Gå til innhold

Hvordan slippe billigst unna når politiet har stoppa deg i 140

Ranger emnet

steinar

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Leon

som oftest slipper man "billigere" fra det ved gjennomsnittsmåling, eller ved avlesing politibilens speedometer.

Politiet kan ikke gi deg bot for "speedometeravlesning". Det er det samme som å ha null bevis i en rettsak. Da hjelper det ikke om hele politikammeret er vitner.

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Slim!

Politiet kan ikke gi deg bot for "speedometeravlesning". Det er det samme som å ha null bevis i en rettsak. Da hjelper det ikke om hele politikammeret er vitner.

tror du tar feil der. hvis du går på politiet.no, kan du laste ned intruksen for politiets trafikktjeneste. les punkt 03.1 (instruks for bruk av SPEEDOMETER ved fartskontroll)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by steinar

Jeg leser av posten til Robert at man aldri må signere på at man godtar at politiet tar førerkortet ditt midlertidig. Hvorfor ikke?

Hvis du ikke godtar så må politiet ha en rettslig kjennelse i løpet av 3 uker på at de kan beholde førerkortet! Godtar du blir saken liggende i en skuff i to mnd! Så skriv ALDRI under på at du godtar samme hva politiet sier! De argumenterer gjerne med raskere saksgang hvis du godtar, sannheten er motsatt!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Hvis du ikke godtar så må politiet ha en rettslig kjennelse i løpet av 3 uker på at de kan beholde førerkortet! Godtar du blir saken liggende i en skuff i to mnd! Så skriv ALDRI under på at du godtar samme hva politiet sier! De argumenterer gjerne med raskere saksgang hvis du godtar, sannheten er motsatt!

Kan du nekte det da, hvis onkel blå befaler om å få førerkortet ditt. Kan man bare stelle seg på bakbeina som en drittunge og si NEI?

tror du tar feil der. hvis du går på politiet.no, kan du laste ned intruksen for politiets trafikktjeneste. les punkt 03.1 (instruks for bruk av SPEEDOMETER ved fartskontroll)

Da må jeg bøye meg. Snakker utifra det jeg har hørt (har vært noen heftige diskusjoner om det på jobben.)

Har de ikke billedlig bevis eller at de ikke er to kvalifiserer til null bot mente de.

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget her er at loven ikke er 100% klar! en politimann kan kanskje ikke ta deg for en gitt hastighet men kan ta lappen fra deg for uvøren kjøring! Uansett om du drifter kjører for fort.. Ja til og med hvis du ligger for nært bilen foran

[86]Toyota supra turbo MK3

Subaru impreza Wrc rc bil :-)

[x]BMW E30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

Du har krav på tjenestenummer og ikke navn av en uniformert politimann.

Sivile skal legitimere seg. (Med politileg)

mener nå det er navnet du får av politiet. mitt navn ble notert i "blokka" til en politimann en fuktig kveld på byen. da ba jeg om hans navn og nummer, og fikk navnet. ikke nummeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slim:

Nei, de tar fortsatt førerkortet ditt. Men når du havner i i en situasjon hvor politiet vil beslaglegge førerkortet ditt,

så spør de om du godtar beslagget. Da skal du si nei.

Som bergunnet tidligere på denne tråden.

Av egen erfaring vil jeg anbefalle og nekte alt og ikke være samarbeid villig.

Så går saken til en etterforsker, ring og hold kontakt med han så mye at dere havner på fornavn .

deretter havner saken hos en jurist, også han holder du god kontakt med.

Hvis du har noen gode argumenter er det han du skal overbevise først.

Han er din motpart i forhørsretten.

Deretter når du havner i forhørsretten skal du være så hyggelig som du bare klarer. Der vil dommeren få presentert saken sett fra juristens side, som du allerede er god kompis med.

Juster i positiv retning juristens syn, ikke overdriv, det blir aldri troverdig.

Husk og fremstå som litt nerd, "en som prøver så godt man kan, men ikke får det helt til person".

Deretter vil dommeren fortelle hva juristen vil gi deg i straff.

Dommeren føler stort sett dette, Gir ytterst sjelden mer.

Mindre er opp til deg...har fått redusert fra ubetinget 20 dager til 3 dager betinget

Hvis du føler at det går til helvete, så kan du velge og gjøre forhørs rettens dom ugyldig, da går det videre til lagmanns retten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener nå det er navnet du får av politiet. mitt navn ble notert i "blokka" til en politimann en fuktig kveld på byen. da ba jeg om hans navn og nummer, og fikk navnet. ikke nummeret.

Av diveres grunner har ikke en tjenseste mann plikt til og oppgi

sitt personalia til privat personer.

Politiet har krav på anonymitet, deres personalia har ingen privat person med ærlige hensikter bruk for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by seric

Sterkt ord eller ikke, såvidt jeg har forstått SKAL det være to i en bil for at de skal ha lov til å engang bøtelegge deg, så fremt de ikke har kamera som viser farta.

Det holder med en, Mc-politi opererer ofte alene og de skriver ut bøter, tar førerkort osv.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørelæreren min sa at dersom jeg hadde gjort noe som jeg visste kunne resultere i at jeg mistet lappen - og politiet tok meg, skulle jeg si at jeg hadde glemt den hjemme og heller få de 500kronene ekstra i bot. I følge ham var det da flere politier som ikke gadd ta saken videre grunnet mye papirarbeid (riktignok dersom det ikke var noe virkelig alvorlige greier)

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider