Gå til innhold

Første gang jeg bygger basskasse.

Ranger emnet

Michael90

Anbefalte innlegg

DSC00185.jpg

Ferdig trekt. fikk desverre ikke tatt noen bilder under byggingen men sånn ble den ihvertfall seenes ut;)

DSC00187.jpg

Bygde kassa i samme vinkel mot seteryggen, leste det her inne at det var smart. Har også delt opp kassa innvendig slik at kassa rundt elementet er 30 liter. Tenkte sånn at det går an å montere et element ved siden av etterhvert hvis jeg ønsker det.

DSC00186.jpg

Kjøpte suben og forsterkeren på bilextra til en rimelig penge, kassa er lagd av MDF plater, 19mm som kosta meg 180 kr plata. (jobbrabatt) Trekket er kjøpt på biltema og bare festa med stifter.

Nå mangler vel bare neon, og litt støvsuging.

DSC00188.jpg

DSC00189.jpg

Endret av Michael90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvordan det er å ha forsterkeren hengenes der den gjør, i forhold til vibrasjoner etc.? Lagde ekstra spikerslag bak frontplata slik at jeg kunne bruke 50mm skruer. Så det sitter jo godt.

Tenkte evnt. å bygge opp gulvet for å så felle ned forsterkeren og legge plexiglass over. da får jeg skjult kabler og da satt inn en 12" til slik at det blir symmetri. Noen som har noen formeninger om dette?

Mvh Michael Justnæs..

(Nybegynner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

dette kan kun skje dersom kassa er dårlig bygget eller at forsterkeren er av heller dårlig kvalitet.

dersom kassa er dårlig bygget vil "veggene" på kassa spille med subben.

som da rister endel på forsterker og komponenter som da vil forårsake tretthetsbrudd i komponenter og slikt innvendig i forsterker.

forøvrig ser kassa di meget bra ut.

men er vansklig å bedømme kvaliteten på bygget uten å se byggebilder.

men sålenge kassen er bygget av tykk mdf (19mm2 og opp) og har nokk avstivninger innvendig i kassen(hvor mange avhenger av størrelsen)

så skal ikke montering direkte på kassen være noe problem.

Endret av Toby91

Mitt bilstereo prosjekt

Biler:

Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier.

Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L

Lenke til kommentar
Del på andre sider