vannlekkasjen ennå. Sikkert litt irriterende at det lekker til tross for iherdig arbeidsinnsats for å få tettet dette. Men det høres veldig bra at du kanskje har funnet stedet hvor vannet kommer inn i kupeen. Hva skal du bruke for å tette vannlekkasjen? Blir det Sikaflex eller annet egnet tettingsmiddel? Ja, er ganske irriterende, men nå tror jeg og håper at jeg har fått fiksa vannlekkasjen. Fikk lokalisert lekkasjen på innsida av torpedoen, så fant eg fram utanpå, og tetta med sika :) Var en fabrikksveis som ikke var dekka med karosserimasse, og dermed renner det vatn inn. Men nå har jeg som sagt funnet feilen, håper jeg :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet September 29, 2011 Rapporter Share Skrevet September 29, 2011 Ja, er ganske irriterende, men nå tror jeg og håper at jeg har fått fiksa vannlekkasjen. Fikk lokalisert lekkasjen på innsida av torpedoen, så fant eg fram utanpå, og tetta med sika :) Var en fabrikksveis som ikke var dekka med karosserimasse, og dermed renner det vatn inn. Men nå har jeg som sagt funnet feilen, håper jeg :) Hm, så du om det hadde dannet seg rust rundt sveisen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staa-pe2 Skrevet September 30, 2011 Rapporter Share Skrevet September 30, 2011 Hei, Først vil jeg bare si det står respekt i alt du gør med tanke på hvor ung du er. Bare lurte på en liten ting. Jeg skal fjerne noe overflate rust, noe som er veldig likt det du fiksa på passasjer døra di på side 3 i denne stringen. Hvordan kan jeg få brukbart resultat uten å hel lakkere døra etterpå. Jeg så du brukte tape... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet September 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2011 Hm, så du om det hadde dannet seg rust rundt sveisen? Var komt bittelitt rust ja, men så lenge det ligger borte fra fukt så gjør det ikke noe :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet September 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2011 Hei,Først vil jeg bare si det står respekt i alt du gør med tanke på hvor ung du er. Bare lurte på en liten ting. Jeg skal fjerne noe overflate rust, noe som er veldig likt det du fiksa på passasjer døra di på side 3 i denne stringen. Hvordan kan jeg få brukbart resultat uten å hel lakkere døra etterpå. Jeg så du brukte tape... Jo, takk for det! :D Det jeg gjore var å slipe rusta helt ned til porene og deretter ha på grunning som ei slags hurtigløsning. Nå i ettertid har jeg vaska av grunninga og hatt på ruststopper og deretter hatt på ny og bedre grunning med riktig lakk oppå :) Jeg bare maskerer godt rundt med avispapir og teip, så holder det lenge. Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet September 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2011 Her skjer det lite. Har fått tetta lekkasjen nå håper jeg. Venter bare på regnvær så vil det vise seg om jeg har fått det til eller ikke, hehe :) I dag tok jeg litt rust i motorrommet. Tok samtidig noen bilder av bilen der den stod :D Men så dum jeg var så glemte jeg å ta bilde av det jeg gjorde i dag, men det får jeg gjøre i morgon eller ein annan dag. Bilder: Kommentarer? :D Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet Oktober 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Satse på at lekkasjen er tetta nå da ;) Likte det første bilde der! Sola i bakgrunnen, og en grombil ;) hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Oktober 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Satse på at lekkasjen er tetta nå da ;) Likte det første bilde der! Sola i bakgrunnen, og en grombil ;) hehe! Satser på det ja! :D Ja, likte det jeg også, perfekt bilde liksom, hehe :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Oktober 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2011 liker det jeg ser :D http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2011 liker det jeg ser :D Takk for det :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2011 Har oppdaga mer rust på bilen nå :) Kikka ned i kanalen på venstre side og der låg det store rustflak, og eg og pappen fant ut at det rustskadde området må byttast ut. Dermed blir det enda mer sveising til vinteren. Noen som har noen formening om det er best å bytte hele kanalen når det er eit lite område som virkelig er hardt rustskada? Eller skal jeg bare bytte den delen som er skada? Ser for meg at det blir mye jobb å bytte hele driten. Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre93 Skrevet Oktober 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2011 Har oppdaga mer rust på bilen nå :) Kikka ned i kanalen på venstre side og der låg det store rustflak, og eg og pappen fant ut at det rustskadde området må byttast ut. Dermed blir det enda mer sveising til vinteren. Noen som har noen formening om det er best å bytte hele kanalen når det er eit lite område som virkelig er hardt rustskada? Eller skal jeg bare bytte den delen som er skada? Ser for meg at det blir mye jobb å bytte hele driten. Du trenger ikke å bytte hele kanalen. Bare du tar alt av rust:) Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2011 (endret) Du trenger ikke å bytte hele kanalen. Bare du tar alt av rust:) Det jeg også tenker er best :) Det var tilsynelatende bare eit mindre område som var rustskada, så tanken er at jeg bytter denne delen. Alt anna såg ok ut, men jeg får ikke sett hele kanalen utenifra. Det var litt overflaterust ellers også, men jeg tenker at når jeg sprøyter tectyl inn i kanalen så holder det i mange år ;) Endret Oktober 2, 2011 av 740Bjørn Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg