Gå til innhold

Tjuvradder vært bortpå sierran...

Norsmurf

Anbefalte innlegg

Var noen med urene fingre bortpå sierran i natt.. ødelagt låsen på førerdøra og tenningslåsen.. FAEN!.. de fikk heldigvis ikke med seg bilen da, så...

har bestilt nye låser.. de kommer ikke før påtorsdag, så.. jeg begynner vel montering på fredag..

Skal bytte alle låsene rundt. noen som veit hvor lang tid det kommer til å ta? og.. tenningslåsen.. er den skummel å bytte sjøl, iom at jeg aldri har gjort det?

Bare å si ifra hvis noen har lyst til å hjelpe til.. alltid greit å ha med noen som kan litt.. ;)

Ellers mottas alt av råd & tips med takk..

Ford Sierra 2.0CL '88

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Norsmurf

Var noen med urene fingre bortpå sierran i natt.. ødelagt låsen på førerdøra og tenningslåsen.. FAEN!.. de fikk heldigvis ikke med seg bilen da, så...

har bestilt nye låser.. de kommer ikke før påtorsdag, så.. jeg begynner vel montering på fredag..

Skal bytte alle låsene rundt. noen som veit hvor lang tid det kommer til å ta? og.. tenningslåsen.. er den skummel å bytte sjøl, iom at jeg aldri har gjort det?

Bare å si ifra hvis noen har lyst til å hjelpe til.. alltid greit å ha med noen som kan litt.. ;)

Ellers mottas alt av råd & tips med takk..

alt er enkelt å skifte.. de knekte vel ikke rattlåsen?

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. de tok ikke rattlåsen..

Har aldri bytta låser før.. er det noe spesielt jeg skal være obs på?

Og.. Låsen på bakluka slo seg vrang rett etter at jeg kjøpte bilen, så det måtte jeg bytte uansett.. letteste måten å få den opp når det ikke nytter med nøkkel, og baksetene ikke kan legges ned?

Ford Sierra 2.0CL '88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. de tok ikke rattlåsen..

Har aldri bytta låser før.. er det noe spesielt jeg skal være obs på?

Og.. Låsen på bakluka slo seg vrang rett etter at jeg kjøpte bilen, så det måtte jeg bytte uansett.. letteste måten å få den opp når det ikke nytter med nøkkel, og baksetene ikke kan legges ned?

da tar du en drill og et 8 mm bor og borrer rett gjennom låsen til du hører et klikk... da vil låsen åpne seg.. regner med at dette er en sedan??

alt er veldig greit.. bare vær obs på at det er forskjell på h/v dørlåser.. de er merket med farge.. sjekk at alle stag sitter riktig etterpå.. ikke vanskelig..

om 100år er alt glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..

Ja, det er en sedan..

Går det ann å lukke bakluka igjen etterpå, eller kan jeg ikke gjøre dette før jeg har fått de andre låsene?

Takk for svarene forresten:)

Ford Sierra 2.0CL '88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..

Ja, det er en sedan..

Går det ann å lukke bakluka igjen etterpå, eller kan jeg ikke gjøre dette før jeg har fått de andre låsene?

Takk for svarene forresten:)

kan gjøre det.. men blir enkel å åpne..:D

kan ta ut hele låsen likegodt.. da er det bare å dytte inn en arm/stag der...

sikkert ingen som vil ta reservehjulet og varseltrekanten din.. hvis ingen vil da..:)

om 100år er alt glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. vi får se hvordan det blir med parkering frem til jeg får låsene.. mulig jeg ikke gidder å ha den her før jeg får skikkelige låser på den igjen, men at jeg setter den på lager med alarm osv.. gjør jeg det, spretter nok luka opp, og ut med hjula..

Ford Sierra 2.0CL '88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. hørte noen rykter av en låsesmed som har byttet tenningslås på sierra før at dette visstnok er et helvetes slit, at man trenger litt spesielt verktøy osv.. kjenner du til dette, kjetilr?

Skal begynne på det i morgen, men gidder ikke å sitte i mangemange timer med noe som er håpløst..

Ford Sierra 2.0CL '88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Red_hot

jeg sveisa igjen låsen på passasjer døra da jeg nesten fikk innbrudd, drit i lås på sierra, de kan tas ut på sekunder... jeg driver nå å sparer til sentral lås uten nøkkelhull...

ja det er lurt.. har en ikke låser så kommer en jo ikke inn..:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

knuser bare ruta eller lirker opp låse stagget de som vil inn...

om 100år er alt glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider