headso Skrevet Mars 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2010 hei, har ett lite problem, er ett velkjent norsk firma som har påført min bil skader for 14000,- men problemet er att jeg ikke har lyst til å bruke disse pengene på den bilen, for den går ikke lengre og har ingen planer om å få den til å gå heller. mitt spørsmål er om det da finnes noen regler for att jeg skal få disse pengene? lite lyst til å bare la så mye penger gå fra meg bare, noen som kan gi meg en evnt. link til dette lovverket? må jo finnes en lov mot dette da dette firmaet ikke vil føre over pengene til meg men sier de skal bli brukt på bilen. Mvh Audun Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2010 Har du en gjenstand som er påført skader for 14000 så skal du jo ha 14000 kr. Hva du bruker dem til er saken totalt uvedkommende. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dolk Skrevet Mars 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2010 Så lenge det ikke går igjennom forsikringen så har nok han lov til å bestemme dette. For det kan jo hende at han har kontakter som kan gjøre dette mye billigere en hva takstmann har kommet frem til. Så du for fikse bilen din og levere den til han så tar han den skaden har har forvoldt på din bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2010 (endret) Dersom det var en bil som forvoldte skaden, om dere ikke har blitt enige om noe annet form for oppgjør eller reparasjon, bør du sende skademeldingen til motpartens forsikringsselskap. Har du full-kasko så sender du skademeldingen til ditt eget selskap så tar de det videre. Edit: Via forsikringsselskaper pleier det ikke å være problem å få kontant oppgjør. Om skaden ikke er påført av en annen bil, burde en skadetakst være grunnlag for kravet. -- Endret Mars 24, 2010 av Bwana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
headso Skrevet Mars 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2010 dette var på en bensinstasjon hvor det kom flyvende ett skilt som sto foran ett colaskap,vi ble bare enige om att jeg skulle få bilen takstert,dette ble gjort på bilverksted, jeg må da få pengene mine? skal ringe idag tengte jeg og høre meg litt mere om. vi har ingen andre avaler enn att jeg skulle få den takstert, jeg har 3 vitner også som så hva som skjedde. Takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aasen90 Skrevet April 21, 2010 Rapporter Share Skrevet April 21, 2010 Husk at de vitnene dine ikke kan ha noe forhold eller bekjentskap til deg. Da blir nemelig dem innhabile eller hva det nå heter. Ring fort som faen og meld skaden, så sender du skademld til DITT selskap, så dem kan kjøre en regress mot motparten om han ikke vil gjøre opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
albertnakali Skrevet Mai 5, 2023 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2023 Dette er selvfølgelig veldig trist, men hvis ingen kommer til å refundere deg, så ikke gi opp og bli opprørt over det. Hvis jeg var deg, ville jeg lete etter penger for å løse dette problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg