Gå til innhold

740Bjørn's Volvo740Langtidsprosjekt TIL SALGS

Ranger emnet


740Bjørn

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann :) Lengesiden siste oppdatering i tråden gitt, men det lekker ennå ja. Var ikkje braketten som var feilen, det lekker gjennom en karosseriskjøt bak dasjbordet. Venter bare på bedre vær så jeg kan få retta opp i skaden :)

 

Har lagt ut filler så ingen skade skjedd, hehe :)

 

Hei du. :) :) Trist å høre at du ikke har fått tettet vannlekkasjen ennå. Sikkert litt irriterende at det lekker til tross for iherdig arbeidsinnsats for å få tettet dette. Men det høres veldig bra at du kanskje har funnet stedet hvor vannet kommer inn i kupeen.

 

Hva skal du bruke for å tette vannlekkasjen? Blir det Sikaflex eller annet egnet tettingsmiddel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du. :) :) Trist å høre at du ikke har fått tettet vannlekkasjen ennå. Sikkert litt irriterende at det lekker til tross for iherdig arbeidsinnsats for å få tettet dette. Men det høres veldig bra at du kanskje har funnet stedet hvor vannet kommer inn i kupeen.

 

Hva skal du bruke for å tette vannlekkasjen? Blir det Sikaflex eller annet egnet tettingsmiddel?

 

Ja, er ganske irriterende, men nå tror jeg og håper at jeg har fått fiksa vannlekkasjen. Fikk lokalisert lekkasjen på innsida av torpedoen, så fant eg fram utanpå, og tetta med sika :) Var en fabrikksveis som ikke var dekka med karosserimasse, og dermed renner det vatn inn. Men nå har jeg som sagt funnet feilen, håper jeg :)

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er ganske irriterende, men nå tror jeg og håper at jeg har fått fiksa vannlekkasjen. Fikk lokalisert lekkasjen på innsida av torpedoen, så fant eg fram utanpå, og tetta med sika :) Var en fabrikksveis som ikke var dekka med karosserimasse, og dermed renner det vatn inn. Men nå har jeg som sagt funnet feilen, håper jeg :)

 

Hm, så du om det hadde dannet seg rust rundt sveisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Først vil jeg bare si det står respekt i alt du gør med tanke på hvor ung du er.

Bare lurte på en liten ting. Jeg skal fjerne noe overflate rust, noe som er veldig likt det du fiksa på passasjer døra di på side 3 i denne stringen. Hvordan kan jeg få brukbart resultat uten å hel lakkere døra etterpå. Jeg så du brukte tape...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Først vil jeg bare si det står respekt i alt du gør med tanke på hvor ung du er.

Bare lurte på en liten ting. Jeg skal fjerne noe overflate rust, noe som er veldig likt det du fiksa på passasjer døra di på side 3 i denne stringen. Hvordan kan jeg få brukbart resultat uten å hel lakkere døra etterpå. Jeg så du brukte tape...

 

Jo, takk for det! :D

Det jeg gjore var å slipe rusta helt ned til porene og deretter ha på grunning som ei slags hurtigløsning. Nå i ettertid har jeg vaska av grunninga og hatt på ruststopper og deretter hatt på ny og bedre grunning med riktig lakk oppå :) Jeg bare maskerer godt rundt med avispapir og teip, så holder det lenge.

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det lite. Har fått tetta lekkasjen nå håper jeg. Venter bare på regnvær så vil det vise seg om jeg har fått det til eller ikke, hehe :)

 

I dag tok jeg litt rust i motorrommet. Tok samtidig noen bilder av bilen der den stod :D Men så dum jeg var så glemte jeg å ta bilde av det jeg gjorde i dag, men det får jeg gjøre i morgon eller ein annan dag.

 

Bilder:

 

Oppdatering001-31.jpg

 

Oppdatering002-37.jpg

 

Oppdatering003-33.jpg

 

Oppdatering005-26.jpg

 

Oppdatering006-28.jpg

 

Oppdatering009-17.jpg

 

Oppdatering010-15.jpg

 

Oppdatering011-10.jpg

 

Kommentarer? :D

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppdaga mer rust på bilen nå :) Kikka ned i kanalen på venstre side og der låg det store rustflak, og eg og pappen fant ut at det rustskadde området må byttast ut. Dermed blir det enda mer sveising til vinteren.

 

Noen som har noen formening om det er best å bytte hele kanalen når det er eit lite område som virkelig er hardt rustskada? Eller skal jeg bare bytte den delen som er skada? Ser for meg at det blir mye jobb å bytte hele driten.

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppdaga mer rust på bilen nå :) Kikka ned i kanalen på venstre side og der låg det store rustflak, og eg og pappen fant ut at det rustskadde området må byttast ut. Dermed blir det enda mer sveising til vinteren.

 

Noen som har noen formening om det er best å bytte hele kanalen når det er eit lite område som virkelig er hardt rustskada? Eller skal jeg bare bytte den delen som er skada? Ser for meg at det blir mye jobb å bytte hele driten.

 

 

Du trenger ikke å bytte hele kanalen. Bare du tar alt av rust:)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å bytte hele kanalen. Bare du tar alt av rust:)

 

Det jeg også tenker er best :) Det var tilsynelatende bare eit mindre område som var rustskada, så tanken er at jeg bytter denne delen. Alt anna såg ok ut, men jeg får ikke sett hele kanalen utenifra. Det var litt overflaterust ellers også, men jeg tenker at når jeg sprøyter tectyl inn i kanalen så holder det i mange år ;)

Endret av 740Bjørn

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår