Gå til innhold

Kjøp bruktbil...

Ranger emnet

Wansi

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en bruktbil, har ca 40 tusen jeg kan bruke.

Den må være billig å forsikre, billig å bruke :-)

En liten tøff bil vil jeg ha!

Har sett på Golf,Polo og Starlet foreløpig.

Liker utseende på Golf best... Men er det en bra bil??

Noen andre forslag tar jeg gjerne imot, da jeg selv har lite peiling :-o

Sylindervolum 1.4 eller 1.6 ?

Effekt...?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21250047

Digger denne da ;-)

Meeeen....trenger hjelp!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna Polo 6N, da disse har litt dårlige girkasser. Golf MK3 fra rundt 95-96 med 1.6l bensin ("samme" motor som er i Golf 4) er et bra alternativ. Eventuelt en Golf MK3 TDi - det hadde jeg valgt. Ikke TDK, men TDi, altså. Toppen på TDKene har en tendens til å ikke være så veldig holdbare. Finn en TDi som ikke er chippet og pent kjørt, så har du en bil som går på 0.4-0.5l på mila og som samtidig går temmelig greit;)

TDi:

HER!

HER!

HER!

1.6:

HER!

HER!

HER

Edit: Bare vær OBS på rust i kanalene.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slagvolum trenger forsåvidt ikke alltid ha store betydningen på effekt, man får 1.6 litere med 180+ hester uten turbo. Dette ligger dog litt utenfor ditt prisleie. :)

En 96-00 Civic kunne kanskje ha fungert, uten at jeg har formening om hva som er "tøft" i dine øyne. :)

Eldre golfer er jo også velsignet med deletilgang. Bare pass på å ikke kjøpe en bil som ser alt for "tøff" ut i form av ettermontert pynt og dilldall. I din prisklasse vil jeg påstå at disse bilene ikke alltid er spesielt godt tatt vare på.

Trondelond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider