Gå til innhold

Lei av Pssshh-dumplyd

Ranger emnet


KalleDybvik

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

lyden du mener er nok kvittring som vi kaller det.. nyyydelig lyd ihvertfall ved masse trykk..

 

Kjørte Volvoen min uten dump i sommer, ladet 1.8bar, og turbonetics turboen holdt i en hel uke!!

 

Mitt forslag er og heller shimse litt på ventilen du har, så du får kvittring opp til en viss grense, og deretter la ventilen slippe ut det trykket som er skadelig..

 

På Volvo B21 ET er det ikke dump originalt, og om du kjører på originaltrykket ca 0.5 bar holder turboen leeenge med kvittring.. men ville anbefalt og få på en dump om trykket skal noe særlig over 0.7-0.8 bar..

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sundinracing

lyden du mener er nok kvittring som vi kaller det.. nyyydelig lyd ihvertfall ved masse trykk..

 

Kjørte Volvoen min uten dump i sommer, ladet 1.8bar, og turbonetics turboen holdt i en hel uke!!

 

Mitt forslag er og heller shimse litt på ventilen du har, så du får kvittring opp til en viss grense, og deretter la ventilen slippe ut det trykket som er skadelig..

 

På Volvo B21 ET er det ikke dump originalt, og om du kjører på originaltrykket ca 0.5 bar holder turboen leeenge med kvittring.. men ville anbefalt og få på en dump om trykket skal noe særlig over 0.7-0.8 bar..

 

Tror jeg kanskje må shimse dumpen ned litt.. satt den nettopp opp til å kvitre opp til 6000 og dumpe etter. Hvis du kjørte ei uke slik er det ikke særlig lurt av meg å kjøre noe lengere på Golf'ern min.

 

Men jeg vil ha slik lyd som denne : http://www.darkbulls.no/bilder/kalle/haaland.mp3

 

DET er godlyd!

Ei øl i hånda er bedre enn ti på taket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener det er luftfilter lyd.. bare å kjøpe en dump som ikke lager så mye lyd og shimse den.. det går greit så lenge dumpen slipper ut det kraftige trykket som slår tilbake når du slipper gassen..det er det sterke trykket som ødlegger turboen..har hatt den diskusjonen med KRB så jeg regner med at han kan sakene sine;)

 

jævlig porno lyd hvertfall:D får gåsehud av den

det er ikke størrelsen det kommer an på.

det er hvordan du bruker den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst deilig lyd det der ja... Jeg vil også ha papegøye-lyd!

Så si ifra når dere finner en dugelig dump...så skal jeg også kjøpe!

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KalleDybvik

 

Men jeg vil ha slik lyd som denne : http://www.darkbulls.no/bilder/kalle/haaland.mp3

 

DET er godlyd!

 

Dette er lyden av en turbo som bråbremser. Altså ikke en go´lyd.

 

Ganske tøff lyd, men ikke go´lyd.

 

Skal du ha slik lyd i bilen din, må du fjerne dumpen og montere en turbo som er myyye større enn den orginale mopedturboen.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KalleDybvik

 

Tror jeg kanskje må shimse dumpen ned litt.. satt den nettopp opp til å kvitre opp til 6000 og dumpe etter. Hvis du kjørte ei uke slik er det ikke særlig lurt av meg å kjøre noe lengere på Golf'ern min.

 

Men jeg vil ha slik lyd som denne : http://www.darkbulls.no/bilder/kalle/haaland.mp3

 

DET er godlyd!

 

jeg tok bort dumpventilen og har nå sånn lyd. har ikke lyst til å gå tilbake til dump egentlig. selv om det kansje reduserer levetiden til turboen med 1k km eller.no

 

dessuten så får man bedre respons av å ikke ha dump. ikke spør hvorfor ikke kveruler på det. men det er merkbart !

 

er en grunn til at så og si alle japanske og internationale driftere ikke har dump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bra å kjøre uten noen form for dump.. Ved litt høyere ladetrykk kan man ta turboen ganske kjapt.. Er jo en grunn til at det sitter dump orginalt i alle turbo biler...

 

Det eirikoo har gjort hørtes ut som en smart ide.. Da får man godlyden:D

det er ikke størrelsen det kommer an på.

det er hvordan du bruker den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den feteste lyden er jo denne rare plystrelyden, høres ut som en ugle under panseret. Kan ikke helt forklare, men de fleste har garantert hørt den på f.eks en svart supra rundt på treff.

 

Vet ikke hva denne lyden kommer fra, men fet er den iallfall! :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok det at dumpen hans ikke får unna nok trykk så det slår ut gjennom turboen og ut luftfilteret.. da får man den "ugle" lyden:D

får stinhard gåsehud hver gang jeg hører den lyden jeg as.. den er porr:D

det er ikke størrelsen det kommer an på.

det er hvordan du bruker den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supra-dump

 

Det er jo en haug med Supraer som kjører med "ugledump", dersom det er filteret som lager lyden pga. trykket slippes ned i turboen igjen, noe som ikke er bra ved høye trykk, hvorfor kjører så mange supraer/andre biler med denne typen "dump"? Men lyden er jo porno uansett..! :D Kanskje Quicksilver her kan forklare litt? :rolleyes:

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar jeg ikke helt feil er det vel denne lyden vi skakker om???

den er hvertfell veldig lik den "ugle" lyden det er snakk om...

 

PS.. når jeg og kompisen min snakka med KRB sa han at så lenge du får dumpa bort det høyeste trykke som er skadelig for turboen så har det ikke noe å si om resten slår tilbake gjennom turboen... det trykket som er akkurat når du slipper gassen,det er det trykke som er skadelig for turboen....

 

kan jo tenke dere å være et turbinhjul og spinne rundt i den sinnsvake hastigheten og noen kommer å klinker til deg med fks.1.8bar=kg.. det blir vel til og med mer når man slipper gassen uten dump... men dumper man det høye trykket er det ikke mye trykk igjen som bråbremser turboen. det er godlyden;)

det er ikke størrelsen det kommer an på.

det er hvordan du bruker den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mx6

Er ikke bra å kjøre uten noen form for dump.. Ved litt høyere ladetrykk kan man ta turboen ganske kjapt.. Er jo en grunn til at det sitter dump orginalt i alle turbo biler...

 

Det eirikoo har gjort hørtes ut som en smart ide.. Da får man godlyden:D

 

Orginal 200SX S13 har ikke noe org dump så vidt jeg har sett...:o

1986 Nissan Laurel 3,0E SGX V6 170hk Kun 9stk i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

Lillegud:

Har du fjernet den helt, eller kjører du på orginal resirk?

 

Jeg har strammet opp min orginale resirk, og det blir det fet lyd av, pluss at bilen går sunnere.

 

helt borte. den orginal resirken ligger i kjellern ! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår