staa-pe2 Skrevet Oktober 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2011 Jo, takk for det! :DDet jeg gjore var å slipe rusta helt ned til porene og deretter ha på grunning som ei slags hurtigløsning. Nå i ettertid har jeg vaska av grunninga og hatt på ruststopper og deretter hatt på ny og bedre grunning med riktig lakk oppå :) Jeg bare maskerer godt rundt med avispapir og teip, så holder det lenge. Ok, Men når tapen taes av så blir det vel en synlig kant...? Gjør/gjorde du noe med den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Oktober 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2011 Ok,Men når tapen taes av så blir det vel en synlig kant...? Gjør/gjorde du noe med den? Ja, det blir det :) Det du må gjøre er å rubbe opp gamle lakkoverganger, sånn at det blir soft igjen :D Jeg har ikke fått gjort det ennå, men skal snart gjøre det. Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staa-pe2 Skrevet Oktober 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2011 Ja, det blir det :) Det du må gjøre er å rubbe opp gamle lakkoverganger, sånn at det blir soft igjen :D Jeg har ikke fått gjort det ennå, men skal snart gjøre det. Ok:) 1200 papir eller leire/shit? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Oktober 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2011 Ok:)1200 papir eller leire/shit? Til rubbing? Har ikkje bestemt kva eg skal bruke ennå. Men tenker å bruke noe som heter ''Colorback'' fra Turtle, er en slags rubbing på flaske og fungerer på samme måte som poleringvoksen fra samme leverandør. Men eg er som sagt ikkje sikker endo. :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercedesW124 Skrevet Oktober 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2011 Ser bra ut. Nå mangler den "bare" masse senk og noen kule felger ;) MVH Christian RIbe Mercedes-Benz 1222 NG `85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Oktober 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2011 Ser bra ut. Nå mangler den "bare" masse senk og noen kule felger ;) Takk for det :) Joda, det kommer det vettu :) Men ting tar tid. Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet Oktober 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2011 Det jeg også tenker er best :) Det var tilsynelatende bare eit mindre område som var rustskada, så tanken er at jeg bytter denne delen. Alt anna såg ok ut, men jeg får ikke sett hele kanalen utenifra. Det var litt overflaterust ellers også, men jeg tenker at når jeg sprøyter tectyl inn i kanalen så holder det i mange år ;) Hm. Blir det ikke slik at hvis en sprøyter tectyl utenpå overflaterust som en ser så utvikler rusten seg mer under laget med tectyl? Hadde det kanskje ikke vært best å ta bort overflaterusten og legge på enten sink (galvanisering) eller syregrunning, lakk, huleromsmasse og så tectyl? Bare undrer meg litt. :) :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Oktober 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2011 Hm. Blir det ikke slik at hvis en sprøyter tectyl utenpå overflaterust som en ser så utvikler rusten seg mer under laget med tectyl? Hadde det kanskje ikke vært best å ta bort overflaterusten og legge på enten sink (galvanisering) eller syregrunning, lakk, huleromsmasse og så tectyl? Bare undrer meg litt. :) :) Utvikler seg ikke, iallefall nesten ikke når man sprøyter på sånn tectyl for hulrom og slikt. Er jo innsiden av kanalen det er snakk om, så det du skriver her blir totalt uaktuelt når eg ikkje komme te inni kanalen med hender etc. for å få utført slikt arbeide. Er bare noen små rustbobler bortsett fra det ruskskada området som det skal sveises inn nye plater. :) Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Oktober 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2011 Da tror jeg bilen endelig begynner å nærme seg tett innvendig gitt! :D Stått ute i noen voldsomme regnbyger de siste to dagene nå, og det har ikkje vært ei eineste dråpe inni bilen, det liker vi! Men den blir ståendes ute noen dager til bare for å være helt sikker på at den er tett. :) Ellers skjer det lite med kjerra. Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet Oktober 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2011 Håper at du har funnet og tette problemorådet nå da. :) Du har jo lagt ned en formidabel innsats på bilen din. Skjønner godt at du kan bli litt lei. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Oktober 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2011 Håper at du har funnet og tette problemorådet nå da. :) Du har jo lagt ned en formidabel innsats på bilen din. Skjønner godt at du kan bli litt lei. :) Fått arbeidslyst igjen nå! :D Fyllte litt bensin på kjerra i dag, starta den opp etter 3 veker og tok meg ein liten kjøretur rundt på privat vei. Alt funka og den gikk om eit skudd, som vanlig, hehe :) Det gjorde at jeg fikk arbeidslyst. Nå skal bilen være tett, men lar den stå ute eit par dager til for å være 100% sikker :) Jobber med oppdatering nå! Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Oktober 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2011 Kommer med ein liten oppdatering her eg. Fått arbeidslyst igjen nå etter circa 2 veker med stopp i prosjektet :D Grunnen til det var at jeg fyllte litt bensin på bilen i morges, startet den opp og tok meg ein liten stripe rundt på bruket. Den går så utrolig godt, og jeg så hvor bra den har blitt, så derfor har jeg nå fått litt arbeidslyst igjen :) Så etter det parkerte jeg bilen igjen og jekket den opp for å ta litt overflaterust. Fikk gått over understellet med ruststopper. Så blir det Arcanol/bengalakk før Tectyl. :) Slenger ut eit lite bilde av kjerra sånn den står nå :D Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2011 Driver å pusler litt med bilen nå og da, men ikke verdig nok til å lage oppdatering, hehe :) Har tatt litt overflaterust under bilen nå. Hadde på ruststopper og malte over med hammerite. Skal tectyleres en dag, men i morgen reiser eg så blir nok ikkje med det første. :) Satser på å starte med litt rustsveising og demontering av bakakselen neste helg, viss pappa får kjøpt gass :) Da blir det oppdatering! Stay tuned :D Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet Oktober 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2011 Du også har fått besøk fra "metall ormen" på understellet ser jeg. Har fått besøk av den på dette området jeg også. Særlig har den dukket opp på de områder hvor det er mangelfull rustbeskyttelse fra fabrikkens side. Heldigvis ser det ut til å være overflaterust ennå. Men jeg også blir vel nødt til å ta av bakhjuls opphenget for å få tatt denne rusten. Er usikker på om jeg skal få de angrepne områdene sandblåst. Hva brukte du når du tok overfalterusten under bilen? Hva var det du hadde på etter at du har tatt rusten? Du også har brukt hammerite ser jeg. Jeg også brukte det da jeg tok overflaterusen på understellet fram på bilen. Hadde på 3 strøk før jeg hadde på rust/steinsprut beskyttelse. Jeg brukte Presto sin rustbeskyttelse. Er spent på om dette vil holdet eller om rusten vil dukke opp innen kort tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2011 Du også har fått besøk fra "metall ormen" på understellet ser jeg. Har fått besøk av den på dette området jeg også. Særlig har den dukket opp på de områder hvor det er mangelfull rustbeskyttelse fra fabrikkens side. Heldigvis ser det ut til å være overflaterust ennå. Men jeg også blir vel nødt til å ta av bakhjuls opphenget for å få tatt denne rusten. Er usikker på om jeg skal få de angrepne områdene sandblåst. Hva brukte du når du tok overfalterusten under bilen? Hva var det du hadde på etter at du har tatt rusten? Du også har brukt hammerite ser jeg. Jeg også brukte det da jeg tok overflaterusen på understellet fram på bilen. Hadde på 3 strøk før jeg hadde på rust/steinsprut beskyttelse. Jeg brukte Presto sin rustbeskyttelse. Er spent på om dette vil holdet eller om rusten vil dukke opp innen kort tid. Metallormen har overtatt bilen min, hehe :) Men den skal snart bekjempes. Godt å høre at du får kvitt rusten ;) Jepp, brukte Hammerite. Hadde egentlig tenkt å bruke Arcanol og Bengalakk, men var tom for det så derfor brukte eg litt Hammerite eg hadde ståandes. Smørte på med sånn ruststopper og lot det tørke, så smurte eg på med litt hammerite. Venter på bedre vær nå, sånn at jeg kan tectylere litt :D Satser på å få kjørt bilen inn i garasjen i en av de nærmeste dagene. Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg