Gå til innhold

Lekker mye vann inn i Kupe

Ranger emnet


h124436

Anbefalte innlegg

Har en meget velholdt golf, men etter at jeg flyttet til Bergen som

forøvrig er synonymt med regn har det dukket opp noen småproblemer.

 

Det samler seg store mengder vann i fotbrønnen når det regner. Der er kun på førersiden, forran og bak. Vet ikke om det er vannet i front som renner bakover når man kjører. Men vet ikke helt hvor det kommer fra. Noen som har hatt samme problem ?

 

Har takluke, men pakningen ser veldig fin og tett ut. Den er vel også drenert.

 

Andre problemer som sannsynligvis kommer av fuktighet er at intervallet på vindusviskeren hakker noen ganger og at de elektiske vinduene har sluttet å virke. Men det er ikke så farlig...

Golf II, 91

1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannlekkasje på Golf 2 er et kjent problem:

 

- Fra skrapelistene på vinduene, gjennom morken plast og inn i bilen.

Løsning: Ta av dørpanelene, tørk godt inni døra, lim på ny plast og sjekk at dreneringshullene i bakre dørblad er åpen.

 

- Fra vannkassen, altså under vindusviskerne.

Dreneringene i hvert hjørne tettes av løv o.l., vannet renner da inn gjennom friskluftsviften og ved panservaier.

Løsning: Stikk en nylontråd gjennom dreneringene til du hører den i innerskjermen, gjør rent og bytt ut beskyttelsesplasten med en ny oppgradert type som du får kjøpt hos VW, koster ikke mange kronene.

 

- Fra dørhåndtakene, vel å merke kun hvis pakningene er dårlige

Løsning: Bytt pakninger

 

- Gjennom baklyktenes pakning mot chassi og eventuelle sprukne lykter.

Løsning: Bytt/lim sprukne lykter og kjøp et pakningsark(Biltema har) som du klipper til.

 

- Gjennom skiltlysene. Samme som på baklyktene

Løsning: Samme som den over her.

 

- Gjennom bak- og frontrute, kun ved rustskader på falsen som pakningen ligger mot, eller hvis pakningene til bakrutespoiler er ødelagte.

Løsning: Sveis ny fals, kjøp ny pakning(er)

 

- Gjennom takluke, via innertaket og som regel ut ved A- eller B-stolpe.

- Kontroller status på pakningen og stikk nylontråd gjennom de fire/4 dreneringskanalene..

 

Andre opplagte feil, som f,eks defekte pakninger i dørene og/eller rusthull er vanskelig å ikke oppdage, så de regner jeg med at de fleste legger merke til.

 

Ikke bruk ståltråd, vaier e.l. til å stake opp dreneringene, bruk en nylontråd(fiskesnøre) eller trykkluft.

Skarpe gjenstander kan skade plastbeleggene, og eventuellt lage rustproblemer på trange steder..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår