DaButcher Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Hei! Den oljedamp slangen fra toppdekselet (http://www.volvo-power.net/?mid=&t=2&pid=156&user_id=1&offset=0&b=&contid=25〈=2), den går jo inn på motor-siden av luftfilteret, i luftfilter-boksen. Gir ikke denne motoren dårligere effekt? Jeg vet den går inn der, for at motoren skal forbrenne mer avgasser, men den vil jo gi motoren varm oljedamp? Jeg har sett trimmede b23'er med et lite filter på toppdekselet, istedenfor denne damp-slangen. Har de filteret bare for look, elelr gir det noe effekt? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Om d gir mer effekt skal jeg ikke utale meg om, men du får feter look og bedre palss me et lite filter der;) d e smoth Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Den slangen er vel veihus ventilasjon, den er flytta ned på blokka på nyere modeller.. Motoren liker jo kald luft best :rolleyes: Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Originally posted by VolvoMan Den slangen er vel veihus ventilasjon, den er flytta ned på blokka på nyere modeller.. Motoren liker jo kald luft best :rolleyes: ja, tror man forresten bør rense "flame trap" som er inni der årlig elns.. jeg vet ikek hva den heter på norsk. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Ja, ved å bytte ut den slangen med ett luftfilter, kan du dra ut 15% mer dreiemoment og 10% mer effekt :) Neida:) Med tanke på effekt, har det ingen ting å si. Den slangen fører bare oljedampen inn i forbrenninga, istedenfor at det damper inni motorrommet og blir mer grisete enn nødvendig. Det kommer ikke så mye oljedamp. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Originally posted by DaButcher ja, tror man forresten bør rense "flame trap" som er inni der årlig elns.. jeg vet ikek hva den heter på norsk. Det plastfilteret som sitter i slangen fra veivhusventilasjonen kalles flammedempningsfilter og koster 10-20kr hos Volvo (mener jeg betalte 12 eller 15kr for det, men er ikke sikker), så det er ikke verdt å rense... men det bør byttes med jevne mellomrom. Hvis du tar av slangen fra innsuget mens bilen går, så vil du merke at tomgangen faller betraktelig og motoren går ujevnt. Har ikke prøvd det på Volvo, men gjorde det på en BMW r6'er og den datt til noen få hundre omdreininger og gikk ujevnt. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 vel, jeg kjøper 960 motoren nå i helgen :) Det jeg må mekke før jeg kan montere: * adapterplate for m45 * mellomaksling passer?? * finne et svinghjul, vet ikke om m45'ens passer? Ellers, får jeg med motorfester som passer til 240. ledningsnettet får jeg sikerkt en i klbuben til å fikse for et par lapper. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg