Gå til innhold

sette fast basskassa. påbudt??

Ranger emnet

Wundermagge

Anbefalte innlegg

stropp den fast, eller lag vinkeljern som er borret i gulvet, og i kassa..

men gutta.. husk at 20kg basskasse i fra 80-0 veier par tonn;)

ikke at det hver dag skjer slike stopp, og om det skjer er du fucked anyway.. men bare nevner at ting blir fort tyngre med litt fart

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei men det skulle jo bare mangle at NOEN av dere halvrånere hadde vett i skallen!

HAhahaheha! Råner og vett passer kun sammen med mangler i mellom ja!

Det BURDE være påbudt med sikring av kasser bak i bilen. Kjørte selv i en snøhaug med mazdaen min for et par år siden og basskassa slo så hardt i bakseteryggen at låsen til ryggen løsna og kassa landa i baksetet. Dette var bare i 25km/t maks. 15-20kg kasse blir fort mye tyngre når det får fart på seg. I en kollisjon kan du risikere at du får kassa litt lengre inn i bilen enn det jeg gjorde, og det er jo ikke spesielt koselig.

Du ER faktisk påbudt å sikre all last du har i bilen på en eller annen måte. Uavhengig om du har den forran eller bak deg i cupeen eller i bagasjen.

Er jo en selvfølge da at man egentlig skal sikre ei basskasse på en eller annen måte da.

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAhahaheha! Råner og vett passer kun sammen med mangler i mellom ja!

Du ER faktisk påbudt å sikre all last du har i bilen på en eller annen måte. Uavhengig om du har den forran eller bak deg i cupeen eller i bagasjen.

Er jo en selvfølge da at man egentlig skal sikre ei basskasse på en eller annen måte da.

haha.. ya is be cracki'n me joe!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare for å få frem ting; en person på 75KG sitter uten seler i baksetet. du kræsjer i 70km/t og ved bråstoppen, hvor personen blir slengt frammover, veier personen like mye som en elefant (dvs 3-4 TONN) ei tom halvlitersflaske som ligger tilfedligvis oppå hatthyllen, vil veie omlag 200kg (om jeg ikke husker feil) i samme kollisjonen. så ja, jeg ville ha anbefalt oss alle som har subkasse om å feste de tilstrekkelig. Forøvrig vet jeg hvordan det føles å få ei subkasse presset mot bakseteryggen i ei uttforkjøring, og DET anbefales ikke å prøves ut! (jeg var passasjer!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drev å kjørte rundt med en 40kg basskasse i ei uke før jeg fikk skaffa meg egen subwoofer. Det er kanskje noe av det dummeste jeg har gjordt, spesielt om jeg hadde kræsja(Lurt ting å ha baki på glatteste vinteren).

Glad for at jeg skaffa en 12" rørsub som veier 5 kg i stedet(liten og god passform)! 2 stropper(Festa i setet og gulv) gjorde den ubevegelig!

Drit oppi om det er lov eller ikke, bare fiks det for din egen og eventuelle passasjerers skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider