Gå til innhold

Gammel Dodge

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hallo alle samma!:)

Jeg og fadern driver og pusser opp en gammel Dodge.

Og ikke en helt vanlig Dodge heller, dette er en bil man ikke ser eller hører mye til. Jeg hadde ihvertfall aldri hørt om den, og heller ikke fadern den dagen vi kom over den.

Det hele starta utpå Flisa i Hedmark for omkring 1-2 år siden. Vi var utpå Flisa da, og kjørte litt rundt. Vi tok turen innom en som far min kjente og da fikk vi øye på noe spessielt i låven. Vi dura ut i låven for å sjå, og der sto noe av det rareste/ styggeste jeg noen gang hadde sett, under en haug av skrot.

Der stod det nemmelig en 1957-58 mod Dodge Kingsway. (går også under navnet Plodge Mayfair).

Denna måtte vi bare ha, så fadern bladde opp. Og den var våres.

Vi dro den ut på gårdsplassen og da fikk vi jaggu se noe av det råeste som noen gang har blitt sett. Bilen var bygd om fra 4-dørs til 2-dørs, og ikke nok med det, den var også blitt taksenket. For et arbeid som var utført.

Etter å ha fått den med hjem så begynte vi med å gå kraftig over den for å se hva vi hadde med å gjøre. Fatter'n jobber med Sandblåsing og lakering, så jeg mener at han har en del peilign.

Og dette var vist litt av et fund. Det fantes minnimalt med rust og ikke no tegn til sparkel.

Så her var det bare å begynne å resturere.

Men ettersom vinteren kom så fort så satte vi den til siden, sammen med en del andre prosjekter. (en Pontiac Trans-Am 1981 med 4-trinns kasse osv, og en del båtpuss.)

Og etter det så har den bare blitt stående. Men nå for noen uker siden, så kom tankene om bilen tilbake, og vihar nå begynt å tenke videre på åssen den skal bli.

Så kanskje det er noen her som har noen tanker om åssen bilen bør bli? KOM MED FORSLAG!

Tenker på å få skaffet hvitt vinyl til taket og noen litt fete felger.

Men trenger litt hjelp til å få igang tankene.

Bilder Kommer;)

Alle forslag vil bli tatt godt i mot og nøye vurdert!:)

Mvh Jens Moe Østerhaug.

Elverum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er 2 dobble runde kuler foran på hver sin side:) Men det som er med denne bilen er det at det er en blanding av 57 og 58, med 57 bakpart og 58 frampart, eller omvendt;) husker ikke helt åssen dette var.

Har ikke funnet kameraet enda, men jeg fant 2 bilder av den på pc'n. dette er sånn den så ut rett etter at vi hadde hentet den hjem.

Men det er noen problemer med å få lastet opp bildene...åssen gjør man det?:p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo selvsagt feil på siden til Photobucket også, skulle prøve å legge inn bildene men kom meg ikke innpå min side en gang.. :(

Men tips til utseendet på denne bilen vil jeg si følgende:

Senk/luftfjæring, feite kromfelger og skikkelig old school custom lakk a la Candy og metallic flake så er det meste gjort utseendemessig her! ;) Bilen kommer til å bli dritrå! :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Takk for hjelpen med bildene Stig;)

Liker også ideèn om senking!

Rød med hvit hardtop kan bli tøft;)

Bare send link til kjente og ukjente, trenger mange flere tips!

I løpet av de neste dagene så vil det nok komme bilder av: Bilen(mere utvendig), Bilen innvendig(interiør, dash, ratt, vinduer osv.), motor, og bagasjerom;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble en smule for mye "pimp" det der:p

hehe, vil på en måte at det skal være tøft, gammeldags og "enkelt"..ikke så mye, stæsj, "yoyo" eller "blingBling".

hehe..

men trenger en hjelpende hånd på veien;) så bare bra med hint og tips!:)

Hehe, smak og behag det der:)

Men da er kanskje kombinasjonen med en enkel rødfarge og hvit topp mer din stil. Det blir nok heftig det også!

Rødt og hvitt passer godt sammen. Og du MÅ jo bare ha dekk med hvite dekksider på denne!! ;)

Personlig ville jeg muligens gått for candyrød da, men da blir det fort litt pimp igjen.. Jeg er vel en sånn pimpdude.. :pimp

Lenke til kommentar
Del på andre sider