Gå til innhold

Bremsestøv som ikke vil vekk!

Ranger emnet


Marianne89

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp. Jeg har noen halvstygge alufelger som fulgte med bilen når jeg kjøpte den.

På felgene, og spesielt 1 av dem er det ekstremt mye bremsestøv, og det går ikke vekk.

Har skrubba med felgrens, asfaltfjerner, ovnsrens, cillit bang.

Ja, har prøvd en del. Og det som virker litt er ovnsrens, men i det tempoet det går vekk så bruker jeg vel en mnd på å få det vekk.

 

Felgene er ikke direkte fine. lakken har flasset av noen plasser.

Kan det være en ide og lakke de opp på nytt?

Og hvor får man tak i slike deksel til å skru inn i felgen på midten? De er nemlig borte på alle felgene.

 

 

Er det noen som har noen gode effektive tips til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på felgrenser. Når jeg har "håpløse tilfeller" bruker jeg Meguiar's Hot Rims. Denne er for sterk til å bruke ukentlig rengjøring, men er veldig bra til fastbrent bremsestøv.

Dersom det er helt "ekstremt" må det poleres bort med maskin med f.eks Mother's Powerball, eventuelt så er det å strippe lakk og lakkere på nytt hos pulverlakkerer..

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hade det på felgene min,så jeg tok skurre børste og jif,det gjorde susen,alt ble borte,litt matt ble felgen kanskje,bare litte grann,men bedre med det isteden for bremsestøv som sitter godt,men etter noen bilvaske med litt whell cleaner så er den ikke matt lenger,så vis felgene dine er litt hva skal man si? att di er shabbi som att det detter av litt farge osv så hade jeg ikke nølt med jif og skurrebørste

 

Takk, skal prøve :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke helt stålul,men du vet sånne svamper som kjeringene bruker og vaske i vaskekommen på kjøkkene,di har en grov siden og en fin svamp side,fargen er fra rosa til grøn osv,kommer mange sammla som et tårn,er vel 15 stk man kjøper om gangen men husker ikke helt.

 

Ja, slike har jeg :)

Kjøpte med meg det av vaskeartikler på butikken som kanskje kunne funke. Men da skal jeg prøve det med litt forskjellige remedier :)

 

Er heldigvis kun 1 felg som er skikkelig stygg! Har fått rengjort en relatovt bra. Var avskalla noe lakk rundt bolt hullene og sånt. Men tok bare litt lakk på, og litt klarlakk over, så ble det så fint så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gitt opp shiten og sett på felger idag.

Bestemt meg for noen D.A.T racing felger. Veldig fine :) Med VAG emblem i midten. Stilige felger!!

Så kjøper de imorra og får de påsatt:)

 

Ga opp felgene igår da lakken begynte å gå vekk når jeg vasket med sånn kjøkkensvamp. Får kjøpe lakkboks og ha de som vinterfelger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår