crazyclomp Skrevet Juni 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Best det! :D Vi får møtes på treff også da (a) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Juni 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2010 Best det! :DVi får møtes på treff også da (a) Måtte jo nesten fått til da då :D Om 5-6 år då eg skal ta lappen :D Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoB23 Skrevet Juni 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 Heisann! Ja, er ein Weber. For det fyste er det manuellchocke på den, det er det ikkje på Orginal K-gasser, der er det automatchocke. Sikker på at det stemmer? Jeg har hatt 3Volvoer med K-motor og alle har hatt manuellchoke ;) Tviler på at det er bytta gasser på de jeg har hatt for å si det sånn :tannløs: De to første gikk rett og slett som en dass xD Mens den jeg har nå, er overraskende frisk til å være gammal Volvo med K-motor! Volvo 740 B230ET! Ser ikke noe poeng i å skrive alt jeg har hatt av biler, for det blir en lang liste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Juni 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 Sikker på at det stemmer? Jeg har hatt 3Volvoer med K-motor og alle har hatt manuellchoke ;) Tviler på at det er bytta gasser på de jeg har hatt for å si det sånn :tannløs: De to første gikk rett og slett som en dass xD Mens den jeg har nå, er overraskende frisk til å være gammal Volvo med K-motor! 200-Serien har manuellchocke, mens 700-serien har automatchoke om eg ikkje huska heilt feil.. :) Min går som ein dass, men den funker.. :D Men orginale B230 Gassere har den såkalte ''fjuskinga'', som er eit stort problem, og då er da mest gunstiga og bytta om til B230A gasser og innsug, og A gasseren har manuellchocke, så kanskje det er derfor du har Manuellchocke.. Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Juni 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 Begynner og bli lengesida eg har oppdatert no. Men har fått gjort litt alikavell :D Har malt og tectylert undersida av det nysveiste golvet. Blei fornøgd med resultatet, sjølv om det blei masse gris når eg skulle tectylere. Litt dårlege bilete, på grunn av at det var så dårleg plass under bilen. ;) Bilder: ...More to come :D Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Juni 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2010 Hei. No e da helg, og allerede i dag har eg fått gjort ganske masse :) Starta med og få bilen av bukken på venstre side, og plassere begge to litt lenger bak på ramma. :) Gjore det fordi eg ville han den litt høg når eg skal sveise ved der batteriet på eine sida stod og spylevatnstanken stod på hi sida. :D Så tok eg av dekkene framme, og starta inspeksjonen. Fant ut at begge ankerplatene må byttast, mens bremseskjevene var i god stand, og bremseklossane nesten nye. :) I hjulbuen på venstre side fant eg eit lite hol til, men det skal ikkje vera noko heft og få fiksa. Blei ingen sveising i dag, eg tok heller og malte sista strøket inni bilen. No er det inni bilen så og sei klart for interiøret til og setjast inn igjen. Bare å rense alle teppene, noko eg har tenkt til og gjere i morgon. Bilder: STØVETE!! :) Har malt det i ca. samme farge som lakken på bilen no. Har også lakka de 4 spacer'ne som hører til på framdekka. :) :D Bilen på bukker! :D Det store holet ved batteriet på høgre side.. :( Ankerplata, Høgre side. Venstre side, litt rust her også.. :) Her ser du dei to hola. Ikkje så mykje jobb med det første du er i gang :) ;) Gravrust, bare masse kjeks.. :) Ankerplate, venstre side.. :D Bare masse kjeks :( Men flaks biltema har.. ;) Oppdateringen for dagen :) Kommer sikkert meir i morgon.. Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Juni 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2010 Jessdå, fekk gjort ein del i dag og :) :D Dagen starta med at eg tappa av olja, bytta oljefilter og tennplugger, og tømte på ny olje. Må sei den gamle olja var ganske svart.. Og måtte til naboen og hente ein annan type Pluggnøkkel til dei Eyquem pluggane, som er litt forskjellige frå Denso pluggane. Men fekk alt gjort til slutt. :D Så sida det var så fint vær ute, tok eg ut alle teppene i bilen og vaska dei me spylerslange, skrubbekost og såpe. Blei mykje bedre enn eg hadde forventa. Var mykje vind ute så dei tørka på rekordtid :D Og menst teppene tørka tectylerte eg bunnen i dørene forran og bak. Trengst eigentleg ikkje, men når du har gjort da e da liten sjangse for at da vil danna seg rust i framtio. :) Meir har eg vell eigentleg ikkje gjort untatt og finne fram litt diverse interiørdeler som eg tørka litt støv av. :D Bilder for dagen: Slik den står for tida. På bukker og klar for sveising. :D Motoren for tida... :) Eyquem pluggane, har høyrt dei skal vera velidig bra. :D ;) Gammal olja og oljefilter. Ser ikkje ut til og ha blitt bytta på ei god stond.. SVAAAAAAAAAART :( Tectyl inni dørene :) ;) Nyvaska tepper.. CLEEEEAN :D Yeye, det var oppdateringo for dagen. Kommer KANSKJE meir i morgon. :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Juni 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2010 Starte med at eg har ein god nyhet og ein dårleg nyhet. Me starte med den gode: Har fått sveist rusten ved batteriet på Høgre side, og hatt noko Arcanol på det. Blei faktisk veldig bra detta, eg er vertfall nøgd. :D Den dårlege nyheten: Har oppdaga ein god mengde med rust forran og bak høgre rammevange.. :( Blir synn og kutte i det nymalte golvet, men slik er det bare. Såg nesten ut som da har vore sveist litt her før, for det var ein gamal sveisesømm der, men ikkje veit eg ;) Jaja.. Slikt skjer.. Vil jo heller kutta litt i golvet enn og gjere ein dårleg jobb då :) Men, utenom rusten og sveisinga har eg fuga igjen alle dreneringskoppane, slik det skal vera, og tectylert litt inni holromma som er inni bilen. Blei litt grisete med Tectylen, men da e ikkje så lett og gjera noko med. Fornøgd så langt :) ' Og så har eg begynt litt på dørtrekka :) Meir har eg ikkje gjort. No e da jo sommarferie og då ska da bli masse akrtivitet i garasjen :D Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Juni 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2010 Lengesida eg har fått gjort nåke no. Men i dag hadde eg ingenting anna og gjer på enn og tectylera. :) Detta er ein stor grisejobb, men eg fekk da gjort utan nokon spesielle problem. Eg tectylerte då Høgre hjulbue, og eg syntest resultatet blei overraskande bra. :D Bilder: Og så har eg fått sotte batteriet på plass :) Snart klar til oppstart no, etter og ha stått i over eit halvt år. :D -Bjørn Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lpette Skrevet Juli 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2010 Leser tråden din med stor interesse! Artig med så mye interesse for bil, og så mye kunnskap som 14-åring. Skulle vært flere av sånne, ikke bare grinete fjortiser med playstation. Eneste man kan se at du er 14 år på er at du må spørre om gradene når du skal bruke vaskemaskinen :) kult at du har fått 100-metringer i grill, har hatt dette selv helt til teknisk kontroll langs veien..lite tips, legg sammen tallene du har på reflektorene dine, om disse overstiger 100 får du problemer med godkjenning, kjøp heller svakere reflektorer i hovedlys. Har faktisk en del deler liggende til 740`n jeg hadde om du er interessert. Skal ikke koste deg så mye, om noe i det hele tatt! Vært å gi vekk til en med engasjement! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Juli 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2010 Leser tråden din med stor interesse! Artig med så mye interesse for bil, og så mye kunnskap som 14-åring. Skulle vært flere av sånne, ikke bare grinete fjortiser med playstation. Eneste man kan se at du er 14 år på er at du må spørre om gradene når du skal bruke vaskemaskinen :) kult at du har fått 100-metringer i grill, har hatt dette selv helt til teknisk kontroll langs veien..lite tips, legg sammen tallene du har på reflektorene dine, om disse overstiger 100 får du problemer med godkjenning, kjøp heller svakere reflektorer i hovedlys. Har faktisk en del deler liggende til 740`n jeg hadde om du er interessert. Skal ikke koste deg så mye, om noe i det hele tatt! Vært å gi vekk til en med engasjement! Hyggelig og hørre frå deg!! :D Takk for smigrende ord, og eg er veldig interisert i delar, så bare sei i frå om du har noko intresankt. :D :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lpette Skrevet Juli 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2010 Da tar jeg meg en tur i vedskjulet i morra og ser hva jeg finner =) Kontakter deg over helga! :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Juli 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2010 Da tar jeg meg en tur i vedskjulet i morra og ser hva jeg finner =) Kontakter deg over helga! :) Den er grei! Men eg reiser vekk i morgon og er vekke ca. ei veka. :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fulloggal Skrevet Juli 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2010 sk å filme oppstart da! Ikke start før kameraet er slått på :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lpette Skrevet Juli 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2010 Ser ut til at gamlingene har "ryddet" litt uti der gitt. Kasting er en fin ting^^ kan sende deg en privat melding med det jeg finner. Så at det gamle 12" Amazon GT rattet mitt ligger der, så om du klarer å skaffe nav (bos) til det så skal jeg sende det til deg. 8 eller 12 festeskruer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg