Gå til innhold

Fartsbøter og villmannskjøring kan være en saga blott.

Ranger emnet


RS2

Anbefalte innlegg

trur vi skal ta dette med stor ro...

 

I Japan f.eks. er det fartsperre på 180 km/t, og det er ikke lov med mer enn 280hk...

Men, alle gutta fjærner jo dissa sperrene med en gang, og setter på et speedometer som går til 350 istedet for 180...

 

denne gprs boksen eller whatever de skal feste i bilen, kan vi sikkert kappe ledninen til, er den med antenne kan f.eks alle her på forumet legge dem i en haug, da blir det sikkert merkelig med mange signaler fra ett sted;)

 

HEHE, men jeg trur nok det finnes en løsning å komme unna på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LupoB0Y

Det syns jeg høres direkte farlig ut.. Det hender jo det oppstår situasjoner der du er nødt til å akse fort. Tviler på at dette blir godkjent..

 

"Nödt" til aa akse fort?

Nödt til i forstand at föreren forertrekke valget?

 

Jeg vil paastaa at i 99% av situasjoner som oppstaar, faktisk kan ungaas med en hard "Negativ akselrasjon" = BREMS!

 

Den beste maaten aa "ruste ned" en het situasjon, er aa bremse......

 

Det samme gjelder forresten alle andre som Tuter, fordi noen nesten lagde en ulykke ved aa trenge seg inn rett forran: Har du tid til aa tute, har du ogsaa tid til aa bremse....

 

Nödt til aa akse fort: JA Negativ akselrasjon, (=Brems!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er viktig. Mange tror nemlig at de bruker lenger tid dersom de senker farten, sier Bengt Hallström ved det svenske Vägverket.

[/b]

 

 

hmm... trudde den gamle "tid=vei/fart" gjaldt enda jeg... :confused:

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 951

 

"Nödt" til aa akse fort?

Nödt til i forstand at föreren forertrekke valget?

 

Jeg vil paastaa at i 99% av situasjoner som oppstaar, faktisk kan ungaas med en hard "Negativ akselrasjon" = BREMS!

 

Den beste maaten aa "ruste ned" en het situasjon, er aa bremse......

 

Det samme gjelder forresten alle andre som Tuter, fordi noen nesten lagde en ulykke ved aa trenge seg inn rett forran: Har du tid til aa tute, har du ogsaa tid til aa bremse....

 

Nödt til aa akse fort: JA Negativ akselrasjon, (=Brems!)

 

det er visse situasjoner det beste er å akse...

hvis du kjører forbi en bil, og ligger 99% foran, er det bedre å gasse enn å bremse... og hvis det er i en sving, kan det bli ganske så skummelt å brå bremse, istedet for å gi gass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår