dyrjoh Skrevet Mars 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2010 Heisann Min kjære astra caravan fra 1995 har mange små skavanker, men nå har jeg fått en som ikke er no særlig å kjøre med. for et halvt år siden begynte andre giret å bli litt vrient og få inn, og med tiden har det blitt slik at det må draes inn med to hender. Ikke særlig hendig i trafikken. Og nå i det siste begynner førstegiret å bli kjipt også. Det som skjer når man drar inn andre giret på vanlig måte, er at bilen havner i fjerde, og når man prøver 1 uten stor nok kraft havner bilen i tredje. Er det noen som har erfaring med dette fra andre astraer, eller er det kun et vanlig slitasjeproblem på en girkasse som har dura å gått i 250 000 kilometer?` takk for alle svar og tips ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2010 Er nok synkoroniseringsringene som begynner å bli slitte og da blir det vanskelig å få den i gir. Er vel lettest å bytte hele girkassa, mindre jobb å bytte den enn å åpne girkassa og så demontere akslingene. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KiMAndre88 Skrevet Mars 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2010 hei. har samme porblemet. men jeg bare dra opp den spaken for og sette den i reverse så glir den rett inn :) Siter 2000 Passat 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dyrjoh Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 hørtes enklere ut enn å bytte hele kassa, så får prøve det først da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dyrjoh Skrevet April 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 funker som bare det! takktakk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg