slitenvolvo Skrevet Mars 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2010 Har ett lite problem med ladelampen på bilen min. Når ledningen til ladelampen er koblet til dynamoen, så vil ikke dynamoen lade. Jeg tror at feilen ligger i instrumentpanelet, eller i ledningsnettet men er ikke sikker. Problemet er "løst" med å koble fra ladelampen fra dynamoen, men da starter ikke dynamoen å lade før den får litt turtall. Jeg har egentlig ikke behov for ladelampe, da jeg har montert voltmeter i bilen, så er det mulig å tyvkoble dynamoen, med å f.eks koble porten til ladelampen på dynamoen direkte på batteriet, eller til tenningen? Eller er systemet mer komplisert enn dette? Pæra til ladelampa er selvsagt ok, og jeg gidder ikke å prøve å debugge dette problemet om det finnes en juksemåte å fikse det på. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2010 Dynamo -> ledning -> 3-5W pære -> ledning til en plass det er pluss med tenning på, viskermotor, tenningsanlegg etc. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2010 Takker for raskt svar. Tror jeg går for en ~50_O_ motstand i stedet for pæra da :) Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2010 funker nok... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg