Zamot Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Er flere tråder om emnet på forumet. Men her er en link til mer info om Forge resirk ventil: http://www.seatcupra.net/review_forgedv.htm Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sundinracing Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 lyden du mener er nok kvittring som vi kaller det.. nyyydelig lyd ihvertfall ved masse trykk.. Kjørte Volvoen min uten dump i sommer, ladet 1.8bar, og turbonetics turboen holdt i en hel uke!! Mitt forslag er og heller shimse litt på ventilen du har, så du får kvittring opp til en viss grense, og deretter la ventilen slippe ut det trykket som er skadelig.. På Volvo B21 ET er det ikke dump originalt, og om du kjører på originaltrykket ca 0.5 bar holder turboen leeenge med kvittring.. men ville anbefalt og få på en dump om trykket skal noe særlig over 0.7-0.8 bar.. Siter 1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s" 2010 Audi A3 ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!) Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleDybvik Skrevet Februar 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Originally posted by sundinracing lyden du mener er nok kvittring som vi kaller det.. nyyydelig lyd ihvertfall ved masse trykk.. Kjørte Volvoen min uten dump i sommer, ladet 1.8bar, og turbonetics turboen holdt i en hel uke!! Mitt forslag er og heller shimse litt på ventilen du har, så du får kvittring opp til en viss grense, og deretter la ventilen slippe ut det trykket som er skadelig.. På Volvo B21 ET er det ikke dump originalt, og om du kjører på originaltrykket ca 0.5 bar holder turboen leeenge med kvittring.. men ville anbefalt og få på en dump om trykket skal noe særlig over 0.7-0.8 bar.. Tror jeg kanskje må shimse dumpen ned litt.. satt den nettopp opp til å kvitre opp til 6000 og dumpe etter. Hvis du kjørte ei uke slik er det ikke særlig lurt av meg å kjøre noe lengere på Golf'ern min. Men jeg vil ha slik lyd som denne : http://www.darkbulls.no/bilder/kalle/haaland.mp3 DET er godlyd! Siter Ei øl i hånda er bedre enn ti på taket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.C Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 mener det er luftfilter lyd.. bare å kjøpe en dump som ikke lager så mye lyd og shimse den.. det går greit så lenge dumpen slipper ut det kraftige trykket som slår tilbake når du slipper gassen..det er det sterke trykket som ødlegger turboen..har hatt den diskusjonen med KRB så jeg regner med at han kan sakene sine;) jævlig porno lyd hvertfall:D får gåsehud av den Siter det er ikke størrelsen det kommer an på. det er hvordan du bruker den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wicked Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Seriøst deilig lyd det der ja... Jeg vil også ha papegøye-lyd! Så si ifra når dere finner en dugelig dump...så skal jeg også kjøpe! Siter "It's not WHAT you know, it's WHO you know!" 1988 bmw 525 turbo (watch out) 1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan) 1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Originally posted by KalleDybvik Men jeg vil ha slik lyd som denne : http://www.darkbulls.no/bilder/kalle/haaland.mp3 DET er godlyd! Dette er lyden av en turbo som bråbremser. Altså ikke en go´lyd. Ganske tøff lyd, men ikke go´lyd. Skal du ha slik lyd i bilen din, må du fjerne dumpen og montere en turbo som er myyye større enn den orginale mopedturboen. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Originally posted by KalleDybvik Tror jeg kanskje må shimse dumpen ned litt.. satt den nettopp opp til å kvitre opp til 6000 og dumpe etter. Hvis du kjørte ei uke slik er det ikke særlig lurt av meg å kjøre noe lengere på Golf'ern min. Men jeg vil ha slik lyd som denne : http://www.darkbulls.no/bilder/kalle/haaland.mp3 DET er godlyd! jeg tok bort dumpventilen og har nå sånn lyd. har ikke lyst til å gå tilbake til dump egentlig. selv om det kansje reduserer levetiden til turboen med 1k km eller.no dessuten så får man bedre respons av å ikke ha dump. ikke spør hvorfor ikke kveruler på det. men det er merkbart ! er en grunn til at så og si alle japanske og internationale driftere ikke har dump. Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Lillegud: Har du fjernet den helt, eller kjører du på orginal resirk? Jeg har strammet opp min orginale resirk, og det blir det fet lyd av, pluss at bilen går sunnere. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.C Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Er ikke bra å kjøre uten noen form for dump.. Ved litt høyere ladetrykk kan man ta turboen ganske kjapt.. Er jo en grunn til at det sitter dump orginalt i alle turbo biler... Det eirikoo har gjort hørtes ut som en smart ide.. Da får man godlyden:D Siter det er ikke størrelsen det kommer an på. det er hvordan du bruker den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Den feteste lyden er jo denne rare plystrelyden, høres ut som en ugle under panseret. Kan ikke helt forklare, men de fleste har garantert hørt den på f.eks en svart supra rundt på treff. Vet ikke hva denne lyden kommer fra, men fet er den iallfall! :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.C Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 det er nok det at dumpen hans ikke får unna nok trykk så det slår ut gjennom turboen og ut luftfilteret.. da får man den "ugle" lyden:D får stinhard gåsehud hver gang jeg hører den lyden jeg as.. den er porr:D Siter det er ikke størrelsen det kommer an på. det er hvordan du bruker den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k9v Skrevet Februar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 Supra-dump Det er jo en haug med Supraer som kjører med "ugledump", dersom det er filteret som lager lyden pga. trykket slippes ned i turboen igjen, noe som ikke er bra ved høye trykk, hvorfor kjører så mange supraer/andre biler med denne typen "dump"? Men lyden er jo porno uansett..! :D Kanskje Quicksilver her kan forklare litt? :rolleyes: Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.C Skrevet Februar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 tar jeg ikke helt feil er det vel denne lyden vi skakker om??? den er hvertfell veldig lik den "ugle" lyden det er snakk om... PS.. når jeg og kompisen min snakka med KRB sa han at så lenge du får dumpa bort det høyeste trykke som er skadelig for turboen så har det ikke noe å si om resten slår tilbake gjennom turboen... det trykket som er akkurat når du slipper gassen,det er det trykke som er skadelig for turboen.... kan jo tenke dere å være et turbinhjul og spinne rundt i den sinnsvake hastigheten og noen kommer å klinker til deg med fks.1.8bar=kg.. det blir vel til og med mer når man slipper gassen uten dump... men dumper man det høye trykket er det ikke mye trykk igjen som bråbremser turboen. det er godlyden;) Siter det er ikke størrelsen det kommer an på. det er hvordan du bruker den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nissan_Turbo Skrevet Februar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 Originally posted by mx6 Er ikke bra å kjøre uten noen form for dump.. Ved litt høyere ladetrykk kan man ta turboen ganske kjapt.. Er jo en grunn til at det sitter dump orginalt i alle turbo biler... Det eirikoo har gjort hørtes ut som en smart ide.. Da får man godlyden:D Orginal 200SX S13 har ikke noe org dump så vidt jeg har sett...:o Siter 1986 Nissan Laurel 3,0E SGX V6 170hk Kun 9stk i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet Februar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 Originally posted by eirikoo Lillegud: Har du fjernet den helt, eller kjører du på orginal resirk? Jeg har strammet opp min orginale resirk, og det blir det fet lyd av, pluss at bilen går sunnere. helt borte. den orginal resirken ligger i kjellern ! :cool: Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.