Gå til innhold

Feilkode 27 - Injector Valve 3

Ranger emnet


Omega94

Anbefalte innlegg

Sliter med rykking/nykking ved akselerasjon på Omega B - 94 mod.

Dette kommer og går i perioder, og ofte noe mer når det er mildvær enn når det er kaldt.

Har sjekket feilkoder med å bruke bindersmetoden, og får opp kode 27 - som omtales som Injector valve 3. Hva betyr dette, er det selve innsprøytningsventilen som må byttes eller kan det like gjere være andre ting som inntreffer før og som gjør at problemet forplanter seg?

Har prøvd å skifte plugger, men ikke pluggledinger, coil, fordelerlokk osv. Er det vanskelig å skifte disse tingene selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilkode 27

Innsprøytningsventil/-dyse nr 3, spenning for høy

 

Årsak

Ledningsnett kortsluttet til pluss, Innsprøytningsventil/-dyse, motorstyringsmodul

 

Med andre ord, enten:

Kortslutning i ledninger

Gåen dyse på sylinder nr. 3

ECU gått fyken

 

 

 

Merker du noen feiltenning eller ujevn gange?

Bruker den mere bensin enn tidligere?

- Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996

- Toyota CelicaSupra MA61 1986

- Toyota Celica GT RA40 1978

- Toyota Cressida RX60 1982

- Toyota Carina TA60 1982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke mer bensin enn tidligere (ihvertfall ikke betydelig mer, men kan ta en måling og sjekke).

 

Merker ikke ujevn gange, bortsett fra når når man akselererer (merker spes godt nykkingen hvis man gir gass i et høyt gir, og må dermed gire ned for å kunne akselerere).

Har akkurat renset tomgangsregulatoren, så den maler som en katt på tomgang...ikke noe ujevn gange der.

 

Brudd i pluggledninger burde vel kunne merkes ved å måle motstand, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...ser det står at feilmeldingen indikerer at spenning er for høy.. men alt fungerer imidlertid helt fint ved "passiv kjøring". Skulle en ikke tro at dersom dysen var gåen så skulle den ikke virke i det hele tatt.... Kan pluggledningen være synderen tro..

 

Den sier at det er dyse nr.3 som det er noe rart med, så det er nok neppe noe med noen plugger. Har du sett om det er noe olje i plugghullet. Dette er et problem på mange bensinmotorer, grunnet toppdekselpakning-lekkasje, og kan føre til fusking.

- Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996

- Toyota CelicaSupra MA61 1986

- Toyota Celica GT RA40 1978

- Toyota Cressida RX60 1982

- Toyota Carina TA60 1982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne selvfølgelig prøvd å bytte plass på 2 av dysene, for å se om feilen fortsatt ligger ved samme sylinder, eller om den flytter seg etter dysen..

Har du prøvd å bytte disse før?

 

Det ville jeg også ha prøvd på. Men kan være greit å få nullet ut ECU'n (ta av minus-kabelen i 1-2min.) etter at du har byttet om.

- Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996

- Toyota CelicaSupra MA61 1986

- Toyota Celica GT RA40 1978

- Toyota Cressida RX60 1982

- Toyota Carina TA60 1982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår