Gå til innhold

740Bjørn's Volvo740Langtidsprosjekt TIL SALGS

Ranger emnet

740Bjørn

Anbefalte innlegg

• Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjort noe på bilen enda eller Bjørn? :)

Halla Bjørn! Åssen går'e med volvoen? fått gjort noe mer? :)

Oi, nå begynner det å bli skammelig lenge siden jeg har gjort noko med Volvoen :shake

Grunnen til det er egentlig bare at eg har vært optatt nesten alle helgene den siste tiden. Men vinteren er jo ennå ung, så jeg stresser ikke :D

Nå for tiden står bilen ute bak garasjen og venter. Tenkte på å få rydda utav den i helga, men får sjå ka det blir tid til :) Starter den av og til, alltid like startvillig, hehe :D

Stay tuned :D

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå begynner det å bli skammelig lenge siden jeg har gjort noko med Volvoen :shake

Grunnen til det er egentlig bare at eg har vært optatt nesten alle helgene den siste tiden. Men vinteren er jo ennå ung, så jeg stresser ikke :D

Nå for tiden står bilen ute bak garasjen og venter. Tenkte på å få rydda utav den i helga, men får sjå ka det blir tid til :) Starter den av og til, alltid like startvillig, hehe :D

Stay tuned :D

Jeg gleder meg til å få ta del i fortsettelsen utover vinteren. :) (Y)

Var det slik at du at du tok av bakakslingen (bakhjulsopphenget) av bilen og slipte bort rusten der? Fikk du tatt det meste av rusten?

Hvordan gikk det med vannlekkasjen. Ble det tett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å få ta del i fortsettelsen utover vinteren. :) (Y)

Var det slik at du at du tok av bakakslingen (bakhjulsopphenget) av bilen og slipte bort rusten der? Fikk du tatt det meste av rusten?

Hvordan gikk det med vannlekkasjen. Ble det tett?

Det er det flere som gjør! :D hehe

Det er det jeg skal i gang med nå snart, demontere bakakselen, ta rusta oppi der, få tectylert, male bakakselen og få bytta dårlige foringer :)

Ingen større vannlekkasjer, men det drypper litt inni når det regner som værst. Skal få sett på dette ein dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har vært veldig stille her i det siste, men nå begynner det snart å skje litt igjen. Har begynt å hive utav bagasjerommet nå for å kunne sveise litt rust nå snart! Fått tatt ut anlegget og noen deksel i bagasjerommet. Skal også hive ut baksetet og alt det der, men så langt kom eg ikkje :)

Får nesten komme med en liten bildeupdate i en av de nærmeste dagene har jeg tenkt, sikkert mange som har lyst på litt bilder etter gammalt, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Då har eg endelig fått gjort litt med bilen gitt! :D

Fått tatt ut alt baki bagasjerommet og tatt bort baksetene og tok samtidig en liten titt under teppene, alt så veldig bra ut :)

Noen bilder av forskjellige ting :)

IMG_7844.jpg

IMG_7845.jpg

IMG_7846.jpg

Inni bilen :)

IMG_7847.jpg

Sånn ser det ut i bagasjen etter dagens økt.

IMG_7848.jpg

Mye rust!!

IMG_7849.jpg

IMG_7850.jpg

IMG_7851.jpg

IMG_7856.jpg

IMG_7859.jpg

Under mattene såg alt veldig fint ut :)

IMG_7861.jpg

IMG_7862.jpg

Kommentarer? :D

Endret av 740Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det ser ut som om det blir litt utkapping av rustne plater. Men ser ikke ut som det er så mye som skal til i følge bildene. Overflaterusten er jo en smal sak og fikse.

På steder der det er sveist og på steder der det er blankt metall, har jeg fått tips om at det er lurt å ha på Sink (Zink) grunning først. Da forhindrer en at det kommer ny rust oppstår. Men kan godt hende at det tipse jeg har fått ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Hm, det ser ut som om det blir litt utkapping av rustne plater. Men ser ikke ut som det er så mye som skal til i følge bildene. Overflaterusten er jo en smal sak og fikse.

På steder der det er sveist og på steder der det er blankt metall, har jeg fått tips om at det er lurt å ha på Sink (Zink) grunning først. Da forhindrer en at det kommer ny rust oppstår. Men kan godt hende at det tipse jeg har fått ikke stemmer.

Blir litt kapping og punkting ja, men det må til vettu. :)

Skal ha på litt zink innimellom sveisinga tenkte eg for å sleppe at det ruster før eg er ferdig med sveisinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår