Gå til innhold

Problemer m/dekkskift...

Ranger emnet

Henrik_H

Anbefalte innlegg

heisann..

Prøver å skifte til vinterdekk på golfen min, 82 mod med skiver foran og tromler bak (alufelger). Bak hvor det er tromler går hjula rett av, men foran der det er skiver sitter de BOM FAST! går ikke an å rikke på de en millimeter.. :mad:

Noen tips om hva jeg må gjøre??

- '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt
- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn noe å slå med. Gummi klubbe f.eks.

Slå rundt på dekket så kommer det etter hvert.

Vet at på golfen min så satt boltene noe helt sykt. Hadde sikkert 1m med arm på hjul krysset. Når de var av så satt dekkene foran bom fast. men etter 10 min med gummi klubben på innsiden så kom de av..

Bak gikk satt bolten helt normalt og dekket satt ikke fast

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Henrik_H

heisann..

Prøver å skifte til vinterdekk på golfen min, 82 mod med skiver foran og tromler bak (alufelger). Bak hvor det er tromler går hjula rett av, men foran der det er skiver sitter de BOM FAST! går ikke an å rikke på de en millimeter.. :mad:

Noen tips om hva jeg må gjøre??

Det samme skjedde på den rustne gamle camry'n til en kamerat av meg. Bruk makt så løsner de til slutt...

EDIT: Skillz2k var litt kjappere enn meg... Det med gummiklubba er et bra tips, vi brukte slegge, men gummiklubbe er nok litt mer varsom mot felger og dekk...

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter 25 min. og sinnsykt mye banking sitter hjulet fortsatt bom fast.. har banka som f.. med gummiklubbe og vridd og det som er på hjulet, rører seg ikke ass! har ikke rørt seg i det hele tatt!! :rolleyes:

Noen som vet råd??

- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det så lurt å bruke slegge da? kan man ikke slå skjevt opphenget?? var litt rask, fikk bare av venstre forhjul, høyre sitter som støpt selv etter 5 min med slegga..! har pøst på med rustoppløsende middel, men ingenting skjer! skulle tro det var sveisa fast!

- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Henrik_H

Men er det så lurt å bruke slegge da? kan man ikke slå skjevt opphenget?? var litt rask, fikk bare av venstre forhjul, høyre sitter som støpt selv etter 5 min med slegga..! har pøst på med rustoppløsende middel, men ingenting skjer! skulle tro det var sveisa fast!

Går vel bra så lenge du ikke drar til alt du makter og har...

Sånne rustoppløsende greier trenger vel litt tid på seg? Ta deg en brødskive og se litt på tv og prøv igjen senere...

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

mitt lille tips......

løsne boltene ca 1-2 runder, kjør i gangfart og klin inn bremsen

problem solved

ødeleger ikke forstillingsdetaljer og felger på den måten...

Jeg kjøpte en Ascona C for noen år siden, fikk etter mye strev opp hjulboltene, men hjulene satt bom! På igjen med boltene (løst), og gjorde som du sier! Like ille! Måtte faktisk foreta både burnouter, pannikkbremsing og diverse brekksladder på tørr asfalt for at de skulle slippe!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt lille tips......

løsne boltene ca 1-2 runder, kjør i gangfart og klin inn bremsen

problem solved

ødeleger ikke forstillingsdetaljer og felger på den måten...

angry Funka ikke det heller! jaja, da blir det vel en tur ut og ta noen heftige nedbremsinger og brekksladder... klarte samtidig å få lithiumsfett og rustfjerningsmiddel på skivene, burde de byttes da??

- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med skivene er ikke noe problem bare vaske de sikkelig, deretter ta f.eks. isopropanol eller noe annet som ikke har fett og tørke over så skal det går bra..

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider