Gå til innhold

Får ikke vekk pipinga fra oljevarsleren

Ranger emnet


Brian93

Anbefalte innlegg

jeg må få vekk pippinga fra olja..kjøpt nye oljetrykksbrytere, ny olje osv...men hjelper ikke...noen som vet hva jeg kan gjøre for å få den vekk? samma hva jeg må, bare at jeg får den vekk...svar fort:D

Endret av henne
"svar fort som mulig!" er en trådtittel som kvalifiserer til risting (på hodet). Skjerpings!

2001 Audi a4 1,8TQ

2008 Golf 1,6 [X]

1995 golf 1.8gl [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk oljetrykket!

 

Det er som Elite sier bare en måte å være helt sikker på, nemlig å sjekke oljetrykket manuelt, dette gjør du via en oljetrykksmåler.

Biltema har en, 15-1390 til 799,- hvis du vil gjøre det selv, eller så får du uansett mekanisk verksted til å gjøre det for deg.

 

Problemet kan være defekt oljepumpe, tette oljekanaler, tett sil på oljepumpe, ledningsbrudd på sensorer osvosv.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tatt oljerens, å det hjalp ikke:(

så da er det oljepumpa?

 

Hvis du vil være helt sikker så må du få sjekket oljetrykket som sagt, det kan være noe så enkelt som brudd i en av ledningene til sensorene dine..

Og eneste måten å få renset silen skikkelig på er å skru av bunnpannen og gjøre det manuelt.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en liten tanke om brudd i en av ledningene, men er det noe tegn på det?

 

At oljelampa/varsleren gir signal vil jeg kalle et tegn på det ja.

 

sånn som hvis den ene ledningen kommer nær jord så går motoren litt dårligre på tomgang?

 

Feil på oljetrykksgiverne vil ikke påvirke tomgangen din nei.

 

Som sagt før, få målt oljetrykket ditt manuelt, først da kan du utelukke mekaniske feil.

Hvis du har ledningsnett som er blitt sprøtt/brent så er det bare å sette igang med loddebolt, nye ledninger og vulketeip..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mente noe annet tegn som jeg kan se etter?

 

Du kan fjerne den ytre isolasjonen rundt kabelbuntene, altså den sorte tykke plastteipen, på ledningene som går til motor, så følger du hver ledning med fingrene og kjenner sår, knekker, sprøhet og/eller harde ledninger, noe som kan være et tegn på brudd.

 

Men, for siste gang, få målt oljetrykket manuelt, så slipper du plukke fra hverandre halve motorrommet..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis det er oljepumpa, åssen er den å skifte? hvor mye vil den koste på høggern sånn ca?

 

Slik skifter du oljepumpe..

 

Ikke vær gnien ved å kjøpe en brukt fra hugger, du kjøper deg en ny.

Hovwdiaudi har ny, eller så kan du finne en på Ebay e.l.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår