Gå til innhold

Noen kjappe spm ang ombygging fra A til F..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Skal bytte motor i 240en i påsken regner jeg med, men mangler såklart noen smådeler..

 

Men har en delebil stående.. Dog en 740.. Og med b230ET-motor..

 

Lurte på om jeg kunne ta tankpumpa, lambdasonde, bensinpumperele og slike ting, og montere i 240'en min.. Eller passer ikke slikt overens?

 

Hvordan blir det forresten hvis jeg f.eks tar dysene fra ET-motoren og setter på FB-motoren? Blir det no futt? Kan ta hjerner og slikt fra 740'en også da såklart. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte tankpumpa, motronic/system/bensinreléet (bare ett totalt) og litt slike ting fra 740TIC med B230ET. Egentlig skal 740 tankpumpa være høyere og en upgrade til 240, men jeg var jo uheldig med at noen har satt inn en vanlig "lav-høyde" pumpe en gang i tiden.

 

Lambdasonde finnes ikke på ET. Med mindre du har tastet feil to ganger nå blir nok ikke du ferdig før påsken 2011. :)

 

EDIT: Hmm, glem det siste jeg sa. Jeg fikk det for meg at du skulle bygge om til turbo. ET dysene er vel 300cc +/- 30cc så der er du vel på god veg til å fylle E85 på tanken. ET er også lavohm med motstander. Enjoy.

Endret av Skody

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte tankpumpa, motronic/system/bensinreléet (bare ett totalt) og litt slike ting fra 740TIC med B230ET. Egentlig skal 740 tankpumpa være høyere og en upgrade til 240, men jeg var jo uheldig med at noen har satt inn en vanlig "lav-høyde" pumpe en gang i tiden.

 

Lambdasonde finnes ikke på ET. Med mindre du har tastet feil to ganger nå blir nok ikke du ferdig før påsken 2011. :)

 

EDIT: Hmm, glem det siste jeg sa. Jeg fikk det for meg at du skulle bygge om til turbo. ET dysene er vel 300cc +/- 30cc så der er du vel på god veg til å fylle E85 på tanken. ET er også lavohm med motstander. Enjoy.

 

Så jeg kan altså ikke ta pumpa fra 740en og montere den i 240en?

Men bensinrele'et kan jeg bruke?

 

Dysene skal jeg ta vare på dersom de er større enn FB-dysene..

 

Er FB-dysene høyohm da?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel funnet ut av det nå, men høyohmige dyser har ikke formotstander, lavohm har. På B230ET finner du denne alublokka med fire keramiske kinaputter inni like ved batteriet og effektforsterkern til dysene.

 

Joda, pumpa kan du bruke men kan hende du må korte inn sugerøret på armaturet 1-2 cm. Jeg slapp pga noen har satt inn ei 240 pumpe en gang i tiden.

 

Hva er planene med 740 TICen? Eller rettere sagt det som er i den.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med dysene har jeg funnet ut av ja.. Nå skal jeg nå ha alt av deler jeg trenger til F-ombygging, så får bare håpe det blir noe nå snart.. :)

 

 

Er igrunn ingen plan med 74+ TIC'en.. Den blir/er hugd.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår