Gå til innhold

bremser golf 3

Ranger emnet

commodus

Anbefalte innlegg

Det kommer an på hva slags merke det er på bremsene, og om det er ventilerte skiver eller ikke. Golf 3 fås både med ATE og Girling-bremser hvis jeg ikke husker helt feil.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt meg en 95 golf 3 stv 2.0i så må jeg bytte calipper på venstre side, er disse like fra 92 1.8 motoren?

dette gjelder forran altså:D

Det er ganske vesentlig at du sjekker hvilke bremser som er på de enkelte først ;)

Kan si med ganske stor sikkerhet at 1,8 har 239mm skiver foran, altså for 13" felg.

2,0 har avhengig av om det er GTI eller GL 256, 280 eller 288mm skiver foran..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vesentlig at du sjekker hvilke bremser som er på de enkelte først ;)

Kan si med ganske stor sikkerhet at 1,8 har 239mm skiver foran, altså for 13" felg.

2,0 har avhengig av om det er GTI eller GL 256, 280 eller 288mm skiver foran..

Min Golf 3 1,8 cl stv har 239x12mm skiver. Gamle GL 1,9Tdk golfen hadde 256x13mm. Begge kom med 14" felg orginalt.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Golf 3 1,8 cl stv har 239x12mm skiver. Gamle GL 1,9Tdk golfen hadde 256x13mm. Begge kom med 14" felg orginalt.

Det kalles ekstrautstyr ;)

Min gamle 92 1,8 hadde 239mm, men orginale 14" alu.

Poenget var at med 239mm 13", med 256mm 14" og med 280mm 15"

Hans 1,8 fra 92 har 99% sikkert 239mm skiver, altså samme som på Mk2..

-----------

At bremsene henger trenger ikke nødvendigvis være verre enn at du må ta av caliper, rengjøre og smøre glidesporet til klossene med bittelitt kopperpasta.

Skift bremsevæske og luft i samme omgang..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider